علمی و پزشکی

شرایط تزریق واکسن در مبتلایان کرونا

با ورود واکسن های مقاربتی در کشور ، س manyالات زیادی در مورد این مسئله وجود دارد ، از جمله اینکه آیا افرادی که سابقه بیماری عروقی دارند می توانند واکسینه شوند ، شرایط واکسیناسیون در بیماران فعلی بیماری های قلبی چیست ، آیا امکان دارد Covid دریافت کنید بیماری 19 بعد از تزریق اول؟ من دارم و …

به گزارش ترند روز ، طبق سیستم آموزش آنلاین انجمن سیستم های پزشکی و سازمان غذا و دارو ، ملاحظات قبل از معرفی واکسن Covid-19 به شرح زیر است:

تاریخچه Covid-19

در افرادی که اخیراً عفونت Covid-19 دریافت کرده اند ، احتمال محافظت از آنتی بادی های تولید شده برای چندین ماه وجود دارد. واکسیناسیون ممنوع نیست مگر اینکه بیمار تحت درمان با پلاسما قرار گرفته باشد ، تب داشته باشد ، علائم آن بهبود یافته و ضوابط قرنطینه را داشته باشد.

لازم به ذکر است که افرادی که سابقه Covid-19 دارند ، ممکن است ناراحتی های محلی و سیستمیک دیگری از جمله تب ، لرز ، میالژی و خستگی بعد از اولین دوز واکسن را برای افرادی که بیماری عروق کرونا ویروس قلب ندارند ، تجربه کنند. در بیمارانی که از درمان با پلاسما یا آنتی بادی مونوکلونال SARS-COV-2 استفاده می کنند ، بهتر است حداقل 3 ماه پس از دریافت این روش های درمانی واکسینه شوند.

سابقه تشخیص عفونت کووید -19

در افرادی که سابقه عوامل خطر برای عفونت Covid-19 دارند ، ابتدا باید آزمایش PCR انجام شود. در صورت مثبت بودن تست PCR ، نباید واکسن داده شود. اگر آزمایش PCR منفی باشد ، بیماران Covid-19 باید به مدت هفت تا 14 روز تحت نظر قرار گیرند. در صورت عدم بروز علائم پس از این مدت می توان واکسیناسیون انجام داد.

بیماری کووید -19

افراد آلوده به ویروس نباید تا زمان بهبودی کامل و پایان دوره قرنطینه واکسینه شوند. پس از یک دوره قرنطینه (حداقل 10 روز) ، مجاز به دریافت واکسن هستند ، مشروط بر اینکه در درمان عفونت کووید یا درمان آنتی بادی پلاسما یا آنتی بادی مونوکلونال دریافت نکرده باشند و حداقل 24 ساعت تب نداشته باشند. .

بیماری Covid-19 پس از اولین تزریق واکسن

خاطرنشان می شود که استفاده از واکسن Covid-19 به هیچ وجه باعث عفونت Covid-19 در انسان نمی شود. از آنجا که پیشگیری از واکسن چند هفته پس از اولین تزریق آغاز می شود و 2 هفته پس از دوز دوم به پایان می رسد ، ممکن است در طی چند روز پس از تزریق اولین فرد ، دچار عفونت Covid-19 شود. اگر بیمار بعد از اولین دوز واکسن به Covid-19 تبدیل شود ، در صورت بهبود و تأیید علائم می تواند دوز دوم واکسن را دریافت کند. اگر بیمار علائمی دارد ، دوز دوم واکسن باید تا زمان بهبود علائم به تعویق بیفتد.

تشخیص بیماریهای عفونی

بهتر است اگر فردی که واکسن را در روز واکسیناسیون دریافت می کند دارای علائم ناگهانی (تب ، لرز ، میالژی ، آرتروژیا ، لنفادنوپاتی ، حالت تهوع ، بی خوابی ، سرفه ، تنگی نفس ، خس خس سینه ، درد شکم ، اسهال و غیره باشد) واکسیناسیون باید تا زمانی که بیمار تب کند و علائم کاملاً بهبود یابد به تأخیر بیفتد.

سابقه تزریق اخیر واکسن

به منظور حفظ واکسن Covid-19 ، توصیه می شود که حداقل 14 روز پس از معرفی واکسن دیگر ، واکسن تزریق شود. این واکسن را می توان در شرایط خاص که بیمار واکسن Covid-19 را در 14 روز گذشته دریافت کرده است تجویز کرد و سود تزریق واکسن دیگر بسیار بیشتر از عدم وجود واکسن (کزاز ، هاری و غیره) است. در بعضی موارد ، حداقل زمان توصیه شده برای معرفی واکسن آنفلوانزا با واکسن Covid-19 هفت روز است. دوز مجدد واکسن Covid-19 در این موارد خاص توصیه نمی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا