برترین های ترند روزعمومی

علت وصل نشدن دوربین مداربسته به گوشی

چرا دوربین مداربسته به گوشی وصل نمیشود ؟ علت قطع شدن تصویر دوربین مدار بسته روی گوشی چیسست؟امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان مشاهده تصاویر سیستم امنیتی بر روی موبایل و نظارت از راه دور به راحتی فراهم شده است و دیگر برای دیدن ویدئوهای زنده یا ضبط شده سیستم های امنیتی نیاز به مانیتور ندارید. برخی از مدل های سیستم های نظارت تصویری حتی قابلیت کنترل از راه دور را دارند. به این ترتیب، شما می توانید از راه دور سنسورهای حرکتی را فعال یا غیر فعال کنید یا پخش زنده را بر روی حالت ضبط قرار دهید.

اما گاهی اوقات تصویر سیستم نظارتی بر روی گوشی نمایش داده نمی شود! در این شرایط چه باید کرد؟ علت این مشکل چیست؟ برای پی بردن به این موضوع پیشنهاد می کنیم این مطلب از رهاورد نیرو را تا انتها مطالعه نمایید. در این محتوا تمام مواردی که باعث می شوند تصویر سیستم نظارتی بر روی گوشی تلفن همراه قطع شود را به صورت کامل بررسی می کنیم.

دلایل قطع شدن تصویر سیستم نظارتی روی گوشی ( علت قطع شدن تصویر دوربین مدار بسته روی گوشی )

چرا دوربین مداربسته به گوشی وصل نمیشود؟ مشکل انتقال تصاویر سیستم نظارتی به گوشی موبایل می تواند به چندین دلیل اتفاق بیفتد. از آنجایی که انتقال ویدئوهای سیستم نظارتی به موبایل تنها در سیستم های امنیتی دیجیتال و تحت شبکه و در صورت داشتن اینترنت امکان پذیر است، اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما خطور کند ضعیف بودن اینترنت است. اما ممکن است عوامل دیگری نیز موجب اختلال شده باشند.

    قطع شدن اینترنت همراه شما یا اختلال در آن

ضعیف شدن یا قطعی اینترنت متداول ترین علت عدم نمایش تصاویر سیستم نظارتی بر روی گوشی تلفن همراه است. اختلال در اینترنت در واقع، تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت و دریافت تصاویر دارد. با توجه به اینکه حجم داده های سیستم نظارتی بسیار بالا است، برای انتقال آنها نیاز به یک اینترنت سرعت بالا می باشد. حال اگر حجم و سرعت اینترنت ضعیف باشد ممکن است تصاویر را به درستی دریافت نکنید. برای رفع این مشکل حتما از اینترنت WiFi با سرعت بالا استفاده نمایید.

چرا تصویر دوربین بر روی گوشی نمایش داده نمی شود؟

در حالت کلی وصل نشدن دوربین مداربسته به گوشی موبایل دلایل بسیاری دارد که اصلی ترین آنها عبارتند از:

مشکل در اینترنت گوشی

مشکل در اینترنت دستگاه NVR یا DVR

وصل نبودن کابل شبکه به دستگاه ان وی آر

تنظیم نبودن NVR یا DVR

تداخل نرم افزاری موبایل و دستگاه

تنظیم نبودن نرم افزار روی گوشی

و…

انتقال تصویر دوربین مداربسته در دوربین های آنالوگ هم شدنی است ؟!

اولین نکته ای که در مقاله مشکل انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته به بررسی آن خواهیم پرداخت این است که ایا دوربین های مداربسته آنالوگ هم قابلیت انتقال تصویر را دارند یا خیر.

البته لازم به ذکر است که به طور عمده وسایل و تجهیزات انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بر روی انواع دوربین های مداربسته یکسان است یعنی دوربین های آنالوگ هم مانند دوربین های تحت شبکه وسایل و تجهیزات انتقال تصاویر را دارند و دوربین های آنالوگ هم مشکلی برای انتقال تصاویر ندارند و تصاویر این دوربین ها هم قابلیت انتقال بر روی دستگاه های مختلف را دارا است. بنابراین حتما نیازی به این ندارید که دوربین تحت شبکه خریداری کنید. پس به طور خلاصه میتوان گفت این امکان وجود دارد که دوربین های آنالوگ هم تصاویرشان انتقال داده شود.

برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته چه تجهیزاتی مورد نیاز است؟

یکی از راه های انتقال تصاویر برای اینکه بتوانید تصویر حاصله از دوربین مداربسته را در تلفن موبایل خود داشته باشید این است که از آی پی ثابت استفاده کنید. به این معنی که اتصال تحت شبکه شما و داشتن نرم افزار همخوان با NVR که دستگاه ضبط تصاویر دوربین است، امکان داشتن تصویر دوربین را فراهم می کند. اما این روش زیاد در دسترس نیست به این دلیل که بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی ممکن است آی پی ثابت را ارائه ندهند.

اما برای گرفتن این آی پی ثابت برخی از شرکت ها و نرم افزار هایی وجود دارند که در ازای مبلغ مشخصی به شما اطلاعات مربوط برای اتصال به یک آی پی ثابت را می دهند. این روش هم به دلیل ریسک بالای پرداخت ها زیاد مورد توصیه نیست. اما جدیدا اتصال از طریق بارکد امکانی است که بدون نیاز به ای پی ثابت بلکه با اتصال ساده سیمکارت به DVR میتوان آن را انجام داد.

علت افلاین شدن دوربین مدار بسته چیست؟

۱) قطعی برق: یکی از دلایل رایج افلاین شدن دوربین مدار بسته قطعی برق است. این مشکل ممکن است به دلیل برق‌رفتگی، جریان بالای بار، خطا در نصب، یا مشکل در منبع تغذیه باشد.

۲) خرابی هارد: اگر دوربین مداربسته شما با مشکلات سخت‌افزاری روبرو شده باشد، ممکن است به دلیل خرابی قطعات داخلی مانند حسگر تصویر، لنز، کابل‌ها، سیگنال فرستنده و گیرنده باشد.

۳) خرابی نرم‌افزاری: مشکلات نرم‌افزاری می‌توانند نیز باعث عدم عملکرد دوربین مداربسته شوند. این مشکل ممکن است به دلیل بروز خطا در برنامه‌ریزی، باگ نرم‌افزاری، نصب نامناسب و یا نصب نرم‌افزارهای مختلف باشد.

۴) خرابی شبکه: اگر دوربین مدار بسته شما به شبکه‌ی متصل است، ممکن است به دلیل مشکلات شبکه‌ای نظیر قطعی اینترنت یا مشکل در روتر و مودم باشد.

تنظیمات نرم افزار متصل به دوربین مداربسته

برای دریافت مستقیم و آنلاین تصاویر می بایست یک نرم افزار روز تلفن همراه خود نصب کرده باشید. پارامتر هایی در این برنامه تنظیم شده اند که دیتاها به درستی دریافت می شوند. احتمال دارد تنظیمات این برنامه به هر دلیلی تغییر کرده باشد. در این شرایط باید طبق راهنمای برنامه آن را ریست کنید. اگر اخیرا ابزاری از این برنامه را آپدیت کرده اید، قطعا در تنظیمات مشکلی به وجود آمده است. هنگام آپدیت کردن هر نرم افزاری که از طریق این برنامه ها به آنها دسترسی دارید تنظیمات را به صورت اولیه باز می گرداند.

در نتیجه باید از ابتدا به ست کردن آن بپردازید. برای برظرف کردن مشکل در انتقال تصاویر دوربین مداربسته به موبایل اندروید، نرم افزار PeDNS را پیشنهاد می کنیم. در سیستم عامل IOS می بایست DNS که در اینترنت به شما پیشنهاد داده می شوند را ثبت کنید. به این صورت که از تنظیمات تلفن همراه وارد بخش WIFI شوید و DNS را وارد کنید.

دکل دوربین مدار بسته

در عصر حاضر، دوربین‌های مداربسته به عنوان یکی از اصلی‌ترین تکنولوژی‌های نظارتی در سطح شهری و داخل ساختمان‌ها به کار می‌روند که برای تأمین امنیت و کنترل تردد در شهرها و روستاها و محل‌های عمومی، دوربین‌های مداربسته باید در موقعیت‌های مناسبی نصب شوند تا به بهترین شکل از آن‌ها استفاده شود، دکل مخابراتی دوربین مداربسته ، یکی از ابزارهای اصلی در نصب دوربین‌های مداربسته است که به عنوان پایه و نگهدارنده دوربین‌ها عمل می‌کند. در اینجا، به بررسی ویژگی‌ها و انواع دکل‌های دوربین پرداخته می‌شود.

عوامل موثر بر انتخاب نوع دکل

اگر در مکانی مجبور به نصب دوربین نظارتی برای کنترل تخلفات و یا ترافیک هستید باید ابتدا بدانید که چگونه باید دکل دوربین و یا دکل مخابرات اینترنت را انتخاب کنید تا از آن بیشتر استفاده را ببرید. در کل عوامل زیر بر نوع انتخاب دکل موثر است.

  • چه مقدار فضا و ارتفاع برای گرفتن تصویر مناسب در اختیار دارید.
  • تاثیر نمای دکل بر منطقه چگونه است.
  • جنس دکل بسته به نوع شرایط محیطی و جوی چیست.

انتخاب دکل دوربین مناسب

معمولا نصب دکل مهاری دوربین بهترین انتخاب برای نصب دوربین مدار بسته است. زیرا انتخاب های دیگر هزینه ساخت این نوع دکل برای دوربین را افزایش می دهد. اما شما می توانید بسته به نوع شرایط جوی و محیطی نوع پوشش سطح دکل را تغییر دهید. معمولا دکل دوربین امنیتی برای این که نظارت بهتر و موثرتری بر سطح منطقه داشته باشد باید با ارتفاع و میدان دید مناسبی طراحی و تولید شود. در صورتی که ارتفاع، منطقه زیر پوشش نظارت، نوع جنس بدنه و متعلقات دکل  به درستی انتخاب شود. شما می توانید انتظار عمر طولانی تر و مفیدتری از دکل دوربین خود داشته باشید.

نصب دکل دوربین مداربسته

قبل از هر چیز، شما می‌بایست با انواع دکل‌های دوربین مداربسته آشنا شوید تا بتوانید بهترین دکلی را که مناسب موقعیت کاری شما است، انتخاب کنید. از این رو، می‌توانید مقالۀ «انواع دکل‌های دوربین مداربسته و ویژگی‌های آن‌ها» را بخوانید. پس از انتخاب دکل مناسب بایستی برای مکان دقیق نصب دکل، ارتفاع آن، چگونگی و نهادن چه تعداد دوربین و دیگر مسائل، اطلاعات لازم را مشخص کنید. می‌توانید برای آگاهی بیشتر، با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

مشکل انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته در ساختمان های بزرگ

اگر چه مشکل انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته عموما در مکان هایی رخ می دهد که دارای مشکلات روتین برای انتقال تصویر هستند. اما گاهی اوقات در برخی نقاط شهری که انواع سازمان های دولتی بزرگ استقرار یافته اند و محل استقرار انواع تعاونی ها و پاساژ ها و نقطه داغ دسترسی شهر به حساب می آیند مشکلات دیگری مشاهده می شود.

با اینکه تمامی سخت افزار دوربین های مداربسته سرویس شده و در بهترین حالت خود هستند اما سیگنال های وایرلس دوربین بشدت ضعیف است. گاهی اوقات تغذیه پوشش شبکه برخی ساختمان ها یکی است و جزو خدمات آن به فروشندگان به حساب می آید. تنظیم دوربین روی این کانال های دستیابی به نت، احتمالا باعث افت کیفیت یا حتی قطع ارتباط شما می شود. اگر دوربین شما در ساختمان هایی با دیوار هایی قطور باشد احتمالا در دریافت سیگنال مشکل پیدا کنید. بنابراین از مودم های بی سیم مجزا و از نقاط در دسترس استفاده کنید

دکمه بازگشت به بالا