برترین های ترند روزعلمی و پزشکی

عمر مفید ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت دندان یک ریشه دندان مصنوعی است که با جراحی در فک شما قرار می گیرد تا دندان یا پل جایگزین را نگه دارد. ماندگاری ایمپلنت های دندانی یکی از مزیت های اصلی آنهاست. ایمپلنت های دندانی به دلیل شباهت به دندان های واقعی و عدم پشتیبانی از دندان های مجاور به دلیل ماهیت دائمی و پایدار، گزینه مناسبی محسوب می شوند. ایمپلنت های دندانی برای افرادی که دندان یا دندان خود را به دلیل بیماری پریودنتال، تروما و غیره از دست داده اند ایده آل است.

اگرچه طول عمر ایمپلنت های دندانی از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است، بسیاری از افراد گزارش می دهند که تا 30 سال پس از جراحی دوام می آورند. از طریق بهداشت خوب دهان و تمیز کردن منظم، ایمپلنت های دندانی باید تا آخر عمر باقی بمانند!

ایمپلنت از سه بخش تشکیل شده است:

یک ایمپلنت

حمایت، حمایت

تاج پادشاهی

ایمپلنت یک ستون یا میله کوچک تیتانیومی است که مستقیماً در استخوان فک شما قرار می گیرد و درست مانند ریشه دندان های طبیعی از طریق لثه ها کشیده می شود.

اباتمنت قطعه ای مصنوعی است که روی ایمپلنت خم شده و روی ایمپلنت قرار می گیرد. بالای لثه قرار می گیرد و به عنوان پایه تاج عمل می کند.

تاج پوشش بیرونی یک پروتز است که شبیه یک دندان واقعی است. این تاج که عمدتاً از چینی ساخته شده است، به صورت سفارشی و متناسب با دهان شما ساخته شده است.

همه چیز درباره ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی

طول عمر ایمپلنت های دندانی

خواص ساختاری ایمپلنت های دندانی از چندین جهت عمر آن ها را افزایش می دهد. یک جراح دهان، ایمپلنت را در دهان قرار می دهد و ظرف چند ماه با استخوان ترکیب می شود و به یک ساختار دائمی در فک تبدیل می شود. خود ایمپلنت نیز به دلیل اتصال فیزیکی به استخوان فک در برابر پوسیدگی مقاوم است و از فرسایش استخوان فک جلوگیری می کند.

موفقیت با مناسب بودن بیمار برای این روش و تلاش های بیمار پس از عمل برای مراقبت از ایمپلنت همراه با دندان های بیولوژیکی باقی مانده تعریف می شود.


یکی از اولین سوالاتی که بیماران در مورد ایمپلنت دندان می پرسند این است که “دوام آنها چقدر است؟” این نگرانی در مورد طول عمر ایمپلنت های دندانی منطقی است. طول ایمپلنت ها فاکتور مهمی برای مقایسه سایر گزینه های ممکن است.

بسیاری از بیماران از این واقعیت تعجب می کنند که ایمپلنت های دندانی با مراقبت مناسب می توانند حدود 25 سال دوام بیاورند. برای آشنایی بیشتر با ایمپلنت دندان و مزایای آن، این مقاله را بخوانید.

آیا تاکنون پاسخ اساسی به این سوال که ایمپلنت های دندانی چقدر دوام می آورند را می دانید؟ آیا می‌دانستید که ایمپلنت‌های دندانی تقریباً 25 سال دوام می‌آورند که بسیار بیشتر از بسیاری از جایگزین‌ها است.

با این حال، طول عمر واقعی ایمپلنت شما مستقیماً تحت تأثیر عوامل زیادی قرار خواهد گرفت. این شامل شما می شود:

اقدامات بهداشت دهان و دندان

رژیم غذایی و سبک زندگی

ایمپلنت را در دهان خود قرار دهید

تاثیر دندانپزشکان در کاشت ایمپلنت

بدیهی است، بیمارانی که بهداشت دهان و دندان را رعایت می کنند، می توانند انتظار داشته باشند که ایمپلنت هایشان طولانی ترین دوام را داشته باشند. این شامل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دو بار در روز یا بیشتر و محافظت از دندان ها می شود. آیا قصد دارید بدانید بهترین دکتر ایمپلنت در کرج کیست؟

به طور خاص، ایمپلنت‌هایی که توسط یک دندانپزشک واجد شرایط قرار می‌گیرند، بیشتر از ایمپلنت‌هایی که توسط یک جراح غیرمجاز گذاشته می‌شود، دوام می‌آورند. انتخاب تامین کننده شایسته هنگام انتخاب تامین کننده بسیار مهم است.

چرا ایمپلنت های دندانی شکست می خورند؟

ایمپلنت های دندانی ممکن است به دلایل مختلفی با شکست مواجه شوند. درک آنها می تواند به شما کمک کند تا گام های بیشتری برای افزایش عمر ایمپلنت بردارید.

بخور و بخور

سایش غیرمنطقی دندان ها یا حفره دهان می تواند عمر ایمپلنت ها را کوتاه کند. این معمولاً شامل فعالیت هایی مانند استفاده از دندان ها برای باز کردن بطری ها یا کیسه های چوب پنبه ای یا جویدن موادی است که برای مصرف مناسب نیستند.

ایمپلنت های دهانی در طول زمان بیشتر از ایمپلنت های قدامی شکست می خورند. این امر در مورد استفاده معمولی و استفاده صحیح نیز صدق می کند، زیرا در هنگام غذا خوردن اختلاف فشار وجود دارد.

عادات ناسالم

استفاده بیش از حد از تنباکو و الکل می تواند بدن را ضعیف کند. به ویژه، آنها می توانند آسیب زیادی به حفره دهان وارد کنند. این می تواند بر یکپارچگی و دوام ایمپلنت تأثیر منفی بگذارد.

شرایط پزشکی

به همین ترتیب، برخی بیماری ها و شرایط پزشکی می توانند عمر ایمپلنت شما را کوتاه کنند. این می تواند از طریق مکانیسم های مختلفی اتفاق بیفتد. متداول ترین مجرمان عبارتند از:

دیابت

سرطان

بیماری لثه

بیماری های خود ایمنی

آرتریت روماتیسم

مصرف برخی داروها در طول کاشت اولیه نیز ممکن است شانس موفقیت و طول عمر را کاهش دهد.

مزایای ایمپلنت ایمپلنت

مزایای ایمپلنت دندان

مزایا و معایب ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی دائمی نقش مهمی در حمایت از ساختار دندان بیماران دارند. در صورت عدم وجود دندان، فشار در حین جویدن به طور مساوی روی دندان ها، لثه ها و فک توزیع می شود. با گذشت زمان، این می تواند به ساختارهای دهان شما آسیب برساند.

جایگزینی دندان با ایمپلنت باعث توزیع یکنواخت استرس، جلوگیری از چنین آسیب‌هایی و محافظت از دهان و استخوان‌ها می‌شود. ایمپلنت همچنین غذا خوردن و صحبت کردن را راحت تر می کند.

ایمپلنت های دندانی مزایا و معایب کمی دارند. جنبه منفی معمولا به دلیل عوارض جانبی است و به نوع ایمپلنت دندانی که دریافت کرده اید بستگی دارد.

مزایای استفاده از ایمپلنت دندان عبارتند از:

ظاهر بهتر منجر به اعتماد به نفس بیشتر می شود

بهبود توانایی گفتار در برابر دندان های از دست رفته

با دندان های از دست رفته یا پروتزهای سنتی راحت تر است

آسان برای خوردن

بهبود سلامت دهان و دندان

استحکام بالا

راحتی بیشتر نسبت به سایر درمان ها

حفاظت از ساختار دندان

ایمپلنت ها بر خلاف پروتزهایی که می توانند حرکت کنند، بسیار پایدار هستند و حرکت نمی کنند.

هیچ محدودیت غذایی برای بیماران ایمپلنت به دلیل وجود دندان وجود ندارد

ماندگاری ایمپلنت ها نسبت به سایر جایگزین ها بیشتر است.

ایمپلنت می تواند مبنایی برای سایر کارهای دندانپزشکی باشد

بیماران معمولاً ایمپلنت را راحت ترین و راحت ترین گزینه می دانند

هزینه ایمپلنت دندان بسیار مقرون به صرفه است

سایر مزایای ایمپلنت دندان عبارتند از:

اعتماد به نفس

یکی از مزایای کمتر شناخته شده ایمپلنت، اعتماد به نفسی است که همراه با لبخندی جذاب است. بیماران مبتلا به پوسیدگی دندان اغلب دهان خود را می بندند و لبخند می زنند. این به یک رفتار اجتنابی تبدیل می شود که باعث می شود در مقابل دیگران خجالتی یا غیر دوستانه به نظر برسند.

ایمپلنت دندان به شما لبخندی می بخشد که می توانید به آن افتخار کنید و به شما اعتماد به نفسی می دهد که با شادی با زندگی روبرو شوید.

ساده

ایمپلنت های دندانی برای تمیز کردن به محصولات یا تجهیزات خاصی نیاز ندارند. آنها زمان یا مراحل اضافی را به روال شما اضافه نمی کنند. در واقع، اکثر مردم هرگز نمی دانند که دندان های واقعی شما نیستند.

این امر باعث می شود ایمپلنت یکی از ساده ترین و راحت ترین گزینه های موجود در هنگام جایگزینی دندان های از دست رفته باشد.

قیمت

قیمت دقیق ایمپلنت دندان با توجه به شرایط و نیاز شخصی شما متفاوت است. با این حال، به طور کلی، هزینه های ایمپلنت دندان بسیار مقرون به صرفه است، به ویژه با توجه به مزایای شگفت انگیزی که ارائه می دهند.

گزینه های ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان تنها گزینه برای افرادی نیست که می خواهند دندان های از دست رفته را جایگزین کنند. راه حل های دیگر عبارتند از:

بریج دندان، روکش دندان، پروتز دندان

بریج ها و روکش ها برای پر کردن فضای بین دندان ها طراحی شده اند. پروتزها ابزارهای متحرک دندانی هستند که جایگزین دندان های از دست رفته می شوند.

مزایای ایمپلنت دندان عبارتند از:

احتمال خطاهای کاشت ایمپلنت

احتمال عفونت یا خونریزی زیاد، به خصوص اگر به درستی از آن مراقبت نشود

خطر کاشت

افزایش از دست دادن استخوان فک در جمعیت های در معرض خطر

افزایش بروز از دست دادن استخوان فک در معرض خطر

اینها تنها مهمترین مزایا و معایب ایمپلنت های دندانی هستند. شما باید با دندانپزشک خود در مورد سایر مزایا یا معایب مربوط به وضعیت شما صحبت کنید.

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.
دکمه بازگشت به بالا