علمی و پزشکی

رسیدن میزان واکسیناسیون به حدود ۲۰ هزار دز در روز/ تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرید

بر اساس گزارش شفافیت، همانطور که کارشناسان اعلام کردند، یکی از مشکلات عمده و عمده در زمان شیوع بیماری کرونا در جهان حتی در کشور ما، واکسیناسیون است. زیرا کارشناسان می دانند که تزریق واکسن تا 20 برابر از مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور جلوگیری می کند و از میزان بستری شدن و شدت بیماری در بین افراد واکسینه شده می کاهد.

حدود 75 درصد از مردم دو بار واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این باعث شده است سطح ایمنی قابل قبولی برای افراد ایجاد شود.

با گذشت زمان، افراد باید دوز تقویت کننده واکسن کرونا را تزریق کنند تا سطح ایمنی در ابتدای پیک و در شناسایی سویه های جدید ویروس کرونا کاهش نیابد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون 65 میلیون و 161 هزار و 739 نفر نوبت اول، 58 میلیون و 570 هزار و 485 نفر نوبت دوم و 31 میلیون و 511 هزار و 793 نفر نوبت سوم دریافت کرده اند. دوز. و تعداد کل واکسن های تزریق شده در کشور به 155 میلیون و 244 هزار و 17 دوز رسید.

17 هزار و 750 دوز واکسن کرونا در شبانه روز گذشته در کشور تزریق شد.

در هفته های اخیر، تعداد واکسیناسیون ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و موضوع حفظ ایمنی جامعه را مطرح کرده است. زیرا این مشکل مربوط به افرادی است که بیماری کرونای شدیدتری دارند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: توصیه ما به عموم مردم این است که واکسن را در برنامه قرار دهند و به ویژه افرادی که در گروه پرخطر قرار دارند یا 6 ماه از آخرین واکسیناسیون وی گذشته است.

به گفته وی، در حال حاضر 6 نوع سایت تولید واکسن کرونا در جهان وجود دارد و این نوع سایت ها در ایران نیز وجود دارد.

وی افزود: اکنون 50 میلیون دوز واکسن کرونا در بخش‌های مختلف کشور ذخیره شده و آمادگی داریم تا تولید واکسن را به سرعت افزایش دهیم. 75 درصد از جمعیت ما در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گفت: پیش از این میانگین روزانه واکسن کرونا بین 2 تا 3 هزار دوز بوده که این میزان به 15 هزار تا رسیده است. 20000 در چند روز گذشته که به هزار دوز در روز می رسد. مردم برای حفظ سطح حفاظتی جامعه از تزریق یادآور واکسن غافل نشوند.

وی افزود: به مردم توصیه می شود دوز تقویت کننده واکسن کرونا تزریق کنند و به شستن مرتب دست ها توجه کنند.

دکمه بازگشت به بالا