علمی و پزشکی

هند فعلا برنامه ای برای تزریق واکسن یادآور کرونا ندارد

با رشد منابع واکسن، پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی در هند از دولت خواسته اند که مانند بسیاری از کشورهای غربی، برنامه هایی را برای تزریق دوزهای واکسن Quid 19 به انسان های آسیب پذیر و آسیب پذیر در نظر بگیرد. در درجه اول بر تکمیل دو دوز این واکسن برای 944 میلیون بزرگسال تا ژانویه سال آینده (2022) متمرکز شده است.

طبق آمار رسمی، 81 درصد از بزرگسالان در هند تاکنون حداقل یک دوز واکسن کووید را دریافت کرده اند و 43 درصد نیز دو دوز دریافت کرده اند. اما هنوز واکسیناسیون افراد زیر 18 سال در این کشور آغاز نشده است.

سیاست فعلی هند ایجاد مصونیت کووید 19 برای بزرگسالان در این کشور با تکمیل یک برنامه دو تزریقی است.

به گفته مقامات هندی، تزریق دو واکسن کرونا کافی است، زیرا اکثر مردم این کشور به کووید 19 طبیعی مبتلا هستند و آلوده نیستند.

با این حال، این گزارش حاکی از آن است که این تصمیم هنوز قطعی نشده است و بحث ها در مورد تصمیم نهایی همچنان بین مسئولان ادامه دارد.

هند بیشترین تعداد موارد و مرگ و میر ناشی از کووید-19 را در ماه های آوریل و مه گزارش کرده است و طبق آمار رسمی، تا جولای 2021 حدود 70 درصد از جمعیت هند را تشکیل می دهد. آنها به کووید 19 مبتلا هستند.

به گزارش رویترز، این کشور تاکنون بیش از 34.5 میلیون مورد ابتلا به کووید 19 و بیش از 465 هزار مورد مرگ ناشی از شکایات بیماری را ثبت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا