اقتصادی

واکنش ها به تعبیر یک نماینده برای فعالان فضای مجازی

یکی از اعضای هیئت مدیره کمیته مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در صفحه توئیتر خود درباره نیازهای حقوقی دنیای مجازی نوشت که شامل نظراتی است که ادبیات متنی و زبان مورد استفاده در آن گسترده است.

به گزارش ترند روز، شب گذشته مهرداد ویس کرمی، نماینده خرم آباد و عضو کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در تشریح دلایل مخالفت با طرح امنیت نوشت:

«فضای مجازی؛
به دلیل اهمیت آن یک امر مدیریتی و نیاز به قانون گذاری است.
. این در کشورهای توسعه یافته طبیعی است.
3. پیچیده، پیچیده و نیازمند مدیریت پیچیده است.
4. گرگ های مجازی و سگ های پا دراز غربی از مشروع بودن می ترسند.
5. «قانونی بودن به نفع یک تجارت مجازی سالم خواهد بود».

استفاده از دو کلمه «گرگ مجازی و سگ گردن دراز» در این توییت با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد تا اینکه ساعاتی بعد وی توییت دیگری برای اظهار نظر ویس کرمی منتشر کرد و نوشت:

سگ جغد توهین نیست، بلکه لفاظی است که توسط ریچارد المان (رئیس سابق سیا) در مورد کسانی که کورکورانه و بدون مزد تقلید و ترویج دموکراسی لیبرال آمریکایی استفاده می کنند. یقه من یعنی نمی شناسم جز چند واسطه نامحسوس!

اما این پایان ماجرا نیست، چرا که انتقادات کاربران اینترنتی از این توییت شدت گرفت و دوباره، دو ساعت پس از آخرین توییت خود، ویس کرمی در توییت دیگری نوشت:

من همچنین با سانسور دنیای اینترنت مخالفم، زیرا با یک توییت می‌توانم به لیبرال دموکرات‌های آمریکا در هر کشوری بفهمانم که ریچارد المان آنها را سگی گردن دراز می‌داند تا به خود بیایند.

برای مردم شریف ایران که امثال او و «نظام لیبرال دمکراتیک آمریکا» را تحقیر کرده‌اند خوب است.

امروز در واکنش به این موضوع، چندین نماینده در صفحه توئیتر خود پست هایی را منتشر کردند. جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده تایباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز نوشت:

طرح امنیتی نکات منفی خود را دارد، بنابراین باید صدای همه را شنید، اما هیچ مبنای قانونی و اخلاقی برای برخی حامیان وجود ندارد که به مردم و نمایندگان مخالف این طرح توهین کنند. هرچه می خواهید توهین کنید، اما بدانید که ما صدای مردم خود در بهارستان هستیم و با هر راهبردی برای حفظ و محدود کردن حقوق مردم در ارتباط مخالفیم.»

جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت و عضو کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران اینترنت نیز اظهار داشت:

چقدر غم انگیز و مایوس کننده است توهین آشکار یکی از موافقان طرح حمایت از منتقدان که باعث خنده تمام کشور محترم ایران می شود! و غم انگیزترین چیز تأیید پس از آن است.

از اینکه ذره ای و کبری نگرفتم عذرخواهی کنید. ملت بزرگ ایران قطعا سخاوتمند است.

روح الله حضرت پور نماینده ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت:

«مردم حق دارند با همه مسائل کشور حرف بزنند یا مخالفت کنند. قانون این حق را به آنها می دهد و نماینده ای که در کرسی بهارستان نشسته است با این قانون نمی توان تخلف کرد. اگر نمایندگان مجلس بدانند که او وکیل کشور است نه وکیل آنها، بسیاری از مسائل حل می شود.

به گزارش ترند روز، طرح کلی حفاظت اخیرا در کمیته مشترک حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی به تصویب رسیده است. معاونین قانون انتخابات طی نامه ای که نمایندگان به هیأت رئیسه ارسال کردند، نسبت به نحوه تأیید عمومی اعتراض کردند و پس از آن رئیس مجلس شورای ملی تشکیل جلسه داد و اعتراض را تأیید کرد.

در همین راستا سید نظام موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که در جلسه هیات رئیسه برای بررسی ایرادات معاونت قوه مقننه درباره نحوه تصویب کلیات آنلاین مجلس در کمیسیون تلفیق، اعضاء هیئت رئیسه مجلس می دانند. تصمیم گیری نهایی درباره این طرح به تصویب لایحه موکول شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا