اقتصادی

حمایت تمام قد نماینده ساری از ساخت پتروشیمی میانکاله

نماینده مردم ساری در پرسشنامه اسلامی در پیامی توئیتری در حمایت از احداث مجتمع پتروشیمی میانکاله نوشت: مسائل زیست محیطی بسیار مهم است اما معیشت و اقتصاد استان های شمالی نباید فراموش شود و توسعه و اشتغال متوقف شود. راه حل نیست.»

به گزارش ترند روز، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: مسائل زیست محیطی بسیار مهم است اما معیشت و اقتصاد استان های شمالی نباید فراموش شود.

شرکت‌های زیست‌محیطی (به‌ویژه صنایع شیمیایی) اکنون در بسیاری از کشورهای جهان در حال فعالیت هستند و توقف توسعه و اشتغال راه‌حل نیست.

ساخت مجتمع پتروشیمی میانکاله در منطقه حسین آباد بهشهر مازندران از زمان ساخت این مجتمع با اعتراضات و حواشی زیادی به ساخت آن به ویژه از سوی فعالان محیط زیست همراه بوده است.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در 20 فروردین ماه در اولین نشست خبری خود در سال جدید تصمیم به راه اندازی پتروشیمی میانکاله را مرتبط با کابینه دولت قبل در اسفندماه 90 دانست و تشکر کرد. برای حساسیتش افکار عمومی برای دریافت مجوز محیط زیست.

روز 21 فروردین علی سلاجقه، رئیس انجمن محیط زیست نیز در این باره اظهار نظر کرد و گفت: گاهی فشار نمایندگان مجلس برای ما عجیب است. مجوز زیست محیطی این پروژه هنوز اخذ نشده است ولی نماینده محترم از من تقاضای حفاری دارند. به هر حال اعتراف می کنیم که از نظر ما سرقتی که در این پروژه انجام شد غیرقابل قبول است. در واقع، ما معتقدیم که تبر به زمین اصابت نکرده است.

در 23 فروردین ماه، رئیس دیوان عالی کشور و مدیرکل حقوق عمومی با ارسال نامه ای به دادستان و انقلاب مازندران خواستار حقوق شهروندی و پیشگیری از وقوع جرم شدند تا پروژه پتروشیمی میانکاله را متوقف کنند.

با این حال جنجال بر سر توقف یا ساخت این مجتمع پتروشیمی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا