اقتصادی

استقبال یک نماینده مجلس از اعمال سیاست‌های تنبیهی برای مشترکان پر مصرف آب

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی با بیان اینکه 20 درصد آب بران کشور بیش از میانگین آب مصرف می کنند، گفت: حدود 40 درصد از کل بهره برداران در کشور باید جریمه شوند. سیاست.

علیرضا عباسی در گفت وگو با ترند روز، درباره اعلام شرکت آب و فاضلاب استان تهران مبنی بر قطع آب مشترکان غیرمصرف کننده، از این موضوع استقبال کرد و گفت: از یک سو باید سیاست تشویقی داشته باشیم. اب. مصرف به گونه ای که در صورت تجاوز مشتری از مقدار تعیین شده، مصرف معقول آب کمتر باشد، مشمول پرداخت بهای آب نباشد و قیمت آب برای سایر مشترکین نیز به روشی مغرضانه محاسبه شود.

در این مورد بیشتر بخوانید:

قطعی آب 6000 خانوار در تهران

مدیر عامل شرکت آبفای تهران: رسیدگی جدی به مشتریان پرخرج را داریم

وی افزود: از سوی دیگر در برخی موارد باید سیاست تنبیه اعمال شود و در صورت فراتر رفتن مصرف مشترک از حد منطقی، این مشترک با جریمه هایی مانند قطع آب مواجه شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: امروز بیش از 80 درصد مصرف کنندگان آب در کشور کمتر از میانگین یا به طور متوسط ​​مصرف می کنند اما 20 درصد باقی مانده بسیار بیشتر است. بیشتر از ارتفاع مصرف می کنند و می توان گفت مصرف آب برای این 20 درصد مشترکان که زیاد خرید می کنند به 40 درصد کل مشترکین آب کشور می رسد. بنابراین سیاست جریمه باید در مورد این مشتریان اعمال شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا