اقتصادی

توضیحات سازمان استاندارد درباره تغییر “نشان استاندارد”

پس از انتقاد از تغییر نماد ملی استاندارد، مدیر ارتباطات سازمان بین المللی استاندارد در خصوص علت تغییر این نماد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: نظر کارشناسان و آگاهان همواره محل توجه ویژه است. و احترام. برای مدیریت سازمان ملی استاندارد، اما برخی اگر سوار بر موج اطلاع رسانی شوند و با فشار و جوسازی نظر غیرکارشناسی خود را به سازمان ملی استاندارد وارد کنند، این سازمان باید از حقوق قانونی خود برای جایگزینی آرم سفارشی استفاده کند.

به گزارش ترند روز، به تازگی سازمان ملی استاندارد ایران طرح جدید نشان ملی ایران با اضافه کردن علامت اختصاری INSO آن را به سبز تغییر داد. حروف جدید مخفف سازمان ملی استاندارد ایران است.

مرتضی مامیز طراح و گرافیست در سال 1363 لوگوی استاندارد موسسه استاندارد ایران را طراحی کرد که به رنگ مشکی و مخفف لاتین “موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران” است که نشان دهنده کلمه ISIRI است. در آنجا استفاده می شود. وجه تمایز این مخفف عنوان موسسه استاندارد است که در وسط این مونوگرام به زبان فارسی و انگلیسی و در شکل اول کلمه ایران بدون نقطه قرار گرفته و با چرخش 180 درجه آن کلمه “ISIRI” خوانده می شود.

این تغییر با انتقاداتی مواجه شد انجمن طراحان گرافیک ایران وی در بیانیه ای اعلام کرد که اثر تغییر نماد استاندارد به هیچ وجه قابل دفاع نیست و آسیب جدی به این نماد گرانبهای ملی وارد کرده است. همچنین در این بیانیه از سازمان ملی استاندارد درخواست شده است در مورد تغییر علامت «استاندارد ایرانی» به شکل فعلی تجدید نظر کند.

چرا لوگوی استاندارد تغییر کرد؟

مصطفی آجورلو، مدیر روابط عمومی سازمان ملی استاندارد در پاسخ به این انتقادات، توضیحاتی در خصوص علت تغییر این برچسب ارائه کرد.

وی تغییر نام سازمان بین المللی استاندارد ایران را برجسته کرد و گفت: با تغییر نام و مأموریت و مأموریت قانونی این سازمان، البته سایر ارکان آن نیز باید تغییری مشهود داشته باشد و به عنوان یک در نتیجه به گفته مسئولان سازمان و حتی دولت های گذشته، آرم و آرم سازمان محسوب می شود و باید در یک شغل جدید ثابت قدم باشد.

همچنین همانطور که وی توضیح داد: «سعی کردیم با طراحی مجدد لوگو، این تغییرات کوچک باشد و هویت و روحیه جامعه فهیم و هنردوست ایرانی را خدشه دار نکند. – پیشنهادهای بین المللی برای تغییر لوگوی سازمان ملی استاندارد. ایران و حتی برندهای معروف بین المللی و دولتی مانند ایزو، اپل، سامسونگ و ناسا و حتی برندهای دولتی ایران مانند شرکت ملی پست، بانک ملی ایران و سابقاً ایران خودرو از این رنگ استفاده می کنند. یا بلافاصله لوگوی سازمان خود را تغییر دادند.”

برخی سوار موج رسانه ای شدند

آجورلو نظر مخالفان تغییر نماد استاندارد را نظری غیر کارشناسی عنوان کرد و گفت: نظر کارشناسی محل رجوع و احترام ویژه مدیریت سازمان ملی استاندارد است و در صورت لزوم انجام می شود. اعمال می شوند. آنها بارها در سیستم حقوقی در طرح هستند. اگر شخصی روی آنتن رسانه ها برود و نظر غیرکارشناسی خود را از طریق مطبوعات و هوا به سازمان ملی استاندارد برساند، باید از حق قانونی خود برای تعویض لوگو استفاده کند.این سازمان توسعه یافته است. . ضمناً مخاطبان فرهیخته و هنردوست باید بدانند که همانطور که قبلاً نیز اشاره شد سازمان باید برند خود را تغییر می داد اما با همه اینها به دنبال ترک کار ارزشمند استاد بود.مرحوم مرتضی مامیز که ایجاد شد در سال 1364. بر مقتضیات زمان. ، نیست

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران در رویکرد جدید خود برای بازآفرینی هویت سازمان، سعی در احیای همین اثر داشته و در این روند ظریف، تمام تلاش خود را در شکل و شکل اولیه و حتی مفهوم کار به صورت دو فلش بالا و پایین که حرف لاتین S را تشکیل می دهد که نشان دهنده کلمه استاندارد و قابل درک برای کشورهای خارجی و مردم آنها است و نشان دهنده اصل کمترین و بالاترین، بدون آسیب است.

آجورلو خاطرنشان کرد: پس از تصویب یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای عالی اداری در مهرماه 1392، «مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی» به «سازمان ملی استاندارد ایران» تغییر نام و از وزارت صنعت و معدن منتقل شد. به نهاد ریاست جمهوری در نتیجه متن بنر طراحی شده توسط استاد مرتضی مامیز برای این مؤسسه که مخفف انگلیسی کلمه «موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران» است با عنوان ISIRI درج شده است که مخفف عبارت «مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است. موسسه”. استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، به اختصار انگلیسی «سازمان ملی استاندارد ایران» به شکل INSO تغییر یابد. پیش از این، حدود 10 سال پیش و در سه دولت گذشته، یک اتفاق ضروری افتاده بود که دولت قبل برای جلوگیری از انتقاد نوشته بود و حتی دولت قبلی، دولت آینده را در تصمیم جلسه نمایندگان اداری مجبور کرد. .برای تغییر علامت است.

با تغییر نشان استاندارد، دفتر کاهش می یابد

به گزارش آجورلو، انجمن جهانی تلاش کرد با به رسمیت شناختن زبان فارسی توسط فرهنگستان راه حلی برای این مشکل ارائه دهد. از این رو با توجه به مذاکرات فراوان بین المللی و درخواست ها برای تغییر نماد سازمان ملی استاندارد و سفارش به جا مانده از دولت قبل، این نماد با تغییرات جزئی به روز شده است. یکی دیگر از دلایل تغییر لوگوی سازمان ملی استاندارد، کاهش بار اداری و تسهیل استفاده از این علامت در نامه های اداری و درج آن در محصولات مختلف است، زیرا دستورالعمل استفاده از آن در داخل و خارج از کشور یکسان نیست. به عنوان محصول و مشکل سازندگان و صادرکنندگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده اند. بنابراین در بازنگری نشان همچنان متن داخل نشان از سمت راست به فارسی ایرانی خوانده می شود و انگلیسی INSO مخفف نام جدید سازمان ملی استاندارد در سمت چپ قرار دارد، بنابراین در آنجا نیازی به آپدیت بسته بندی محصول نیست برای داخل و خارج از کشور از بین می رود و یکپارچگی بصری در برند ایجاد می شود.

چرا علامت استاندارد سبز می شود؟

مدیر روابط عمومی سازمان ملی استاندارد همچنین گفت: برای تشخیص علامت مشترک از نشان قبلی، طی فراخوان گروه نوآوری که به احترام مرحوم استاد مرتضی ممیز نامی برده نمی شود، انتخاب و پس از تکمیل، پیشنهاد تغییر رنگ نشان از سیاه و آبی به سبز ایرانی یعنی سبز فارسی که در فرهنگ لغت رنگی «نام ایران و فرهنگ ایرانی از دهه 1330 به بعد» نوشته شده است، شد. برای تقویت هویت ملی خود با نمادهای جدید و نمادهای استاندارد، «ایران باید پرچمی باشد که تاریخ ایران اسلامی قدیم را منعکس کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا