برترین های ترند روزعمومی

مهیج ترین بازی های کودکان

 بازی های کودکان

بازی های گروهی چیزهای زیادی به کودکان یاد می‌دهند که به رشد اجتماعی، جسمی، ذهنی، عاطفی، رفتاری و شخصیتی کودکان کمک می‌کند. همچنین کودک در بازی های شاد گروهی، همکاری، رعایت حقوق دیگران و مهارت های اجتماعی را بهتر یاد می‌گیرد. کودکان بدون انجام بازی های گروهی، توانایی لازم برای ایجاد ارتباط موفق و سالم با دیگران را ندارند.

در این بازی ها شما یاد می‌گیرید، به ایده های دیگران گوش دهید و چیزهای جدید را امتحان کنید، همچنین کودکان در این بازی ها تلاش می‌کنند تا با یکدیگر تعامل داشته باشند و برای رسیدن به هدف و برنده شدن با هم متحد شوند

در خانه ماندن آن هم زمانی که اجباری در میان باشد، برای هیچ کس خوشایند نیست. معمولا بچه‌ها بیشتر از بزرگسالان از ماندن در خانه خسته می‌شوند. اگر لازم باشد مدتی را در خانه بگذرانید و یا ترجیح می‌دهید فرزند بازیگوشتان به جای بازی کردن در هوای گرم تابستان، در خانه با دوستان یا والدین خود بازی کند، باید با دست پر به سراغش بروید. باید بازی‌های متنوعی بلد باشید و بتوانید فرزندانتان را سرگرم کنید.

 صندلی یا توپ موزیکال

این بازی هم یکی دیگر از بازی‌های جذاب خانگی است. برای انجام این بازی، به تعداد یکی کمتر از شرکت‌کنندگان بازی صندلی احتیاج دارید. مثلا اگر ۶ نفر هستید، ۵ صندلی را به شکل دایره کنار هم قرار دهید. یک آهنگ پخش کنید. زمانی‌که آهنگ تمام شد، همه باید سعی کنند روی یک صندلی بنشینند و کسی که موفق به نشستن نشود، بازنده است و کسی که در دور آخر، یعنی مرحله دونفره برنده شود؛ برنده کل بازی است

پانتومیم

یکی از سرگرمی های گروهی برای کودکان یا حتی بزرگسالان است. در این بازی هر تعداد نفراتی که باشید باید 2 گروه تقسیم شوید، هر گروه یک جمله یا کلمه انتخاب می‌کند و آن کلمه یا جمله را برای افراد گروه خود به صورت پانتومیم، بدون اینکه حرف بزند و با ایما و اشاره اجرا می‌کند تا افراد گروهش بتوانند آن را به خوبی حدس بزنند. هر گروهی که بیشترین امتیاز را داشته باشد، برنده بازی محسوب می‌شود

بازی‌ معمایی از جمله بازی‌های فکری است که تفکر انتقادی، استدلال قیاسی، حافظه و حل مساله را در کودک ۸ ساله‌ شما تقویت می‌کند.

برای این‌کار می‌توانید از اینترنت یا کتاب‌های دارای معمای ریاضی متناسب با سن کودک خود استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید کودک خود را ترغیب کنید تا معماهای یاد گرفته را برای دوستان و سایر اعضای خانواده مطرح کند و از تعامل با دیگران لذت ببرد.

به عنوان مثال، طرح معما با چوب کبریت، مهارت فکر کردن در کودکان ۸ ساله را تقویت می‌کند و ذهن آن‌ها را فعال نگه می‌دارد. شما می‌توانید معماهای زیر را با استفاده از چوب‌کبریت برای کودک خود مطرح کنید:

  • با جابه‌جا کردن یک چوب کبریت، تساوی را برقرار کن؛
  • با جابه‌جا کردن چهار چوب کبریت، سه مثلث بساز؛
  • تمام مربع‌های موجود در شکل را پیدا کن و تعداد دقیق آن‌ها را اعلام کن

بازی کردن در دوران کودکی یکی از لذت و بخش ترین کارهایی است که یک کودک می تواند انجام دهد و این کار برای او شادی آور و شیرین است. یکی از مکان هایی که کودکان آن را بسیار دوست دارند پارک است و استفاده از وسایل بازی از جمله تاب و سرسره و … می باشد.

بازی و اسباب بازی برای کودکان بسیار مهم است به طوری که آنها بیشترین ساعت های بیداری خود را به بازی و فعالیت می پردازند. کودکان زمان بازی را بسیار دوست دارند و این زمان را بر هر چیز دیگری مقدم می دارند. انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان در هر سنی بسیار حائز اهمیت است. به طوری که بهترین مناسب ترین اسباب بازی برای کودکان به ویژه در سنین پیش دبستانی، اسباب بازی های آموزشی است چرا که این گروه از اسباب بازی ها باعث پرورش تفکر، تخیل، سرگرمی، لذت و مهم تر از همه یادگیری در کودک می شود و او را با مفاهیم و دنیای پیرامون آشنا می کنند

دکمه بازگشت به بالا