اقتصادی

توضیحات رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس درباره میزان آرای طرح صیانت در جلسه امروز

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال پرسشنامه اسلامی در جلسه غیرعلنی امروز در خصوص طرح امنیت به تشریح جزئیات این جلسه و نتیجه آن پرداخت.

مجتبی توانگر در گفت وگو با ترند روز، درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس درباره طرح امنیتی و حاشیه بر سر میزان آرا برای پس گرفتن این طرح از کمیسیون تلفیق برای همه، گفت: متحد. این گزارش برای ادامه بررسی مجدد در کمیسیون مشترک باید رای بیشتری می گرفت، اما تنها 109 رای به دست آورد که نمایندگان را متقاعد به ادامه کار نکرد.

وی افزود: مهم این است که رای مأیوس شده است و در رای ناامیدانه میزان رای بیشتر است و اگر اپوزیسیون 120 رای بیاورد و اپوزیسیون 109 رای بیاورد این کار و وظایف دولت است. کمیسیون ویژه تکمیل می شود.

توانگر در نهایت تائید کرد: به گفته آقای سلیمی، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس، بر اساس ماده 165 آیین نامه داخلی مجلس، هیئت رئیسه مجلس با موافقت مجلس نسبت به تشکیل کمیته مشترک ملی اقدام می کند. با توجه به عدم رای گیری به گزارش کمیته، رسیدگی به این طرح طبق ماده 85 لغو شد.

به گزارش ترند روز، امروز جلسه غیرعلنی مجلس برای تعریف عملکرد سامانه نظارت بر خدمات آنلاین موسوم به طرح امنیت برگزار شد. با توجه به توضیحات سلیمی در گفت وگو با ترند روز، عضو هیات رئیسه مجلس بودبازنگری این طرح در قالب ماده 85 کمیسیون تلفیق رد شد و طرح امنیتی دیگر در کمیسیون تلفیق لغو نمی شود.

سلیمی همچنین گفت: در حال حاضر کمیته مشترکی برای بررسی طرح امنیتی تشکیل شده است که به صورت عمومی و همچنین طرح ها و لوایح دیگر مورد بررسی قرار می گیرد و قطعا محتوای این طرح تغییر خواهد کرد.

برخی از قانونگذاران تعداد آرای داده شده در رای گیری اجباری را زیر سوال برده و مدعی شده اند که اکثریت نتوانسته اند رای بیاورند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا