علمی و پزشکی

تحریم های آمریکا تلفات زیادی را در حوزه سلامت جهانی موجب شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در هفتاد و پنجمین همایش بین‌المللی با اعتراض به تحریم‌های آمریکا علیه کشورها، گفت: تحریم‌ها و تحریم‌های یکجانبه آمریکا از نظر مالی خسارات قابل‌توجهی را در حوزه سلامت جهانی به همراه داشته است.

به گزارش ترند روز، دکتر در ادامه سخنان خود در کنوانسیون بین المللی که در ژنو برگزار شد. بهرام عین اللهی، افزود: سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک سازمان بین المللی تخصصی با کشورهای عضو، نباید تحت تأثیر سیاست قرار گیرد.

وی تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت باید به نقش خود در تسهیل دسترسی عادلانه به واکسن، تولید داخلی و خودکفایی منطقه ای در این زمینه ادامه دهد.

وزیر بهداشت همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است در زمان شیوع کووید 19 واکسن را در خانه تولید کند و دسترسی به واکسن و تجهیزات پزشکی و اقدامات محدود است و فشار یکجانبه آمریکا باعث افزایش اثرات کووید 19 شده است. ” تصمیم گرفته شد که این تصمیم راهبردی دسترسی عادلانه به واکسن ها را فراهم کند و آمادگی و واکنش اضطراری فعلی و آینده را بهبود بخشد.

به گزارش وب دا، متن دکتر. بهرام عین اللهی به عنوان «وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» در هفتاد و پنجمین همایش سلامت به شرح زیر است:

“به نام خدا

رئیس عزیزم

آقای رئیس جمهور

خانم ها و آقایان

من با دبیر کل سازمان جهانی بهداشت موافقم که صلح شرط سلامت است. هرگاه جنگ شود، قحطی و بیماری خواهد بود.

اما جنگ به تفنگ و گلوله محدود نمی شود. جنگ های اقتصادی و مالی آسیب بیشتری به سلامت وارد می کند. تحریم های پولی و ورشکستگی های یکجانبه ایالات متحده خسارات قابل توجهی را در بخش بهداشت جهانی ایجاد کرده است.

اپیدمی کووید 19 تاب آوری سیستم بهداشتی را در برابر شرایط اضطراری جهانی نشان داد. ما در سومین سال از بدترین بحران بهداشتی در یک قرن گذشته هستیم.

یکی از بزرگ‌ترین درس‌های این همه‌گیری، درک اهمیت نظام سلامت پایدار است. اپیدمی و پیامدهای آن نه تنها سلامتی را تهدید می کند، بلکه صلح و امنیت را نیز تهدید می کند.

در این راستا سازمان جهانی بهداشت بر این باور است که سلامت همه افراد اساس آرامش و نظم در جامعه است. بنابراین، قطعنامه مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت به نقش سلامت در ارتقای صلح به عنوان مهمترین عامل در دستیابی به سلامت برای مردم اشاره می کند.

مدیریت در بخش بهداشت جهانی پیچیده و پیچیده است و در ارائه دسترسی عادلانه به واکسن ها و سایر نیازهای پزشکی شکست خورده است. در این راستا، ما تاکید می کنیم که نابرابری در دسترس بودن واکسن را می توان از طریق تولید واکسن محلی امکان پذیر کرد.

سازمان جهانی بهداشت باید به ایفای نقش خود در تسهیل دسترسی به واکسن‌های عادلانه، تولید داخلی و خودکفایی منطقه‌ای ادامه دهد. ما برای تقویت تولید واکسن محلی، دسترسی به آنها و داروهای با کیفیت، ایمن و مقرون به صرفه و سایر محصولات بهداشتی کار خواهیم کرد.

همکاران

جمهوری اسلامی ایران در زمانی که به شدت تحت تاثیر اپیدمی کووید 19 قرار گرفت و دسترسی محدود به واکسن ها و تجهیزات پزشکی و اقدامات قهری یکجانبه ایالات متحده، خطر ابتلا به کووید 19 را افزایش داد، تصمیم به تولید واکسن در خانه گرفت. دسترسی ارائه شده است. عدالت را در مورد واکسن ها رعایت کنید و آمادگی و واکنش به شرایط اضطراری فعلی و آینده را بهبود بخشید.

در همان زمان، بزرگترین تولید واکسن در تاریخ روی زمین انجام شد، اما بسیاری از کشورهای متوسط ​​و پایین هنوز این کار را انجام نداده اند.

آقای رئیس،

سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک سازمان بین المللی تخصصی متشکل از کشورهای عضو، نباید وارد سیاست شود یا تحت تأثیر سیاست قرار گیرد. مایلم تاکید کنم که ایران با هرگونه تغییر شدید در مقررات بین المللی بهداشت 2005 مخالف است و آن را رد می کند. ما بر این باوریم که باید پس از بررسی دقیق پیشنهادها، اصلاحات در روند انجام شود.

آقای رئیس،

علیرغم فراز و نشیب های رکود و رکود در بسیاری از مناطق، درسی که این بیماری همه گیر می دهد این است که هیچ منطقه، کشور و جامعه ای ناامن نیست مگر اینکه همه ما صلح آمیز باشیم.

با تشکر از توجه شما.”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا