علمی و پزشکی

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت

به گزارش شفاف، وزیر بهداشت گفت: در شهرک هندودر کارهای بسیار جالبی انجام شده، یک مرکز بهداشتی مجهز با کمک خیرین راه اندازی شده و وزارتخانه تجهیزات را تامین کرده است. بهداشت و درمان در حال حاضر مرکزی در شازند وجود دارد که حدود 70 درصد آن 2000 متر مربع و مجهز به تجهیزات بهداشتی و پزشکی است.

عین اللهی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده و تمدید این طرح جزء طرح های وزارت بهداشت است، در مراکزی که امروز افتتاح شد سطح یک خانواده پزشک در پرونده الکترونیکی انجام می شود. و در این مراکز تکمیل شد.

وی همچنین افزود: مرکز شازند در اسفند ماه سال جاری افتتاح می شود و یک مرکز 24 ساعته با خدمات کامل بهداشتی است.

عین اللهی گفت: بعد از شازند به اراک می رویم و از بیمارستان ولیعصر بازدید می کنیم. این بیمارستان یکی از بزرگترین بیمارستان های اراک است که 400 تختخواب خواهد داشت و در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی 400 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت. امیدواریم این مرکز بتواند یکی از پیشرفته ترین مراکز کشور باشد.

وزیر بهداشت اعلام کرد: 850 پروژه بزرگ بهداشتی از ابتدای دولت تاکنون افتتاح شده است و تا پایان امسال تعداد پروژه ها به 2000 پروژه می رسد و در طول تاریخ چنین پروژه ای وجود نداشته است. کشور ما. تاکنون 79 مرکز درمانی با حدود 10800 تخت راه اندازی شده و تا پایان امسال 7700 تخت بیمارستانی دیگر اضافه خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به مردم کشورمان ارائه کنیم.

افتتاح دو پروژه بهداشتی در شهر توره شازند

کمپ 115 خیرساز در شهرک توره به نام مشهدی احمدی بقش و خانم زنگنه که در عرض یک سال و نیم فوت کردند ساخته شد.

مساحت این کمپ 1.25 متر مربع و زیربنای آن 137 متر مربع است. همچنین یک اتوبوس آمبولانس در نزدیکی این ایستگاه در زمینی به مساحت 340 متر مربع در حال ساخت است.

همچنین پد اورژانس شهر توره در مدت 3 ماه و به مساحت 2150 متر مربع و برای آن که یکی از 12 لنت استان مرکزی است حدود 200 میلیون تومان ساخته شد. تمام شدن

وزیر بهداشت همچنین از مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان توره بازدید کرد.

وی در حاشیه افتتاح این مرکز اورژانس گفت: شهر توره با توجه به موقعیت جغرافیایی و تردد ترافیک نیازمند احداث این مرکز است که توسط امدادگران سلامت ساخته شده است، لذا از عزیزانی که سخاوتمند هستند این پایگاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا