برترین های ترند روزعمومی

بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان

امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلف قصد مهاجرت دارند. برخی برای درس خواندن و دانشگاه رفتن و برخی نیز برای کار کردن و زندگی کردن. افرادی که برای کار کردن به فکر مهاجرت هستند قطعا باید شرایط شغلی و کاری خود در کشور مقصد را به دقت بررسی کنند و از روند اخذ ویزا و شرایط کاری در آن کشور کاملا مطلع باشند. در ادامه با ما همراه شوید تا با بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان آشنا شوید.

دندانپزشکانی که به فکر مهاجرت هستند باید بدانند برخی کشورها از نظر خدمات دندانپزشکی و به طور کلی خدمات بهداشت و درمان نسبت به سایر کشورها برتر هستند و طبیعتا شرایط شغلی در چنین مقاصدی بهتر خواهد بود و میزان درآمد دنداپزشک نیز بالاتر است. پیشرفت تکنولوژی و امکانات به‌روزی که در برخی کشورها وجود دارد نیز به هرچه بهتر بودن موقعیت دندانپزشک کمک می‌کنند.

در کنار بررسی کشور مقصد از نظر موقعیت شغلی و درآمد، عوامل موثر دیگری نیز وجود دارند که شاید حتی اهمیت دوچندانی داشته باشند. مثلا اینکه اگر فرد در ایران مدرک خود را کسب کرده باشد باید آن را معادل‌سازی کند که بتواند در کشور مقصد اجازه کار دریافت کند. مسئله معادل‌سازی به این خاطر اهمیت دارد که برخی کشورها قوانین خاصی دارند مثلا در کشور هلند برای اینکه بتوانید مدرک معادل خود را به کار بگیرید و مشغول کار شوید باید حتما ابتدا اقامت این کشور را داشته باشید. از طرفی پروسه معادل‌سازی و کارهای مربوط به آن زمان خاصی لازم دارد. با توجه به اینکه چقدر برای مهاجرت زمان داشته باشید این موضوع نیز اهمیت پیدا می‌کند. ممکن است این پروسه برای کشوری بسیار زمان‌بر باشد و برای کشور دیگری بسیار ساده‌تر از آنچه که فکر می‌کنید انجام شود.

برای مهاجرت به هر کشوری باید در مورد قوانین و مقررات ملی که در آنجا وجود دارد، اطلاع کامل داشته باشیم. وکیل متخصص مهاجرت در مورد گرین کارت، درخواست ویزا، گرفتن تابعیت، اشتغال در کشورهای خارجی، شرایط خروج از کشور و … اطلاعات کاملی دارد و راهنمایی های مفیدی را به متقاضی مهاجرت ارائه می کند. در ادامه بهترین وکیل مهاجرت اصفهان سعی داریم به معرفی وکلای خبره در امور مهاجرت بپردازیم.

یکی دیگر از عوامل مهم در مهاجرت این است که اگر متاهل هستید بتوانید خانواده خود را نیز همراه خود ببرید. این مورد نیز در کشورهای مختلف متفاوت است.

در کنار این موارد ممکن است شما بخواهید در کشور مقصد ادامه تحصیل دهید، مدارک تخصصی و فوق تخصصی خود را اخذ کنید و یا در دوره‌های تکمیلی مختص رشته و تخصص خود شرکت کنید. برخی کشورها مانند استرالیا چنین امکانی را فقط برای افراد بومی استرالیا فراهم کرده‌اند پس قطعا از این نظر در استرالیا به مشکل خواهید خورد اما همه‌جا مانند استرالیا نیست.

زبان نیز یکی از مواردی است که برای بسیاری از دندانپزشکان مهم است. ممکن است شما کشوری را پیدا کنید که تمام شرایطش مهیا باشد اما امکان فراگیری زبان آن کشور در مدت زمانی که فرصت دارید را نداشته باشید. طبیعتا در چنین مواردی یا باید تمام تلاش خود را برای آموختن زبان آن کشور به کار گیرید و یا کشور مقصد مورد نظر خود را تغییر دهید.

موارد کلی‌تری نیز برای مهاجرت وجود دارد که البته برای تمام مردم ممکن است مهم باشد، از جمله آب‌وهوای کشور مقصد، وضعیت فرهنگی و آموزشی آن کشور، پیشرفت تکنولوژی، امکانات زندگی، جمعیت و …

در این مطلب سعی شده است بهترین کشورهایی که برای مهاجرت دندانپزشکان مناسب هستند همراه با شرایطی که دارند توضیح داده شود. تلاش ما این است مسیر مهاجرت و میزان استرس‌ها و تنش‌هایی که افراد در این مسیر متحمل می‌شوند را کاهش دهیم.

کانادا

یکی از اولین کشورهایی که برای مهاجرت به ذهن افراد می‌رسد کاناداست. کانادا هر ساله مهاجران زیادی را می‌پذیرد و بسیاری از این افراد نیز زندگی خوب و ایده‌آلی در کانادا دارند. برخلاف بسیاری از کشوها، در کانادا می‌توانید نسبتا ساده‌تر مشغول کار شوید زیرا سیاست کانادا در این مورد به شما کمک می‌کند. بسیاری از افرادی که در کانادا مشغول کار هستند مهاجران هستند. البته باید گفت قوانین این کشور در مقایسه با چند سال قبل کمی سخت‌گیرانه‌تر شده است اما هنوز هم یکی از بهترین کشورهاست و افراد زیادی را می‌پذیرد. به نظر بسیاری از دندانپزشکان بهترین کشور برای مهاجرت کانادا است زیرا هم پیشرفت علم و تکنولوژی به کار دندانپزشک کمک می‌کند و هم فرهنگ مردم به قدری توسعه یافته است که مسائل مربوط به دندان را یکی از اولویت‌های زندگی خود قرار داده‌اند.

در کانادا در بیشتر استان‌ها هزینه‌های مربوط به دندانپزشکی را بیمه پرداخت می‌کند و به همین خاطر مردم نگرانی بابت هزینه ندارند و قطعا بازارکار دندانپزشکان خوب و مناسب خواهد بود.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد زبان یکی از موضوعات مهم برای مهاجرت است. برای مهاجرت به کانادا باید آزمون آیلتس دهید و حداقل نمره قبولی 7 را کسب کنید. اگر می‌خواهید برای کار کردن به کانادا بروید و قصد دارید ویزای کاری دریافت کنید باید یک موقعیت کاری نیز داشته باشید که به وسیله آن به شما ویزای کار تعلق بگیرد.

برای اینکه مدرک شما در کانادا مورد پذیرش باشد باید آن را معادل‌سازی کنید. پروسه معادل‌سازی مدرک به این صورت است که ابتدا باید در NDEB ثبت نام کنید و مدارک خود اعم از کاری و تحصیلی را ارسال کنید. پس از این مرحله باید در یک آزمون تئوری که میزان دانش شما را می‌سنجد شرکت کنید. این آزمون معمولا به صورت سالانه و در بهمن ماه انجام می‌شود. برای قبولی در این آزمون باید حداقل پنجاه درصد نمره آزمون را کسب کنید که بتوانید پس از آن در آزمون عملی نیز شرکت کنید.

شاید این پروسه ساده به نظر برسد اما بسیاری از افرادی که این کار را انجام داده‌اند با مشکلات و پیچیدگی‌های زیادی مواجه شده‌اند، حتی برخی به خاطر این مشکلات از مهاجرت به کانادا صرف‌نظر کرده‌اند. به همین خاطر بهتر است اگر قصدتان برای مهاجرت به کانادا جدی است از یک موسسه مهاجرتی کمک بگیرید که در این روند کنار شما باشد و سختی‌های مسیر را برایتان تسهیل کند.

اگر شما یک دندانپزشک واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستید پس این مقاله بسیار مناسب شما است. در اینجا اصول اولیه نحوه مهاجرت به کانادا به عنوان دندانپزشک را بیان خواهیم کرد. با توجه به اینکه کانادا دارای یک اقتصاد پایدار و قوی است، می توانید انتظار داشته باشید که در آنجا به عنوان یک دندانپزشک حرفه ای موفق باشید. بالاترین تقاضا برای دندانپزشکان در کانادا وجود دارد و فرصت های مختلفی برای صعود در این حرفه وجود دارد. با فرصت های متنوع موجود و اقتصاد در حال رشد، کار در کانادا آسان می شود. با کمبودهای مداوم در بازار کار، کانادا هر ساله پذیرای جمعیت زیادی از مهاجران است. مزایایی که مهاجران در کانادا مانند مراقبت های بهداشتی و درمانی رایگان دریافت می کنند به ندرت در هیچ جای دیگر جهان یافت می شود.

استرالیا

یکی از کشورهایی که اخیرا با تقاضای زیاد دندانپزشکان برای مهاجرت مواجه شده است کشور استرالیاست. می‌توان گفت اصللی‌ترین دلیل این مسئله درآمد بالای دندانپزشکان در این کشور است. طبق گزارش‌های اعلام شده درآمد سالانه دندانپزشکان بالغ بر 134000 دلار است و این درآمد قطعا می‌تواند تضمین‌کننده زندگی خوبی برای این افراد باشد.

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشد باید پروسه‌ای که در زیر تشریح می‌شود را طی کنید.

همانطور که درباره کانادا نیز گفته شد، اولین قدم این است که مدارک خود را ارسال کنید که انجمن دندانپزشکی استرالیا آن را بررسی کند. مدارکی که بدین منظور نیاز دارید دانشنامه و ریزنمرات و کارت نظام پزشکی هستند. انجمن دندانپزشکی استرالیا این مدارک را بررسی می‌کند و معیارهای اولیه و عمومی که برای اخذ ویزای استرالیا لازم هستند را می‌سنجد. اگر شما واجد شرایط باشید و مدارکتان پذیرفته شود آنگاه می‌توانید در امتحان بررسی دانش عمومی و عملی شرکت کنید. مانند بسیاری از کشورها، ارزیابی مدارک در مرحله اولیه هزینه‌ای دارد که قطعا برای مهاجرت میزان این هزینه هم برایتان مهم خواهد بود. هزینه بررسی مدارک برای استرالیا در حدود 600 دلار است.

پس از آنکه اجازه شرکت در آزمون را دریافت کردید باید برای آن آماده شوید. هدف از این آزمون بررسی دانش علمی شماست و به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این آزمون نیز دو هزار دلار هزینه دارد.

برای اخذ ویزای استرالیا و مهاجرت به آن باید امتحان عملی را نیز پشت سر بگذارید. برای اینکه بتوانید در این آزمون شرکت کنید باید در آزمون قبلی حد نصاب قبولی را کسب کرده باشید. آزمون عملی فقط در استرالیا برگزار می‌شود پس باید هزینه سفر به استرالیا را هم درنظر بگیرید. در کنار هزینه‌های سفر، هزینه آزمون نیز 4500 دلار استرالیا خواهد بود. پس از آنکه در این آزمون نیز پذیرفته شوید باید مدارک زبان خود را آماده کنید. نمره آیلتس برای اخذ ویزای کار استرالیا 7 است.

پس از طی این مراحل می‌توانید به استرالیا بروید و در آنجا کار کنید. البته اگر قبل از مهاجرت بتوانید یک موقعیت کاری پیدا کنید قطعا هم از میزان استرس شما کاسته می‌شود و هم در ابتدای زندگی در استرالیا روزهای راحت‌تری را سپری خواهید کرد.

به کمک ویزای کار می‌توانید در استرالیا بمانید و کار و زندگی کنید. در گذشته اگر افراد دو سال سابقه کاری داشتند می‌توانستند برای اخذ  اقامت دائم این کشور اقدام کنند اما با قوانینی که به تازگی به تصویب رسیده‌اند شما می‌توانید فقط برای 4 سال با ویزای کاری در استرالیا کار کنید.

اتریش

اگر به زبان آلمانی تسلط دارید کشورهای آلمان و اتریش از بهترین مقاصد مهاجرت هستند. ضوابط و قوانین این دو کشور نیز بسیار مشابه هستند به همین خاطر می‌توانید برای هر دو نیز اقدام کنید. مانند سایر کشورها اولین کاری که باید انجام دهید معادل‌سازی مدرک است. این پروسه کمی زمان‌بر است و می‌تواند تا یکسال نیز طول بکشد. البته درباره مدرک باید این نکته را هم مطرح کرد که پس از مهاجرت به اتریش باید دوره کارورزی را هم طی کنید. این دوره برای مهاجران خارجی الزامی است و در واقع دولت اتریش با این کار از مورد اعتماد بودن و کاردرست بودن پزشکان اطمینان حاصل می‌کند. برای مهاجرت به اتریش باید مدرک زبان آلمانی حداقل B2 نیز داشته باشید البته شایان ذکر است که اتریش در این مورد به مهاجر کمک کرده است و این امکان را فراهم کرده است که مهاجر در خاک اتریش بتواند زبان آلمانی خود را تقویت کند. پس اگر تسلط زیادی ندارید نگران نشوید. بسیاری از افراد توانسته‌اند به سرعت در حد نیاز زبان آلمانی را فرابگیرند و آزمون قبولی را پاس کنند و بعد از آن به سراغ یادگیری خوب و کامل زبان آلمانی بروند.

از اصلی‌ترین دلایلی که برای مهاجرت موردنظر دندانپزشکان است میزان درآمد در کشور مقصد است. اتریش از این نظر نیز یکی از بهترین مقاصد است و درآمد سالاته برای این حرفه در حدود 60 هزار یورو است که قطعا درآمد خوبی است. البته همزمان با پیشرفت شما در کار و اخذ مشتری و بالا رفتن تجربه این درآمد بیشتر خواهد شد. هرچه خوش‌نام‌تر باشید و مردم بیشتر از کار شما راضی باشند مراجعات بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتری خواهید داشت.

انگلستان

اما شاید بتوان گفت مهمترین دلیل تقاضای روزافزون دندانپزشکان برای مهاجرت به این کشور میزان درآمد بالای این متخصصان باشد. به طور کلی فارغ التحصیلان این رشته که وارد بازار کار می‌شوند با اینکه سابقه‌ای نیز ندارند می‌توانند تا چهل هزار دلار سالانه درآمد داشته باشند. البته هرچه سابقه کار فرد بالاتر برود این مقدار نیز تا حدود 90 هزار پوند افزایش می‌یابد. مانند سایر کشورها درآمد مطب‌های شخصی بیشتر است و این پزشکان می‌توانند تا سالانه 110 هزار پوند هم درآمد داشته باشند. این میزان درآمد برای پزشکان در کشور ایران ممکن است اصلا ایجاد نشود و قطعا با در نظر گرفتن ارزش پوند اگر فرد بتواند به انگلستان مهاجرت کند از نظر درآمدی پیشرفت بسیار خوبی خواهد داشت.

هلند

شاید شما هم در چند سال اخیر این را از بسیاری از افراد شنیده باشید که هلند بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان است. باید گفت در هلند درآمد دندانپزشکان بسیار خوب است و با توجه به سابقه فرد ممکن است به 250 هزار دلار در سال نیز برسد، اما مسئله مهم دیگر کمبود نیروی کار دندانپزشک در هلند است. به همین خاطر به نیروی کار کشورهای دیگر نیاز دارد و بسیاری از افراد می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. البته این به این معنی نیست که شما بدون طی کردن پروسه‌های متعارف می‌توانید به هلند مهاجرت کنید، شما همچنان باید آزمون‌های لازم را پشت سربگذارید و مدارک خود را معادل‌سازی کنید.

فرهنگ پزشکی و دندانپزشکی در هلند به پیشرفت خوبی رسیده است و افراد سالانه دو بار به دندانپزشک مراجعه می‌کنند. کیفیت خدمات ارائه شده در این کشور و تکنولوژی‌های مورد استفاده در بهداشت و درمان بالاست و مردم از خدمات ارائه شده رضایت خوبی دارند.

سوئد

سوئد نه تنها برای دندانپزشکان بلکه برای بسیاری از حرفه‌های دیگر نیز یکی از اولین کشورهایی است که افراد برای مهاجرت در نظر می‌گیرند. این کشور که از نظر صنعت و دانش به خوبی پیشرفت کرده است برای بسیاری از مشاغل ایده‌آل است. درآمد دندانپزشکان در سوئد به طور متوسط سالانه 60 هزار دلار است. برای مهاجرت به این کشور باید مدارک خود را معادل‌سازی کنید و شاید بتوان گفت مهم‌ترین و سخت‌ترین مسئله برای مهاجران اخذ مدرک زبان سوئدی است. تقاضای مهاجرت به سوئد با افزایش زیادی روبرو است و بسیاری از دندانپزشکانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند ایرانی هستند.

آمریکا

امریکا نیز یکی از همان کشورهاییست که بسیاری از افراد در آغاز فکر کردن به مهاجرت به سراغش می‌روند. درست است که درآمد دندانپزشکان در امریکا می‌تواند تا سالانه 190 هزار دلار نیز باشد و البته می‌تواند با توجه به سابقه کاری و میزان محبوبیت پزشک افزایش خوبی هم داشته باشد، اما یکی از مهم‌ترین موانعی که در مسیر مراجعه به این کشور وجود دارد پروسه پیچیده و بسیار سخت و طاقت‌فرسای معادل‌سازی مدرک است. از طرفی نیز قوانینی که اخیرا برای مهاجرت ایرانیان اعمال شده است کمی مهاجرت به امریکا را سخت کرده است اما غیرممکن نیست. برای اخذ ویزای کاری امریکا باید پس از معادل‌سازی مدارک درسی و کاری، مدارک زبان خود را آماده کنید و در آزمون‌های حرفه‌ای این کشور نیز شرکت کنید. پس از این مراحل می‌توانید مجوز کار در امریکا را دریافت کنید و به این کشور رویایی سفر کنید.

ترکیه

یکی از راحت‌ترین مقاصد مهاجرت برای ایرانیان و مخصوصا ایرانیانی که به زبان ترکی تسلط دارند کشور ترکیه است. ترکیه در سال‌ها اخیر در راستای پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و سایر حوزه‌ها تلاش زیادی کرده است و با توجه به موفقیتی که کسب کرده است در حوزه‌های کاری مختلف با کمبود نیروی کاری مواجه است. علاوه بر اینکه درآمد دندانپزشکان در ترکیه خوب است، ترکیه مزیت‌های بسیار خوبی نیز نسبت به سایر کشورها دارد مثلا اینکه به ایران نزدیک است و رفت و آمد و دیدن خانواده بسیار راحت‌تر خواهد بود. طبیعتا هرچه کشور مقصد به ایران نزدیک‌تر باشد میزان هزینه‌های سفر و رفت و برگشت نیز کمتر خواهند بود. برای مهاجرت به ترکیه باید پروسه‌ای که در بالا برای سایر کشورها توضیح داده شد را طی کنید.

نروژ

نروژ نیز مانند سوئد به نیروی کار در حوزه دندانپزشکی نیاز دارد و درآمد خوبی نیز برای این متخصصان فراهم کرده است. برای ورود به این کشور باید ضمن فراهم کردن مدارک و طی کردن آزمون‌های لازم، مدرک زبان نروژی را نیز دریافت کنید که بتوانید ویزای کاری این کشور را اخذ کنید. درآمد دندانپزشکان در نروژ به سالانه 90 هزار دلار نیز می‌رسد و با توجه به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی خوبی که دارد و تعرفه‌های مناسبی که برای خدمات دندانپزشکی ارائه کرده است می‌تواند مورد توجه شما قرار گیرد. تنها مسئله‌ای که در کشور نروژ وجود دارد و ممکن است شما را مردد کند مالیات و هزینه‌های بالای زندگی است. البته این را هم در نظر داشته باشید که درآمد شما در این کشور نیز بالا به‌عنوان یک دندانپزشک در کدام کشور آینده شغلی بهتری خواهید داشت؟ چه چیزی باعث می‌شود که یک کشور برای شروع یا ادامه کار دندانپزشکی مناسب باشد؟ برخی از کشورها برای استخدام نیروی کار خارجی شرایط خوبی فراهم کرده‌اند و حقوق بالایی برای متخصصان دندانپزشک در نظر گرفته‌اند. این کشورها نه تنها در زمینه دندانپزشکی بلکه در زمینه خدمات بهداشت و درمان برنامه‌های بسیار خوبی دارند و امکانات فوق العاده‌ای در اختیار نیروی کار متخصص می‌گذارند. اگر می‌خواهید با لیست بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان آشنا شوید، مطالعه این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان

بسیاری از کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان و دریافت ویزای کار محدودیت سنی دارند؛ بنابراین برای انتخاب کشور موردنظرتان به این فاکتور مهم توجه کنید. دندانپزشکانی که متاهل هستند، باید امکان ورود همراهان را نیز در نظر بگیرند. برخی کشورها مجوز ورود فرزند و همسر را از ابتدا صادر نمی‌کنند و این پروسه معمولا به چند ماه زمان نیاز دارد. این مسئله جذابیت کشور موردنظر برای مهاجرت دندانپزشکان را کم می‌کند. ادامه تحصیل و گرفتن تخصص نیز مورد مهمی است که در برخی کشورها مانند استرالیا، شانس اتباع خارجی برای کار در حوزه دندانپزشکی را پایین می‌آورد. دندانپزشکان باتوجه‌به این نکات می‌توانند بهترین کشور را برای مهاجرت کنند. همچنین با مهاجرت به یک کشور اروپایی و چند سال کار مداوم شما می‌توانید را برای خود و اعضای خانواده دریافت کنید.

بهترین کشور برای دندانپزشکی در قاره اروپا

انتخاب یک کشور در قاره اروپا به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان کار چندان ساده‌ای نیست. عواملی همچون درآمد، شرایط معادل‌سازی مدرک و دریافت مجوز کار، داشتن مدرک زبان و نیاز آن کشور به نیروی کار دندانپزشک، از جمله مواردی هستند که روی انتخاب یک کشور به‌عنوان بهترین مقصد برای مهاجرت دندانپزشکان تاثیر می‌گذارند. باتوجه‌به این عوامل، در بین همه کشورهای اروپایی، کشورهای آلمان، اتریش، اسپانیا، بلژیک، نروژ و سوئد در لیست بهترین کشور برای دندانپزشکان قرار می‌گیرند. در ادامه بیشتر به شرایط مهاجرت دندانپزشکان به این کشورها و درآمد سالانه دندانپزشکان در آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مهاجرت با رشته دندانپزشکی به آلمان و اتریش

یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، دو کشور آلمان و اتریش هستند. اگر در رشته دندانپزشکی تحصیل کرده‌اید و تمایل دارید در آلمان یا اتریش مشغول به کار شوید، ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را برای معادل‌سازی به سازمان‌های مربوطه ارسال کنید. پروسه معادل‌سازی معمولا یک سال طول می‌کشد. همچنین برای کار در این کشورها به دانش زبان آلمانی در حد B2 نیاز دارید. در آلمان باید با مدرک زبان گوته این موضوع را ثابت کنید اما برای مهاجرت دندانپزشکان به اتریش، الزامی به ارائه مدرک زبان نیست و می‌توانید دوره‌های زبان را در کشور اتریش بگذرانید.

درآمد دندانپزشکان در آلمان بسته به تخصص، سابقه‌کاری و شهر محل سکونت، از ماهی ۶ هزار تا ۱۶ هزار یورو متغیر است. یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت پزشکان، دریافت است.

اسپانیا بهترین کشور از نظر درآمد برای مهاجرت دندانپزشکان

متوسط ​​حقوق سالانه دندانپزشکان در اسپانیا در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۷۶٫۰۰۰ دلار است. این رقم تفاوت قابل‌توجهی با کشورهای دیگر دارد. به‌همین دلیل شاهد این هستیم که روزبه‌روز به تعداد متخصصان دندانپزشک که به اسپانیا نقل مکان می‌کنند، افزوده می‌شود. علاوه‌بر دو برابر شدن حقوق، هزینه‌های زندگی نیز در این کشور، بسیار پایین‌تر است. وقتی صحبت از درآمد دندانپزشکان می‌شود، از اسپانیا به‌عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان می‌توان نام برد. همین موضوع موجب توجه دندانپزشکان و بازنشستگان به شده است.

بلژیک، یکی از راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت پزشکان

هر روز تعداد بیشتری از پزشکان و دندانپزشکان وارد بازار کار بلژیک می‌شوند. حقوق بالا، مزایای عالی و آینده روشن از مواردی هستند که پزشکان و دندانپزشکان را به کار و زندگی در بلژیک علاقه‌مند کرده است. درآمد دندانپزشکان در بلژیک باتوجه‌به تخصص، مهارت و شهر محل زندگی متغیر است. افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دندانپزشکی را دریافت کرده‌اند، بعد از پشت سر گذاشتن برنامه تخصصی سه ساله در بلژیک، می‌توانند به‌عنوان متخصص ارتودنسی یا پریودنتیست مشغول به کار شوند.

هلند بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان باتوجه‌به کمبود نیرو

مهاجرت دندانپزشکی به هلند، در سال‌های اخیر افزایش یافته است. چند سالی می‌شود که کشور هلند کمبود نیروی کار در رشته دندانپزشکی را تجربه می‌کند. تا چند سال آینده، بسیاری از دندانپزشکان هلندی بازنشسته خواهند شد و  نیروی فارغ‌التحصیل جوان به اندازه کافی در این کشور وجود ندارد. باتوجه‌به این موضوع و مراجعه زیاد شهروندان هلندی به دندانپزشکی، این کشور مقصد مناسبی برای مهاجرت دندانپزشکان است. کیفیت بالای خدمات دندانپزشکی در هلند شهرت بسیاری دارد و در کل بیماران دو بار در سال به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند.

درآمد قابل توجه دندانپزشکان در نروژ

میانگین حقوق دندانپزشکان در نروژ سالیانه ۱۴۴٫۵۰۰ یورو در سال ۲۰۲۲ است. این کشور به نیروی کار متخصص دندانپزشک نیاز دارد، اما برای واجد شرایط شدن باید در دو امتحان به زبان نروژی، شرکت کنید. برای کار در این کشور به سطح C1 زبان نروژی نیاز دارید. همچنین اگر مدرک فارغ‌التحصیلی را از کشوری غیر از اتحادیه اروپا دریافت کرده باشید، باید برای گرفتن تاییدیه و دریافت مجوز، مدرک تحصیلی را برای مقامات نروژی ارسال کنید. توجه داشته باشید که هر مدرک دندانپزشکی در نروژ پذیرفته نمی‌شود. باتوجه‌به سخت بودن زبان نروژی، بالا بودن مالیات و هزینه‌های زندگی در نروژ، احتمالا بعضی از دندانپزشکان برای مهاجرت به این کشور دچار تردید می‌شوند.

مهاجرت دندانپزشکان به سوئد؛ نیاز به نیروی متخصص و درآمد بالا

به لطف مقررات ایمنی کارگران، سوئد یکی از کشورهایی است که بهترین شرایط کار در جهان را دارد. از طرفی سوئد با کمبود نیروی متخصص در حوزه دندانپزشکی روبه‌رو است و در نتیجه دندانپزشکان درآمد بالایی در این کشور دریافت می‌کنند. اما یادگیری زبان سوئدی یک چالش مهم بر سر راه دندانپزشکانی است که سوئد را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند. البته دولت سوئد شرایطی در نظر گرفته که متقاضیان یادگیری زبان سوئدی را به صورت آنلاین یا حضوری حتی در خارج از کشور آغاز کنند.

فرصت‌های شغلی دندانپزشکان بعد از مهاجرت

در سال‌های اخیر رشته دندانپزشکی برای مهاجرت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. فرصت‌های شغلی متعددی برای این رشته وجود دارد. دندانپزشکان می‌توانند در مطب، بیمارستان، کلینیک‌ها و یا سایر مراکز درمانی استخدام شوند و یا در صورتی‌که تخصص داشته باشند، امکان تدریس در دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزش عالی برایشان فراهم است. همچنین یکی دیگر از راه‌هایی است که دندانپزشکان برای مهاجرت می‌توانند از آن استفاده کنند.

چند نکته طلایی برای دریافت اقامت شغلی و مهاجرت دندانپزشکان

پزشکان و دندانپزشکان باید در کشور موردنظر مدارک خود را معادل‌سازی کرده و یا مجوز کاری آن کشور را دریافت کنند. به‌عنوان مثال در کشوری مثل هلند اگر پزشک یا دندانپزشکی بتواند مدارک خود را معادل‌سازی کند، چنانچه اقامت هلند را نداشته باشد، نمی‌تواند مجوز طبابت دریافت کند؛ بنابراین دو نکته مهم در بحث مهاجرت دندانپزشکان، معادل‌سازی مدرک تحصیلی و دریافت اجازه کار آن کشور است.

سایرس، راهنمای مطمئن دندانپزشکان برای مهاجرت و دریافت اقامت

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان به عوامل مختلفی بستگی دارد. همچنین مهاجرت با مدرک دندانپزشکی و پزشکی کار چندان راحتی نیست و به پیش‌نیازهای متعددی همچون معادل‌سازی مدرک، شرکت در آزمون تخصص، دریافت مدرک زبان و مجوز کار نیاز دارد. در این مسیر پر پیچ و خم و انتخاب راحت‌ترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان، به یک مشاور مطمئن نیاز داریم. موسسه حقوقی سایرس به‌عنوان مرجعی مطمئن در زمینه اخذ اقامت اروپا، می‌تواند همراه و راهنمای شما باشد و اطلاعات کاملی درباره شرایط زندگی در اقامت در کشورهای اروپایی در اختیارتان بگذارد.

منبع : https://bahadoranian.com

 

دکمه بازگشت به بالا