عمومی

چگونه چالش‌های اینستاگرامی می‌توانند تعاملات و افزایش تعداد فالوور ‌ها را تحریک کنند؟

تعامل در اینستاگرام چیست؟

برای شروع، باید بدانیم تعامل در چیست. تعامل در اینستاگرام نحوه تعامل عموم با محتوایی است که در صفحه شخصی خود منتشر می کنید. نرخ تعامل اینستاگرام شما میزان ارتباط برند شما با مخاطبان را اندازه گیری می کند. نرخ تعامل بالاتر ثابت می کند که برند شما جایگاه قوی تری در بازار دارد.

نرخ تعامل شما را از طریق الگوریتم های خاصی محاسبه می کند. اما الگوریتم های همیشه در حال تغییر هستند. در نتیجه، نرخ تعامل برند شما در اینستاگرام نیز ممکن است نوسان داشته باشد. از آوریل 2019، اینستاگرام شروع به مخفی کردن لایک هایی که یک پست برای کاربران کانادایی دریافت کرده است، کرده است و تا نوامبر 2019، پنهان کردن لایک ها در در سراسر جهان اعمال شده است. این بدان معناست که سطح تعامل در اکنون نه تنها به تعداد لایک‌ها بلکه به عوامل بیشتری مانند کلیک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و سایر اشکال تعامل بستگی دارد.

 Instagram story how to use this attractive tool for marketing

از طریق این ابزارها، می توانید برخی از عواملی را که بر نرخ تعامل در اینستاگرام تأثیر می گذارد، بیابید:

  • Impressions: تعداد دفعاتی که پست ها و استوری های شما در اینستاگرام شما دیده می شود
  • دسترسی: تعداد بازدیدهای ویژه برای پست ها و استوری های شما
  • کلیک‌های وب‌سایت: تعداد کلیک‌هایی که روی لینک‌های وب‌سایت در حساب اینستاگرام شما انجام می‌شود، کاربران را به خروج از اینستاگرام و بازدید از وب‌سایت شما پیوند می‌دهد.
  • بازدید از نمایه: تعداد دفعاتی که سایر کاربران نمایه شما را مشاهده کرده اند
  • فالوورها: نرخ رشد فالوورهای شما. این نرخ رشد با تقسیم تعداد فالوورهایی که در یک دوره زمانی خاص به دست آورده اید بر تعداد فالوورهای قبلی محاسبه می شود و این تعداد در 100 در درصد ضرب می شود.

شما همچنین می توانید عوامل دیگری را در نظر بگیرید، مانند:

  • نظرات: تعداد دفعاتی که کاربران زیر پست شما نظر دادند، از جمله زمانی که دوستی را تگ کردند. تعداد کل نظرات، تعداد کل تعاملات روی یک پست، تعداد لایک ها و تعداد پست های ذخیره شده را محاسبه می کند.
  • پست های ذخیره شده: تعداد دفعاتی که کاربران بر روی نماد پرچم در سمت راست پست های شما کلیک کرده اند. این اقدام به آنها کمک می کند تا ورودی شما را در مجموعه خصوصی پست های خود ارسال کنند. آنها احتمالاً به پست شما بازخواهند گشت تا بعداً آن را مرور کنند یا دوباره آن را ببینند.
  • بازدید: تعداد کل دفعاتی که ویدیو یا استوری اینستاگرام شما مشاهده شده است.
  • لایک: تعداد دفعاتی که کاربر روی نماد قلب زیر پست شما کلیک کرده است. لایک ها هنوز مهم هستند، حتی اگر پنهان باشند.

28 بهترین نکته و روش برای تعامل بیشتر در اینستاگرام

اگر اهمیت تعامل در را درک می کنید، اکنون زمان آن است که روی آن کار کنید. داشتن صفحه ای در که تعداد فالوورهای زیادی را به دست آورده باشد، هرگز به راحتی به دست نیامده است. حتی افرادی هستند که سال ها طول می کشد تا به 1000 فالوور برسند. اما زیاد نگران نباشید یک سری روش های اصولی برای دیده شدن پیج تان مانند buy instagram shares وجود دارد که می توانید در کنار روش هایی که در ادامه گفته می شود از آن نیز استفاده کنید. زیرا در ادامه نکات و تمرین هایی را برای تعامل بیشتر در اینستاگرام به شما ارائه خواهم کرد.

  1. با آنچه که در حال پیشرفت است همراه باشید

چالش 10 ساله ای را به یاد بیاورید که اینستاگرام را در دسامبر گذشته دیوانه کرد. کاربران برای ارسال عکس هایی که تغییرات آنها را پس از 10 سال نشان می دهد، رقابت کرده اند. این چالش تاکنون بیش از 4 میلیون پست به دست آورده است. و اخیراً، زمانی که همه‌گیری کووید-19 شیوع پیدا کرد، مردم مجبور بودند فاصله اجتماعی شدیدی را رعایت کنند. این باعث می شود نمادهای مد نتوانند لباس های زیبا بپوشند. آنها یک چالش بسیار جالب داشتند: بردن بالش در خانه برای تشکیل یک لباس عالی.

این چالش ها روندهای جدیدی را در ایجاد کرده و میلیون ها نفر از مردم حمایت کرده اند. یک توصیه برای برند شما این است که با آخرین روندها در سایت های شبکه های اجتماعی همراه باشید و آن را در پست های خود اعمال کنید. این نشان می دهد که شما همیشه نگران وضعیت فعلی و جنبه دوست داشتنی برند خود هستید. تعداد افرادی که به این روند پاسخ می دهند و به آن اهمیت می دهند، اعداد قابل توجهی برای کسب و کار شما خواهد بود.

  1. سایر کاربران اینستاگرام را تگ کنید

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر میزان مشارکت شما تأثیر می‌گذارد، بازدیدها است. هرچه بازدیدهای بیشتری داشته باشید، احتمال مشارکت شما بیشتر خواهد بود. تگ کردن حساب های دیگر در پست های خود می تواند به شما در دریافت آن کمک کند. وقتی سایر کاربران را تگ می کنید، احتمال اینکه یک شخص پست شما را دنبال کند افزایش می یابد.

افرادی که به آن شخص علاقه مند هستند نیز احتمالاً متوجه پست شما خواهند شد. از آنجا، شما توجه و دنبال کنندگان بیشتری را برای پست های خود جلب خواهید کرد. علاوه بر این، تگ کردن سایر کاربران نشان می دهد که شما برای آن شخص ارزش قائل هستید و می خواهید داستان خود را با آنها به اشتراک بگذارید. آنها همچنین می توانند به راحتی آن را با استوری های خود در اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند. و این باعث افزایش تعامل اینستاگرام شما می شود! در حال حاضر برندهای معروفی مانند آدیداس، نایک و … همیشه افراد مشهور، ورزشکاران و اینفلوئنسرهای نماینده برندهای خود را برای تبلیغ محصولات و ارزش های خود تگ می کنند.

  1. پست های واقعی و معتبر ایجاد کنید

باور کنید، نمی‌خواهید پست‌تان زیاده‌روی باشد و وقتی صحبت از می‌شود، فیلترهای زیادی داشته باشد. این می تواند باعث شود شما توجه لحظه ای را به خود جلب کنید. با این حال، طبیعی ترین چیزها آنهایی هستند که بیشترین کاریزما را دارند. بسته به اهداف برند شما، پست های واقعی و معتبر بدون فیلتر نیز می توانند برای دنبال کنندگان شما جذاب باشند. می بینید که محتوای برندها و اینفلوئنسرها با احترام به افراد عادی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند. عکس زمانی که خواب آلود هستید و موهایتان به هم ریخته است (عمدا) بسیار جذاب تر است.

  1. خلاق باشید

شما باید یک ویژگی منحصر به فرد داشته باشید که نشان دهنده برند شما باشد، اما همیشه لازم نیست به مدل نمونه محتوا پایبند باشید. افزودن کمی خلاقیت به پست شما می تواند اثرات غیرمنتظره ای داشته باشد. به طور خاص، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که کاربران بتوانند آن را ذخیره کنند و بعداً برای مشاهده بازگردند (مانند دستور العمل‌ها، نحوه ساخت اقلام دست ساز) منجر به افزایش نرخ تعامل در می‌شود. شما می توانید انواع پست خود را به روش های مختلفی گسترش دهید:

  • لیست ها و چک لیست های شماره گذاری شده
  • اینفوگرافیک یا داده های جالب
  • گزیده ای از یک مقاله
  • عکس و فیلم از پشت صحنه
  • ایده ها و دستورالعمل های آموزشی
  1. با سایر کاربران در پلتفرم درگیر شوید

افزایش تعامل به این معنی نیست که شما یک مقاله پس از دیگری پست می کنید، بلکه باید زمانی را صرف تعامل با محتوای سایر حساب ها کنید. حساب های مشابه شما بخشی از جایگاه شما هستند. با تعامل با کاربران در پلتفرم، شانس دیده شدن خود را نیز افزایش خواهید داد. هرچه بیشتر شرکت کنید، حساب کاربری شما بیشتر دیده می شود، و تعامل بیشتری از بازدیدکنندگان به نمایه خود دریافت می کنید. با این حال، کیفیت تعامل در به اندازه کمیت مهم است. بنابراین، باید برای انتخاب حساب‌های خاص برای دنبال کردن و تعامل با آن‌ها زمان بگذارید.

به عنوان مثال، اگر یک حساب اینستاگرام را برای یک کسب و کار نوشیدنی هدف قرار دهید، به محتوای حساب‌های نوشیدنی‌ها، ترکیبات میوه‌های تازه، یا حساب‌های افراد مشهور برای نوشیدنی‌های عالی و غیره بپیوندید. به این ترتیب، می‌توانید توجه مخاطبان مناسب را که به آن علاقه‌مند هستند، جلب کنید. محتوای شما

برای کاوش بیشتر حساب های مشابه، می توانید این مراحل را دنبال کنید:

  1. هنگام انتخاب نماد جستجو، توصیه‌های محتوای یا پیشنهادات دسته‌بندی را بررسی کنید
  2. با جستجوی کلمات کلیدی که در نمایه حساب ظاهر می شوند، حساب ها را پیدا کنید
  3. برای کشف محتوا و حساب‌های مرتبط، هشتگ‌های خاص را جستجو کنید
  4. از صفحه اینستاگرام حریف خود به حساب های ویژه خود مراجعه کنید
  5. زیرنویس های جذاب بنویسید

تحقیقات نشان می‌دهد که پست‌های اینستاگرام با کپشن جذاب‌تر هستند و کاربران را تشویق می‌کنند تا زمان بیشتری را برای مشاهده پست‌های خود صرف کنند. این یک مزیت با الگوریتم فعلی در نظر گرفته می‌شود، زیرا محتوایی را که تعامل زیادی دارد، در اولویت قرار می‌دهد. یک کپشن خوب زمینه عکس شما را جذاب تر می کند، شخصیت شما را نشان می دهد و مخاطب را جذب می کند. می‌توانید زیرنویس‌های خود را به روش‌های مختلف قرار دهید.

ممکن است این را به عنوان یک یادداشت طولانی برای توضیح یا بیان یک داستان دوست داشته باشید. یا ممکن است شرح‌های کوتاه و شرح‌های متنی یا تجهیزات و افرادی را که به شما در دریافت این تصویر کمک کرده‌اند، دوست داشته باشید. می تواند جدی و عمیق باشد و همچنین می تواند خنده دار باشد. شما می توانید هر زاویه ای را که می خواهید انتخاب کنید تا حاشیه نویسی شما موثرتر و جذاب تر شود. هرگز قدرت حاشیه نویسی خود را برای دریافت لایک و کامنت بیشتر دست کم نگیرید.

  1. عکس های بیشتری از افراد ارسال کنید

آیا می‌دانستید که عکس‌های دارای چهره بیشتر از عکس‌های بدون چهره لایک می‌گیرند؟ این دلیلی است که شما باید مطمئن شوید که پست بعدی شما دارای یک نفر یا حتی تصویر خودتان است! ارسال عکس‌هایی که شامل افراد می‌شود، یک راه عالی و آسان برای افزایش تعامل شماست. حتی اگر مواردی را برای فروش پست کنید، عکس‌ها با مدل‌ها تعامل بیشتری خواهند داشت. می توانید یک پست از گروهی که بازی می کنید و عکس های افراد محلی که به آنها سفر می کنید به اشتراک بگذارید. به اشتراک گذاری تصویر چهره به شما کمک می کند برند خود را شخصی سازی کنید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و تعامل را افزایش دهید. پس از نشان دادن لبخند خود در اینستاگرام شک نکنید.

  1. استوری های جذاب اینستاگرام ایجاد کنید

واقعیت نشان می دهد که استوری ها برای نرخ تعامل در بسیار مفید هستند. به طور متوسط، برندها هر هفته 2.5 استوری در اینستاگرام ارسال می کنند. بیش از 30 درصد از پربازدیدترین استوری ها در اینستاگرام مربوط به مشاغل هستند.

  1. با پست های دیگر قبل و بعد از ارسال درگیر شوید

وقتی در یک ساعت اول پست، تعامل زیادی برای پست خود داشته باشید، الگوریتم متوجه خواهد شد که پست ممکن است برای بسیاری از دنبال کنندگان شما جالب باشد. بنابراین پست در بسیاری از فیدهای ردیابی شما بالاتر ظاهر می شود.

اما چگونه می توان در این مدت کوتاه تعاملات کافی در اینستاگرام ایجاد کرد؟

درست قبل و بعد از ارسال مطلبی در فید خود، با پست های دیگر درگیر شوید! این به شما کمک می کند امکان دسترسی افراد به نمایه شما و لایک کردن آخرین پست شما را افزایش دهید. بنابراین، می توانید دید پست خود را در پلتفرم افزایش دهید. مطمئناً نظرات و لایک های شما وجود دارد و باید همچنان کاربران را به حساب شما جذب کند.

نتیجه

استفاده از اینستاگرام مانند یک شبکه اجتماعی معمولی برای برقراری ارتباط و اشتراک گذاری اطلاعات نیاز به تلاش زیادی ندارد. اما اگر می خواهید صفحه اینستاگرام خود را واقعاً به عنوان الگوی خود برجسته کنید، نمی توانید زمان و تلاش خود را صرف آن کنید.

امیدواریم 9 نکته و تمرین بالا برای تعامل بیشتر در اینستاگرام به شما کمک کرده باشد تا برنامه خود را به نحوی آماده کنید. ممکن است با این نکته موافق باشید و با دیگران مخالف باشید، اما امیدوارم بتوانید مناسب ترین روش ها را برای توسعه صفحه و برند ایناینستاگرام مهم‌ترین کانال بازاریابی اینترنتی برای مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی به شمار می‌رود و هر چقدر پرسونای مشتری یک کسب‌وکار در اینستاگرام بیشتر باشد، فروش آن کسب‌وکار بیشتر می‌شود! به عبارت ساده‌تر هر چقدر فالوورهای واقعی یک کسب‌وکار در اینستاگرام بیشتر باشد، آن کسب‌وکار شانس بیشتری برای افزایش فروش و مخاطبان دارد. مهم‌ترین مسئله برای کسب‌وکارها در اینستاگرام، میزان تعامل کاربران است! هرچقدر تعامل کاربران بیشتری باشد، شانس شما نیز برای افزایش مشتریان بیشتر است

دکمه بازگشت به بالا