برترین های ترند روزعمومی

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام با کانوا

برای جذابیت بیشتر پست های اینستاگرام یا توضیح بهتر محصولات می توانید از پست های اسلاید استفاده کنید و در پست اول کاور جذاب قرار دهید و در پست های بعدی توضیحات محصول را اضافه کنید. در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت عکس و ارسال اسلاید روی گوشی با برنامه Canva را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

آموزش ساخت عکس و پست اسلایدی در گوشی با برنامه کانوا

برای شروع می توانید برنامه Canva را از قسمت دانلود سایت دانلود و نصب کنید سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  • روی نماد + ضربه بزنید و حالت اینستاگرام را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد می توانید روی پس زمینه کلیک کرده و عکس یا رنگی برای آن انتخاب کنید.
  • برای افزودن اسلایدهای بعدی می توانید روی گزینه 1 در پایین صفحه کلیک کنید.
  • برای افزودن متن، عکس و سایر عناصر کافیست روی گزینه + کلیک کنید.
  • از قسمت illustration می توانید به تعداد زیادی عکس برداری و png دسترسی داشته باشید.
  • در نهایت پس از طراحی عکس های مورد نظر کافیست بر روی آیکون ذخیره در بالای صفحه کلیک کنید.

آموزش اپلیکیشن کانوا جهت ایجاد پست با نقل قول‌های الهام بخش

اغلب نقل قول هایی را در اینستاگرام می بینید که در تصاویر جاسازی شده اند. با این پست ها، مردم امیدوارند انگیزه ایجاد کنند، الهام بخشند، یا مشاوره را به اشتراک بگذارند. با تایپ “quote” در قسمت جستجوی Canva، گزینه های مختلفی برای شما نمایش داده می شود که می توانید نقل قول های مورد علاقه خود را وارد کنید.

تمام عناصر موجود در قالب مانند فونت، اندازه متن، تصاویر و حاشیه ها قابل تغییر هستند. خوبی این برنامه این است که می توانید رنگ متن را با تصویری که استفاده می کنید مطابقت دهید. علاوه بر این، Canva این فرآیند را بسیار آسان می کند زیرا به شما امکان می دهد بدانید که چه رنگ هایی در تصویر وجود دارد.

با نرم افزار canva تصاویر متوالی را به استوری‌های خود اضافه کنید.

اکثر گزینه های طراحی این اپلیکیشن که قبلا ذکر شد برای داستان ها نیز قابل اجرا هستند که شامل الگوهای خلاقانه با متن، عکس و همچنین کلاژ و شبکه می شود. از طرفی برای جذابیت بیشتر استوری اینستاگرام خود می توانید یک سری عکس ارسال کنید و از برنامه طراحی قالب پست اینستاگرام استفاده کنید.

وقتی به سراغ قالب‌های داستانی می‌روید، می‌بینید که برخی از آن‌ها برچسب «رایگان» دارند و با کلیک بر روی آن‌ها، تمام صفحات پر از قالب‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد.

هر صفحه کمی متفاوت طراحی شده است، اما همه آنها به یک شکل اعمال می شوند. این به شما کمک می کند یک ایده یا مجموعه ای از تصاویر را در استوری خود منتقل کنید و آن را به یک پست منسجم تبدیل کنید.

اپلیکیشن Canva برای ساخت کاور پست اینستاگرام

خب نمی توان انکار کرد که می توانید جذاب ترین و کاربردی ترین کاور ها را با فتوشاپ طراحی کنید، اگر کار با این نرم افزار را بلد باشید واقعا کارتان آسان می شود.

اما اگر نمی دانید مشکلی نیست… با این همه اپلیکیشن واقعا غیرممکن است!

اپلیکیشن Canva یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن ها برای طراحی کاور، استوری، لوگو، کارت ویزیت و یا هر چیز دیگری است.

این اپلیکیشن صدها قالب آماده طراحی جلد را برای ما آماده کرده است که تنها با یک سری تغییرات کوچک می توانید آنها را شخصی سازی کنید. البته با این اپلیکیشن می توانید عکس های خود را از ابتدا طراحی کنید و دستتان در این زمینه باز است.

متاسفانه یکی از معایب اپلیکیشن Canva این است که فونت فارسی ندارد و نمی توانید فونت های مختلف را روی آن نصب کنید. اما جای نگرانی نیست.

کافی است متن مورد نظر را روی عکس بنویسید و در قسمت فونت ها عبارت «عربی» را جستجو کنید. لیست فونت های عربی را برای شما باز می کند. (اما برای دیدن حروف فارسی باید به انتهای لیست بروید.)

ساخت استوری و پست اینستاگرام متحرک با اپ کانوا

پست متحرک و استوری و طراحی لوگو با خرید اکانت کانوا ممکن است یکی از جالب ترین ویژگی های آن محسوب میشود! تقریباً تمام برنامه های ایجاد پست ها و استوری های اینستاگرام را می توان متحرک کرد. در بالای ویرایشگر آن، دکمه Animate وجود دارد. نسخه رایگان به شما امکان می دهد یکی از شش گزینه را انتخاب کنید که باعث می شود عکس ها و متن شما به تدریج روی صفحه ظاهر شوند و پست بسیار پویاتری ایجاد کنند.

ساخت کلاژ و طراحی پست اینستاگرام با Canva

گاهی اوقات یک عکس برای بیان آنچه می خواهید بگویید کافی نیست و عکس های بیشتری لازم است. اگر می خواهید چندین عکس را در یک قاب قرار دهید، Canva چندین گزینه برای این کار دارد.

گزینه “Element” شامل تعدادی عکس در اندازه های مختلف برای ایجاد یک پازل است. می توانید از 12 تصویر برای ایجاد یک پازل استفاده کنید. گزینه دیگری در تب Templates قرار دارد و به شما اجازه می دهد تا شبکه و کلاژ یا هر کلمه کلیدی دیگری را که مناسب میدانید جستجو کنید.

قالب‌های کلاژ بسیار خلاق‌تر هستند و به شما امکان می‌دهند متن، رنگ‌های پس‌زمینه را اضافه کنید و با چیدمان تصاویر، داستانی را تعریف کنید.

پست های اینستاگرام را با Canva جذاب کنید.

Canva کارکردها و ویژگی های زیادی دارد. اما همیشه به خاطر داشته باشید که سادگی همیشه جذاب تر است. هرچه از عناصر کمتری در ایجاد استوری و پست اینستاگرام خود استفاده کنید، طراحی نهایی جذاب تر خواهد بود. همیشه از یک فونت و یک یا دو رنگ برای تصویر استفاده کنید و تصاویر با وضوح بالا را آپلود کنید.

دکمه بازگشت به بالا