علمی و پزشکی

واکسیناسیون ۷۰ هزار بیمار خاص؛ تاکنون/برنامه جدید برای توزیع انسولین قلمی

رئیس مرکز انتقال و درمان بیماری های وزارت بهداشت از معرفی واکسن برای 70 هزار بیمار خاص علیه بیماری های عروقی خبر داد و گفت: یکی از اقداماتی که انجام خواهیم داد ، ثبت نام در بیماران دیابتی است که از قلم انسولین استفاده می کنند.

در مصاحبه ای با ترند روز ، دکتر مهدی شادنوش وی در مورد وضعیت واکسیناسیون بیماران خاص گفت: “تا آنجا که به اسناد واکسیناسیون ملی مربوط می شود ، ما هنوز وارد مراحل واکسیناسیون بیماران خاص و درمان نشده نشده ایم و در نیمه دوم مرحله دوم تزریق عروق بیماری کرونا بود. این بیماران منحصر به فرد و دشوار بود ، اما در بحث و گفتگو با کمیته فنی واکسن ما واقعیت ها را روشن کردیم و از آنها خواستیم که بیماران خاص و غیرقابل درمان باشند ، کامل ترین واکسن ها را در کشور دارد. به همین دلیل ، درصدی از هر محموله واکسن توزیع شده در کشور ، مختص بیماران خاص و درمان نشده است.

شادنوش گفت: بنابراین حدود 70 هزار بیمار خصوصی و درمان نشده در کشور به عنوان اولویت واکسن Covid-19 تزریق شده اند. بنابراین بیماران مبتلا به دیالیز ، تالاسمی ، هموفیلی و غیره که مجبور هستند مرتباً به کلینیک مراجعه کنند ، در اولویت تکمیل واکسیناسیون بیماران خاص و غیر معالجه قرار می گیرند.

وی گفت: “اگر به میزان كافی واكسن عروق كرونر دریافت كنیم ، بیماران خاص می توانند سریع ، غیر قابل درمان و نادر واكسن شوند.” طبق گفته وزارت بهداشت ، بیماران نادر ، نادر و درمان نشده ای داریم و 70 هزار نفر از آنها تاکنون واکسن دریافت کرده اند.

شادنوش در مورد واکسیناسیون بیماران خاص در مراکز تخصصی گفت: “با گذشت زمان ، زمان واکسیناسیون برای بیماران خاص ، پیامی برای حضور در ساعت ها و ساعت ها و مرکز ارسال می شود.”

وی در پاسخ به این سال که اگر یک بیمار خاص یا نادر در سیستم وزارت بهداشت ثبت نام نکرده باید چه کار کنیم ، گفت: بیماران خاص و کمیاب در سیستم ما ثبت نام می کنند. از آنجا که ما به دارو و غیره نیاز داریم و باید در سیستم ما ثبت شود. با این حال ، اگر در بخش بیماری هایی که اعلام کرده ایم ثبت نام کنیم ، هیچ کس ثبت نام نکرده است ، آنها باید در سیستم مدیریت بیماری های وزارت بهداشت ثبت شوند و می توانند در مورد بیماری ها در دانشگاه ها صحبت کنند. معاون پزشکی و درخواست ثبت نام.

شادنوش گفت: “با بیماری هایی مانند پیوند اعضا ، CF ، MS ، تالاسمی و هموفیلی ، هیچ كسی در سیستم ما ثبت نشده است.” زیرا با گذشت زمان ، هر خدماتی که بخواهیم به این افراد ارائه دهیم فقط به کسانی که در سیستم ما ثبت نام می شوند ارائه می شود. بنابراین ، بیمارانی که از نظر قانونی ثبت نام نکرده اند ، باید حتما اطلاعات خود را ثبت کنند. ما بقیه بیماران را به موقع گزارش خواهیم کرد.

وی گفت: “گام بعدی كه واقعاً مهم است ، ثبت نام در بیماران دیابتی است كه از قلم انسولین استفاده می كنند.” این افراد باید به یک مرکز ویژه اعلام شده از سوی دانشگاه در علوم بهداشتی مراجعه کرده و با مشخصات خود ثبت نام کنند. در ماه های آینده ، فقط انسولین ثبت شده به کسانی که در سیستم اطلاعات ثبت شده اند ، داده می شود.

شادنوش گفت: بنابراین هر دانشگاه علوم بهداشتی یک مرکز تخصصی را اعلام کرده است که بیماران دیابتی که انسولین قلم دریافت می کنند باید برای ثبت مشخصات خود از این مراکز استفاده کنند. ما یک ماه فرصت داده ایم و ممکن است دوره را یک ماه طولانی کنیم ، اما همه بیماران باید در اسرع وقت مراجعه کنند تا مزاحمتی برای آنها ایجاد نشود. بنابراین ، توزیع شبه جزیره توسط سیستم مدیریت بیماری های نادر کنترل می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا