علمی و پزشکی

تحقق روند پرشتاب واکسیناسیون در استان تهران ظرف هفته گذشته

فرمانده ستاد کرونا در استان تهران از تسریع روند واکسیناسیون در استان تهران در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ترند روز ، علیرضا زالی در جلسه ستاد استان کرونا گفت: هفته گذشته شاهد روند سریع واکسیناسیون بودیم که با واسطه گری روبرو شد ، از جمله “این 19 مرکز واکسیناسیون در تهران 24 ساعته است.” مداخله دیگر مشارکت مراکز بهداشتی کامل بود که نشان دهنده ایجاد بستر واکسیناسیون بود. در واقع زیرساخت هایی در این مورد ایجاد شده است که باید با همین روند ادامه یابد.

وی افزود: “با توجه به استقبال روزافزون مردم از بخش واکسیناسیون در سراسر جهان ، بخشی از مردم واکسینه نشده اند که بین 15 تا 25 درصد است ، که باید در کشور ما رویکرد مشابهی داشته باشد. بنابراین ، در شرایطی مانند در دسترس بودن ، تفاوت های جغرافیایی و همچنین تفاوت در سبد واکسیناسیون ، میزان مصرف را می توان افزایش داد.

زالی ادامه داد: امیدواریم واکسن های خانوادگی که از کیفیت و اثربخشی خوبی برخوردار باشند به زودی به این سبد اضافه شود و نقش موثری در استقبال عمومی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در ستاد مبارزه با کرونا ، وی تاکید کرد که با مدیریت صحیح محدودیت ها باید به منظور استفاده از کارت های واکسیناسیون برای ارائه خدمات اجتماعی تغییر کرد.

فرمانده عملیات در مرکز استان کرونا در بخشی دیگر از سخنرانی خود با اشاره به مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن فخرا ، گفت: دامنه این واکسن شبیه واکسن های برکت و سینوفارم است. بنابراین ما باید به دوستان خود کمک کنیم تا مرحله سوم آزمایش بالینی این واکسن را در اسرع وقت به پایان برسانند. در این راستا ، ما پیشنهاد می کنیم به دانشگاه شهید بهشتی اجازه دهیم آزمایش پزشکی این واکسن را انجام دهد.

زالی تاکید کرد: دیروز با وجود اینکه در چهار ماه گذشته شاهد کاهش آمار بودیم اما دیروز آمار تغییر کرد که افزایش یافت. این افزایش در نمرات بیمار و بیمار مشاهده شد ، که ممکن است نگران کننده باشد. بنابراین ، دستیاران کالج پزشکی باید آمارها را به دقت زیر نظر داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که این افزایش موقت یا دائمی است. بدون شک ، به منظور افزایش اثربخشی واکسن و جلوگیری از ورود آن به قله های بعدی ، باید از زمان موجود برای تشخیص به خوبی استفاده کنیم. البته این نیز نیاز به بودجه دارد. البته در دوره بیماری ، قسمت بزرگی از برنامه های پیرامون شهید سلیمانی بررسی و اجرا می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا