علمی و پزشکی

ضرورت ورود دادستانی به پروژه واکسیناسیون/ چه کسانی واکسن را سیاسی کردند؟

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نهادها و مسئولان حوزه امنیت و عدالت در کشور برای تجزیه و تحلیل ترازو مورد نیاز است.

به گزارش ترند روز ، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت:

بر اساس آمارهای رسمی ، 49 میلیون واکسن کرونا در 7 ماه گذشته به کشور وارد شده است که بیش از 37 میلیون و نیم دوز برای واکسن های Sinofarm چین اختصاص داده شده است و بقیه از Kvax و دیگران است. واکسن ها. 15 میلیون دوز دیگر هفته آینده وارد می شود ؛ همچنین ، همانطور که در سپتامبر امسال اعلام شد ، 30 میلیون دوز به واردات اضافه می شود ؛ علاوه بر این ، 5 میلیون واکسن ساخته شده از واکسن های تولید محلی توسط وزارت بهداشت دریافت شده است تاریخ.

اگرچه عرضه و واردات واکسن و سرعت افزایش یافته است ، به ویژه در ماه گذشته و پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم ، هر روز رکوردهای ملی واکسن را شکسته و نوید پیروزی در “کروناویروس محبوب” را می دهد ، اما میزان مرگ و میر بسیار بیشتر از آن است. ویروس کرونا. بسیار ناراحت کننده و سableال برانگیز است که چرا واکسن عمومی توسط دولت قبلی به تأخیر افتاده است و واقعاً چه کسی مسئول وضعیت کنونی کرونا در کشور است؟

قبل از پاسخ به این س questionsالات ، باید توجه داشت که دولت قبلی ، دولتی که فقط قول داده بود و ادعا می کرد که زبان جهان را می داند ، نتوانست واکسن های لازم را در اختیار کشور قرار دهد به طوری که کتابخانه های ما خالی بود. واکسن

فقط دیروز وزیر بهداشت گفت: “وقتی دولت را به دست گرفتیم هیچ واکسنی انجام ندادیم.”

همه ما معتقدیم که کرونا دلتا ، عدم رعایت استانداردهای مراقبت های بهداشتی ، مجازات های دارویی و غیره از جمله دلایل افزایش تعداد مرگ و میرها هستند. اما موضوع تاخیر در واکسیناسیون یکی از دلایل اصلی وضعیت بحرانی در کشور است. زمانی (از زمستان گذشته) ما توانستیم این واکسن را از منابع معتبر از روسیه و چین دریافت کنیم ، اما متأسفانه به دلایلی که ذکر شد آن لحظه طلایی را دریافت نکردیم.

اگرچه می توان گفت چین و روسیه در آن زمان از ارسال واکسن به ایران خودداری کردند ، اما واقعیت این است که دو دلیل برای تأخیر در ارائه واکسن های ملی مورد نیاز این کشور وجود دارد.

1. فرصت دیپلماسی مستقل از سوی دولت روحانی. سیاست واکسیناسیون برخی گروه های اصلاح طلب
ایده اصلی این است که در مورد اول ، “دیپلماسی منفعل دولت روحانیت” ، کاری از “واکسیناسیون” یا سیاسی سازی واکسن ها است. به عبارت دیگر ، حقایقی مانند سنگ اندازی و خرابکاری از سوی مقامات دولت روحانی در رابطه با واردات واکسن توسط بخش خصوصی و عدم فعالیت وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه و از دست دادن زمان طلایی برای دریافت واکسن از چین به و روسیه نتیجه تلاشهای فعلی اصلاحات سیاسی است. ادامه دهید آنها عقب نشینی نمی کنند!

رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی خود در 10 دسامبر 1999 گفتند: “ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است.”[البته] دریافت واکسن در جاهای دیگر اشکالی ندارد – این مکان امنی است. ” این امر به طور گسترده ای انجام شده است و کشورهایی مانند آرژانتین ، بولیوی ، مجارستان ، هند ، ازبکستان ، ونزوئلا و غیره نیز همین واکسن ها را خریداری کرده اند.

اما در ایران ، برخی از افراد از سازمان نظام پزشکی (که به نظر می رسد یک سازمان سیاسی باشد و چهره های اصلاح طلب نقش اصلی را در بالا و هرم ایفا می کنند) این واکسن را به دلیل مخالفت مخفیانه با چین سیاسی کرده اند. و روسیه ، سلامت را مختل کرده است. سیستم و تحت تأثیر تصمیم گیری به در وزارت بهداشت و همچنین ایجاد فضایی علیه متحدان استراتژیک جمهوری اسلامی ، روند اخذ واکسن از چین و روسیه را مختل کردند و در آن زمان گم شدند. io.

همراه با نامه 98 نفر از اعضای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به روحانی (در فوریه 1999) در مورد خرید واکسن های روسی ، افرادی از داخل وجود داشتند که قبلاً توافق ایران و چین را به عنوان پایتخت خوانده بودند. واکسن چینی .همین فضا باعث تردید در وزارت بهداشت و تردید در طرف روسیه و چین شد.

وقتی فرصت طلایی واکسیناسیون از دست رفت ، واکسیناسیون عمومی به تعویق افتاد و نامناسب شد. در آوریل سال جاری ، روحانی در مورد جو اظهار نظر کرد و گفت: “به نظر می رسد خاطرات برخی از مردم محو می شود … واکسن از روسیه و چین دریافت نمی شود ، زیرا می افزاید خطرناک است!”

اگرچه واکسن سریع است و خدا را شکر کشور در حال پیشرفت است ، اما مرگ همشهریان ما (حتی ایرانیان) موضوعی نیست که به راحتی از بین برود. بنابراین ، به نظر می رسد تعادل نهادها و مقامات در بخش های امنیتی و قضایی ، به ویژه دادستان های عالی ، با کار کسانی که سیستم بهداشتی را مختل کرده و واکسیناسیون تاج عمومی در کشور را به دلیل نزاع قدرت و ثروت به تأخیر انداخته اند ، ضروری به نظر برسد. به به »

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا