علمی و پزشکی

پاسخ وزارت بهداشت به چند پرسش پرتکرار درباره تزریق دوز دوم واکسن کرونا

رئیس مرکز مدیریت شبکه دارویی در وزارت بهداشت ضمن پاسخ به عدم اشتیاق نسبت به روند واکسیناسیون عروق بیماری کرونا در کشور ، بر مشکل حذف برخی از واکسن ها از شبکه بهداشت و درمان کشور و فروش آنها توسط خرده فروشان تأکید کرد. به

در مصاحبه با ترند روز ، دکتر. جعفر صادق تبریزی وی در مورد علت تاخیر حدود یک هفته ای در افتتاح سیستم ثبت واکسن پس از دستور وزیر بهداشت مبنی بر کاهش سن واکسیناسیون تا سه سال ، گفت: وی قبلاً اولین دوز را با واکسن دریافت کرده است و بسیاری افراد با دوز دوم پیوند شدند. از سوی دیگر ، تعداد افرادی که باید اولین دوز واکسن را دریافت کنند باید آنقدر زیاد باشد که واکسن کافی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که ثبت نام نکرده باشیم واکسن های مصرف کننده را مستقیماً به مراکز معرفی نخواهیم کرد. اگر افراد از قبل ثبت نام نکنند ، صف طولانی برای واکسن وجود دارد ، و اگر واکسن واکسینه را نداریم ، آنها با مشکل مواجه می شوند. بنابراین ، همزمان با ارائه واکسن ، که این هفته به تعداد کافی از ما می رسد ، به گروه های سنی تازه اعلام شده نیز فرصت داده شده است تا واکسن را ثبت و معرفی کنند.

تبریزی ، با تأکید بر اینکه واکسن کرونا تاکنون از چرخه سیستم سلامت کشور حذف نشده است ، در پاسخ به سوال ترند روز در مورد گزارش فروش واکسن آسترازنیکا با قیمت های حدود شش میلیون تومان در بازار ، گفت: هرگز چنین چیزی نشنیده بود

وی افزود: “ما واکسن را مستقیماً به کارخانه ها ، کارگاه ها یا کارها ، مراکز یا موسسات واجد شرایط دریافت واکسن نداده ایم ، اما اگر لیست افراد واجد شرایط اعلام شود ، انجام می شود و در صورت تخلف ، حفاظت از اعضای بدن ، یا شرکتی که نام خود را فاش می کند. بر اساس لیست ارائه شده ، ما واکسیناسیون را در اولویت قرار داده و به آن اعتماد می کنیم و واکسیناسیون یکی از عوامل اجرایی وزارت بهداشت است. بهداشت ، که این تزریق را نیز در سیستم مربوطه ثبت می کند.

تبریزی ادامه داد: هنگام ثبت نام نام فرد با تزریق ، لیستی که قبلاً اعلام شده بود به همراه نام های موجود در سیستم بررسی می شود. ما از مردم می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه واکسیناسیون ، این موضوع را به سیستم 190 گزارش دهند. اگر شخصی خارج از لیست دریافت واکسن اعلام کرد ، نقض شده است و مسئولیت هر سازمان ، موسسه یا شرکتی است که این اسامی را به ما داده است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت اظهار داشت: معرفی واکسن بر اساس سند پزشک است که فرد در یک استان دارد. در حال حاضر نه استان در گروه سنی زیر 1350 واکسینه شده اند و در آن استانها تنها کسانی که دارای سابقه پزشکی در آن استان هستند واکسینه می شوند.

وی همچنین در ادامه صحبت های خود با طرح س questionsالاتی در مورد واکسن دوم ، افزود: واکسن را تزریق کرده و دریافت کنید. “برای دریافت. البته ، اگر فرد به دلیل کار یا فوریت به استان دیگری منتقل شده باشد ، می توان دوز دوم را با ارائه مدارک مربوطه در نظر گرفت.

تبریزی در مورد واکسیناسیون معلمان در بخش خصوصی گفت: “بر اساس لیست اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم ، معلمان و اساتید در حال واکسیناسیون هستند. ما حق خود را داریم.” واکسن در صورتی تزریق می شود که سایر موسسات ، به جز مدارس ، تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش باشند ، در غیر این صورت ما واکسینه نمی شویم.

وی درباره نحوه مراجعه به مرکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن دوز دوم گفت: “در کارتی که افراد اولین دوز را دریافت می کنند ، تاریخ دوز دوم درج شده و همراه با” آن کارت آنها می توانند به مرکز بروند جایی که آنها واکسینه شده اند. ‘بنابراین پیامک برای کسانی که تاریخ دوز دوم دارند ارسال نمی شود. اما برای کسانی که با ماشین خود قرار ندارند ، یا اس ام اس ارسال کنید یا با آنها تماس بگیرید.

تبریزی ادامه داد: در صورت جابجایی یا ادغام مرکزی که هزینه اولین واکسن را پرداخت کرده است ، افرادی که آدرس دوم آنها مشخص است برای رفتن به مرکز جدید اعلام می شود. بیایید به مرکزی که اولین آگهی را دریافت کردند برویم تا آگهی دوم را دریافت کنند. در غیر این صورت ، آنها می توانند به مرکزی که توسط دانشگاه پزشکی دیگری در همان شهر پشتیبانی می شود ، مراجعه کنند.

وی گفت: “سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که دوز توصیه شده را می توان شش ماه پس از دوز دوم تجویز کرد.” تیم پزشکی اکنون 6 ماهه است و اگر آگهی سوم داده شود ممکن است با تیم پزشکی شروع کند. نوع سوم واکسن نیز توسط کمیته فنی اعلام می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا