علمی و پزشکی

واکسن‌های کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله ، ما به تفاوت بین سه واکسن اصلی جنسی که برای درمان بیماری های قلبی طراحی شده اند ، خواهیم پرداخت و به برخی از سوالات متداول شما پاسخ خواهیم داد.

واکسن کرونا چه خصوصیاتی دارد؟

اکنون سه نوع واکسن پرندگان در سه شرکت دارویی وجود دارد استخوان – فایزر، نوین و آسترازنکا این محصول در اروپا و آمریکا تولید شده و اخیراً در برخی از کشورها نیز به بازار عرضه شده است. جدول زیر مقایسه کلی سه واکسن را ارائه می دهد.

چه چیزی واکسن کرونا را متفاوت می کند؟

در ادامه ما تعریف این واکسن ها را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

واکسن های مدرن

در تاریخ 16 نوامبر ، خبر تولید آن منتشر شد. این واکسن نیز به گروه mRNA تعلق دارد و تأثیر آن در حدود 94٪ است.

چه چیزی واکسن کرونا را متفاوت می کند؟

واکسن های مدرن را می توان تا 30 روز در دمای اتاق نگهداری کرد و تا دو ماه در دمای 20- نگهداری کرد. در حقیقت می توان آنها را در یخچال های معمولی نگهداری کرد. 20 میلیون قطعه از این واکسن تا پایان امسال تولید می شود.

تأثیر این واکسن بر روی شکل شدید بیماری نیز مثبت است و برای افراد بالای 16 سال ثابت شده است.

قیمت آن 38 دلار بیشتر از واکسن های Pfizer و Astraznka است. شرکت های مدرن به دنبال سودهای کلان هستند!

واکسن Astraznka

این واکسن در 23 نوامبر اعلام شد.

چه چیزی واکسن کرونا را متفاوت می کند؟

واکسن Astraznka (آکسفورد) ، بر خلاف دو واکسن سنتی دیگر ، بر اساس ماده فعال AZD1222 ساخته شده است که مبتنی بر ویروس شامپانزه با دوزهای کاهش یافته است. این ویروس برای انسان کاملاً بی ضرر است و تنها مسئول تحرک سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا است.

اثر بخشی واکسن Astraznka بین 60 تا 91٪ است و به دوز تزریق بستگی دارد. این واکسن تأثیر قابل توجهی در افراد نداشت.

هر کس در هر سنی می تواند آن را تزریق کند و نتایج یکسانی را بدست آورد. آنچه در مورد واکسن آکسفورد جالب است این است که شیوع بیماری های عفونی و میزان انتقال آنها را کاهش می دهد.

قیمت آن از 3 تا 4 دلار است و از 2 مورد بالاتر است زیرا حمل آن آسان است و تا 6 ماه قابل نگهداری است. البته نباید جلوه های کوچکتر را از بین برد! تا پایان سال 2020 ، تقریباً 200 میلیون از این واکسن ها تحویل داده می شود.

استرازنکا گفت که پس از پایان شیوع کرونا ، سود را در نظر دارد.

آیا مقاله ای دارید که فکر می کنید باید در یک مجله علمی مشهور ارائه شود؟ از آنجا که حتی یک هجی کوچک می تواند تمام تلاش شما را هجی کند ، ترجمه مقاله علمی شما را به داوران واگذار کنید تا آنها بتوانند آن را به زبان مورد نظر شما ترجمه کنند. بدون شک بهترین نتایج از بهترین و بی نظیرترین ارائه ها حاصل می شود: Transis یک بستر ترجمه آنلاین است که می توانید از خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی ، خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی و خدمات ترجمه ISI بهره مند شوید.

واکسن Biontech – Pfizer

در 9 نوامبر ، فایزر موفقیت خود را در تولید واکسن کرونا اعلام کرد.

چه چیزی واکسن کرونا را متفاوت می کند؟

این واکسن تا 90٪ م isثر است و در گروه واکسن mRNA قرار دارد. این دسته ها حاوی ژنتیک در ویروس نیستند ، بلکه فقط کد ژنتیکی دارند. از آنجا که برای ساخت این نوع واکسن به ویروس واقعی نیاز ندارد ، میزان تولید آن زیاد است. از طرف دیگر ، در هزینه های تولید ارزان تر از روش سنتی است.

اثر این واکسن در هر صورت نامشخص است ، به این معنا که نمی توان گفت در برخی از اشکال جدی بیماری برای بدن بی خطر است. یکی از معایب واکسن Pfizer این است که در دمای پایین -70 درجه ذخیره می شود و حمل آن آسان نیست.

این واکسن برای افراد بالای 16 سال تأیید شده و 20 دلار هزینه دارد. Pfizer می خواهد بهترین نتیجه را از آن ببرد. تا پایان سال 2020 ، تقریباً 50 میلیون واکسن در دسترس خواهد بود.

آیا افراد مبتلا به ویروس کرونا نیز باید واکسینه شوند؟

اگر فردی دچار حمله قلبی ، سرماخوردگی یا آنفلوانزا شده باشد ، نباید واکسینه شود. مردم باید منتظر بهبودی کامل باشند. این مورد در مورد کسانی که در قرنطینه با بیماران بوده اند نیز صدق می کند. اگر فرد هنوز ویروس دارد ، باید منتظر بماند تا بعد از این دوره واکسن بزند.

آیا می خواهید در مورد زیست شناسی ، رویدادهای جهانی و تحولات اخیر کرونا بیشتر بدانید؟ منابع خارجی را دنبال کنید بیشتر مقالات معتبر و تأثیرگذار در مورد توسعه علوم به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

دانشجویان زیست شناسی از جمله کسانی هستند که باید دانش خود را همیشه حفظ کنند. اگر مهارت گفتاری شما به اندازه کافی خوب نیست ، می توانید کار را به یک مترجم خصوصی بسپارید!

تفاوت مترجم بیولوژیکی با مترجم عمومی در ترجمه متن بیولوژیک خود روشن می شود. Transis در این مسیر با شماست و متن شما را با بهترین کیفیت ترجمه می کند.

چه کسی نباید واکسن کرونا را تزریق کند؟

چه کسی نباید واکسینه شود به تعریف پزشک بستگی دارد ، به عنوان مثال ، فرد مبتلا به اسهال یا تب آنافیلاکتیک یا استرس شدید می تواند از واکسیناسیون جلوگیری کند.

اگر شخصی قبلاً به بیماری مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف مبتلا شده باشد ، باید فوراً واکسینه شود که این امر خطر بیماری قلبی جدی را افزایش می دهد.

استفاده از واکسن کرونا برای زنان باردار هیچ اشکالی ندارد ، اما بهتر است ابتدا خطر را ارزیابی کنید و در صورت لزوم واکسینه شوید.

عوارض جانبی واکسن کرونا چیست؟

بیشتر افراد خستگی ملایم و متوسطی را تجربه می کنند. به عنوان مثال ، تورم در ناحیه آسیب دیده ، سردرد ، سردرد ، سرما ، خستگی و تب از عوارض جانبی آن است. این موارد در سه روز اول اتفاق می افتد و در حدود دو روز کاهش می یابد. اگر این عوارض شدیدتر شود ، فرد باید با مرکز تزریق تماس بگیرد تا مراحل بیشتری برای درمان سریعتر پیدا کند.

* اعلان های تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا