علمی و پزشکی

آینده روشن واکسن‌های ایرانی کرونا / آخرین وضعیت ساخت واکسن ایران – استرالیا

یکی از اعضای کمیته ملی واکسن کرونا ، در تشریح آخرین اخبار مربوط به تولید واکسن کرونا ایران ، گفت: ما حدود 19 میلیون نفر را واکسینه خواهیم کرد.

دکتر. مصطفی قانعی در گفت وگو با ترند روز، در مورد آخرین اخبار در مورد پروژه تحقیقاتی واکسن عروق کرونا ویروس ایران ، وی گفت: در حال حاضر 8 واکسن در مرحله تحقیق یا مرحله مقدماتی هستند و 7 واکسن مرحله مقدماتی را پشت سر گذاشته و به مرحله مقدماتی رسیده اند و همچنین 2 واکسن داریم که یکی از آنها (شتاب دهنده دائمی) در راه اداره غذا و دارو است. و دیگری (دانشگاه علوم بهداشتی بقیه الله) منتظر اجازه برای گذراندن مراحل درمان فاز I است.

واکسن در مرحله دوم و سوم آزمایشات بالینی

وی افزود: در مرحله دوم بالینی ، اکنون 3 واکسن اسپایکوژن (در ایران و استرالیا رایج) ، واکسن کوپارس و واکسن فخرا داریم. در مرحله سوم کلینیک ، واکسن انستیتوی پاستور ایران و کوبا (Pastococcus) داریم و واکسن پاستور ایران در چند روز موفق به دریافت مجوزهای استفاده اضطراری شده است.

وی در مورد واکسن اسپایکوژن (تولید مشترک ایران و استرالیا) گفت: “مرحله اول آزمایش بالینی در استرالیا انجام شد و مرحله دوم در ایران دنبال می شود و اسامی دوره ثبت نام برای مرحله سوم بعدا اعلام شد. ”

غنی درباره گرفتن مجوز فوری برای انتقال واکسن Bovary در ایران گفت: “با صدور مجوز ، معرفی این واکسن همان واکسن های دیگر است ، اما مردم می توانند آن را داوطلبانه مصرف کنند.” واکسن پاستور نیز بیش از 90٪ پیشرفته است و داده های خوبی دارد. بنابراین من فکر می کنم او می تواند ظرف یک یا دو هفته درخواست مجوز فوری کند.

واکسیناسیون کرونا اجباری نیست

طبق سند واکسیناسیون ملی کرونا ، وقتی از وی س askedال شد که آیا با واکسن های اضطراری سازگار است ، گفت: “واکسیناسیون باید به صورت داوطلبانه و افرادی که در سند ملی ثبت نام کرده اند انجام شود.” آنها می خواهند واکسن ایرانی بزنند. . واکسن های کرونا به طور کلی به هیچ وجه تجویز نمی شوند. با این حال ، فرد می تواند داوطلب شود و از واکسن های موجود واکسینه شود.

وی در پاسخ به س ISال ترند روز در مورد بیمه واکسن ، افزود: “بیمه گیرندگان واکسن فقط در مرحله اول ، دوم و سوم آزمایشات بالینی است و در صورت دریافت رسید ، دسترسی اضطراری در آنجا فراهم شده است. بیمه ”

غنی همچنین درباره آخرین به روزرسانی در مورد واکسن تولید شده توسط وزارت دفاع (فخرا) اظهار داشت: این واکسن اخیراً دریافت شده و پس از پایان مرحله دوم مطالعه ، تجزیه و تحلیل و اعتبار سنجی نتایج ، اجازه ورود به مرحله سوم

اهدای 19 میلیون واکسن کرونا تا پایان ماه اکتبر

وی در مورد چشم انداز فعلی واکسن های کرونا در ایران گفت: “ما یک چشم انداز مبتنی بر بیان خود و یک چشم انداز دیگر مبتنی بر ظرفیت تولید داریم.” اگر بخواهیم تولید را پیش بینی کنیم ، می توانیم تا ماه ژوئیه 4 میلیون واکسن برکت و پاستور داشته باشیم و این حداقل تولیدی است که آنها اعلام کرده اند. با این حال ، در پایان ماه سپتامبر وضعیت بهبود می یابد و ما به 7 میلیون دوز خواهیم رسید زیرا واکسن اسپیکوژن (تولید شده در ایران و استرالیا) نیز می تواند مجوز داشته باشد. با رسیدن به پایان ماه اکتبر ، وعده شففرمد (کویران برکت) در مورد تولید حداقل 10 میلیون دوز و تولید بالقوه واکسن های فخرا ، اسپیکوژن ، رازی و پاستور را دریافت می کنیم. می توانیم حدود 19 میلیون واکسن داشته باشیم. بنابراین ، چالش ما از ماه نوامبر ، مقدار واکسن است ، به این معنی که در دسترس بودن واکسن در کشور باید افزایش یابد.

و کودکان واکسینه می شوند؟

غنی همچنین از یک طرح مطالعه ویژه برای معرفی پیوند بای پس عروق کرونا ویروس در افراد زیر 18 سال گفت: “این مسئله در سطح جهانی حل شده است ، اما نتایج یک یا دو مطالعه هنوز منتشر نشده است ، و شاید شما” تا یکی دو ماه آینده خوب خواهم شد. “گروه را قضاوت کنید.

یک دوز واکسن نیز باعث کاهش میزان مرگ و میر می شود

وی تأخیر در انتشار دوز دوم واکسن کرونا را در روزهای اخیر تأکید کرد: “مقاله Nature گفت که اگر واکسن کم باشد ، حتی اگر واکسن هم داشته باشید ، مرگ و میر کاهش می یابد. از کوید 19 ؛ بنابراین ، این مشکل فقط مربوط به ایران است و تعداد واکسن های کمی در جهان وجود دارد. بنابراین ، اگر با وضعیتی روبرو شویم که یک دوز واحد وجود ندارد ، باید آن را نیز تزریق کنیم. واکسن های حدود 11 ، 5 میلیارد تا سال 2021 در سراسر جهان تولید می شود ، یعنی 4.6 میلیارد در ایالات متحده ، 3.1 میلیارد در هند ، 1.9 میلیارد در چین ، 1 میلیارد در انگلستان ، و 500 میلیون دوز در آلمان ، و 300 میلیون دوز در کره جنوبی تولید می شود. اگر نگاه دقیق تری بیندازید ، کانادا ، اتحادیه اروپا ، ایالات متحده ، استرالیا و انگلستان واکسن هایی را بین 2 تا 5 برابر جمعیت خریداری کرده اند و مشخص شده است که بقیه واکسینه نشده اند بلکه در همه دنیا واکسینه شده اند. وزارت بهداشت نیز از این موضوع انتقاد کرده است.

دلیل تأخیر در ورود واکسن های وارداتی

وی افزود: از طرف دیگر ، آنها برای سهمیه كواچ از ما پول گرفتند و قرار بود تاكنون 16.8 میلیون آگهی ارسال شود ، اما فقط دو میلیون پرونده دریافت شد و ارسال های باقی مانده به تعویق افتاد و هر كدام عذرخواهی می كنند. هر کشوری .. “اینها دلیل دشواری تزریق واکسن است و ما باید از تولید داخل خوشحال باشیم. اما ما همچنین باید سهمیه Quox را دنبال کنیم زیرا ما هزینه آن را پرداخت کردیم. برای توضیح اینکه چرا آگهی دوم دیر نرسیده است یا رسیده است ، باید ماهیت عرضه واکسن ملی را بررسی کنیم. رقابت در کشورها امروز این است که بگوییم چند درصد از مردم آنها واکسینه شده اند و همه کشورها در تلاشند تا به بالای جدول واکسیناسیون برسند.

آینده ای روشن برای تولید واکسن ایرانی

غنی تأکید کرد: با وجود آینده روشن تولید واکسن های ایرانی ، ما همچنان باید تقاضای خود برای کوواکس را ادامه دهیم و اگر می توانیم به سرعت واکسن بزنیم ، نباید عقب نشینی کنیم. اگر تولید واکسن ماهانه به 20 میلیون دوز برسد ، تعداد تزریق در روز باید 600000 تزریق باشد که تعداد زیادی است. ما باید بر روی گسترش واکسن به گونه ای تمرکز کنیم که ماه مارس و نوروز را برای عموم پیش بینی کند.

نیاز به مبارزه با گروه های واکسن

وی افزود: “تمام تحقیقاتی که ما اکنون انجام می دهیم باید توسط دنیا دنبال شود. کار بزرگ دیگری که باید انجام دهیم مبارزه با گروه واکسن است. آنها هر روز به نوعی کار می کنند و اگر قادر به انجام آن نیستند. ما واکسینه کردن بخشی از جمعیت هیچ گونه محافظت مشترکی نخواهد داشت و ویروس همچنان به مردم گسترش می یابد. بنابراین راه خروج از چالش تاج واکسیناسیون است.

درخواست از دولت آینده

غنی در پایان سخنان خود تأکید کرد: “درخواست ما از دولت بعدی این است که قبل از خرید تولیدکنندگان واکسن ، روی واکسن ها تمرکز کرده و مدلی تهیه کند و صدور مجوزهای اضطراری برای واکسن ها را دنبال کند ، و واکسن ساخته شده را تهیه کند محصول با مدل قبل از خرید. “، شرکت را تأیید کنید. من مطمئن هستم که با پیگیری این موضوع پس از انتخابات مطمئناً آنها در تشکیل دولت مشکل چندانی نخواهند داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا