علمی و پزشکی

آخرین اخبار از واکسن‌های ایرانی کرونا/ برنامه‌های حمایتی از تولیدکنندگان داخلی در دولت آتی

یکی از اعضای کمیته ملی واکسن کرونا ، آخرین جزئیات مربوط به تولید واکسن کرونا در ایران را توضیح داد.

در مصاحبه ای با ترند روز ، دکتر مصطفی قانعی وی در مورد فرآیند تولید واکسن کرونا ایرانی گفت: “ما منتظر اجازه ورود به مرحله سوم مطالعه بالینی واکسن اسپایکوژن و ورود به واکسن مرحله اول واکسن هستیم.” در مورد کارهای تحقیقاتی ، در هیچ یک از مطالعات قبلی CTD ارائه نشده است ، اما ممکن است یک یا دو واکسن در ماه آینده برای بازگشت به کلینیک در دسترس باشد. هفت پروژه مورد بررسی و موقت قرار گرفته اند که یکی از آنها Rnap با فناوری MRNA احتمالاً CTD را در ماه های آینده تحویل می دهد.

وی افزود: فرصتی برای واکسیناسیون های ملی وجود دارد که مبتنی بر دستور رئیس جمهور منتخب هستند که کمک به واکسن خانوادگی را در اولویت قرار دهند. به عنوان مرکز بیوتکنولوژی ریاست جمهوری ، مدل کمک به تصویب رسید و ما به وضوح در مورد بودجه و انواع حمایت فکر کردیم. بر این اساس ، امید است واکسن های خانگی پس از اجرای برنامه های دولت با مشکلی در برنامه های دولت روبرو نشوند.

غنی در مورد واکسن برکت گفت: “در حال حاضر ، تولید و معرفی واکسن ادامه دارد و امید است که بتوانیم ماهانه دو میلیون دوز واکسن را تحویل دهیم تا در مرحله بعدی در مناطق تولیدی صنعت وارد مرحله بعدی شویم دو تا سه ماه برای افزایش تولید. “

وی افزود: واکسن کوپارس موسسه رازی هنوز زیر ساخت صنعتی ندارد و امید است که از طریق این زیرساخت بتواند در 4 تا 6 ماه دیگر در سطح صنعتی تولید شود. واکسن در مرحله سوم آزمایشات بالینی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد که هیچ یک از پروژه های تولید واکسن تاج ایرانی موفقیت آمیز نبوده است. وی در مورد خط تولید واکسن Sputnik در ایران گفت: “Octover خط تولید را اداره می کند و Octover تولید کننده Sputnik و صاحب Sputnik است که می تواند واکسن های خود را در ایران یا سایر کشورها تأمین کند.” به گفته وزیر بهداشت ، روسیه اولین تولید را تأیید کرده است ، اما باید دید که چگونه و چه مقدار تولید می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا