برترین های ترند روزعلمی و پزشکی

نحوه ایمپلنت دندان عقب

نحوه ایمپلنت دندان عقب

کاشت دندان تنها جایگزین ایده آل برای دندان های از دست رفته است که شامل یک ریشه دندان مصنوعی یعنی یک پیچ کوچک و ساخته شده از تیتانیوم می باشد. زمانی که دندان مصنوعی در استخوان فک قرار می گیرد، ایمپلنت دندان با استخوان در فرآیندی به نام پیوند استخوان osseointegration ادغام می شود.

اگر مشکلاتی در مورد دندان‌های آسیاب یا همان دندان های عقب دارید، باید با دندانپزشکی تجربه بالایی در زمینه ایمپلنت دارد، مشورت نمایید. از آنجایی که دندان ‌های عقب به جویدن صحیح غذا کمک می ‌کنند، ممکن است هنگام غذا خوردن فشار زیادی بر روی دندان ‌های جلو ایجاد کند.

پس، ایمپلنت می تواند بهترین راه برای حفظ یکپارچگی استخوان فک و واقعی ترین راه برای جایگزینی دندان های از دست رفته باشد.

مولرهایی که در قسمت داخلی دهان قرار دارند، دندان ‌های آسیاب دوم هستند که در سن دوازده سالگی در می آیند. اکثر مردم این دندان های آسیاب را به دلیل فضای ناکافی بیرون می آورند. دندان های آسیاب دوم برای جویدن بهتر مهم هستند. آنها همچنین به حفظ سلامت استخوان فک و دندان های باقی مانده کمک می کنند.

نحوه ایمپلنت دندان عقب

ایمپلنت دندان می تواند گزینه بهتری برای دندان های از دست رفته باشد. استخوان اطراف با سطح تیتانیوم ارتباطی ایجاد می کند که به ایمپلنت اجازه می دهد به طبیعی ترین روشی که ریشه دندان طبیعی انجام می دهد عمل کند. بنابراین، روکشی که از ایمپلنت پشتیبانی می ‌کند، برای دندان‌ های آسیاب عقب از دست رفته پایدارتر و کاربردی ‌تر خواهد بود.

برای نصب موفقیت‌آمیز ایمپلنت‌ های دندان عقب، فک بیمار باید استخوان کافی برای تشکیل یک پیوند محکم داشته باشد که پشتیبانی مناسب را فراهم نماید. اگر از دست دادن استخوان رخ دهد، ایمپلنت دندان ممکن است قبل از زمان از کار بیفتد.

بنابراین، همیشه پیشنهاد می شود که کاشت ایمپلنت دندان را در اسرع وقت دنبال کنید. از آنجایی که تاخیر ممکن است قبل از ایجاد آتروفی استخوان فک باعث از دست دادن دندان شود، معمولا مورد شما توسط دندانپزشک یا جراح دهان شما به دقت ارزیابی می شود تا در مورد اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان هستید یا خیر.

اگر دندانپزشک متوجه شود که شما قبلا دچار از دست دادن استخوان زیادی شده اید، ممکن است توصیه کند که برای قرار دادن مواد استخوانی مکمل در محل ایمپلنت، پیوند استخوان انجام دهید. حتی اگر پیوند استخوان طول درمان و قیمت ایمپلنت دندان را تحت تاثیر قرار دهد، شما شاهد درصد بالای موفقیت آن خواهید بود.

دندان های عقب در صورت از دست رفتن چه تاثیری خواهند داشت؟

دندان آسیاب یا همان دندان های عقب از دست رفته بر توانایی جویدن شما تاثیر منفی داشته و همچنین اعتماد به نفس شما برای لبخند زدن را کاهش می دهد. علاوه بر این، سایر دندان ها ممکن است از موقعیت صحیح خود حرکت کنند تا شکاف خالی باقی مانده توسط دندان های آسیاب از دست رفته را پر کنند.

پس بیمارانی که مشکل مولر عقب از دست رفته دارند باید به سراغ گزینه های جایگزینی دندان خود بروند. در این میان، ایمپلنت های دندان ارجح ترین گزینه برای این مشکل هستند.

سخن آخر

به طور خلاصه، می‌ توان نتیجه گرفت که ایمپلنت بهترین گزینه برای ترمیم دندان های از دست رفته عقب هستند زیرا عملکرد و ظاهر آنها درست مانند دندان ‌های طبیعی شما است. آنها یک دندان طبیعی و کاربردی را ارائه خواهند داد.

با جایگزینی دندان‌های آسیاب عقب این اطمینان حاصل می‌شود که دندان‌های باقیمانده شما مانند قبل دست نخورده بوده و از تراز مناسبی برخوردار هستند.

خطر دیگری که در اینجا وجود دارد این است که مولر مقابل می تواند از لثه به رشد خود ادامه دهد و در نهایت بیش از حد جابجا شود زیرا هیچ دندان مخالفی برای متوقف کردن آن وجود ندارد. این می تواند خراب شود و در نهایت منجر به از دست دادن دندان دیگری شود.

فراموش نکنید که بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا ایمپلنت دندان عقب برای شما مناسب است یا خیر، مشورت با یک متخصص ایمپلنت حرفه ای است. دکتر شهاب محمدی بهترین متخصصین ایمپلنت غرب تهران است که با بهره گیری از فناوری های مدرن می تواند بهترین راه حل را برای دندان های از دست رفته شما ارائه دهد.

دکمه بازگشت به بالا