علمی و پزشکی

الزام قطر برای مسافرانی که واکسن چینی و روسی زده‌اند

قطر از مسافرانی که علیه سینوفارم یا اسپوتنیک واکسینه شده اند خواسته است در سفر به این کشور تحت آزمایش آنتی بادی قرار گیرند.

به گزارش ترند روز، قطر در آخرین به روز رسانی قوانین سفر به قطر اعلام کرده است که مسافران دارای روادید دارای گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار، بیمه نامه با بلیط رفت و برگشت سه ماهه نهایی و کارت واکسیناسیون که 14 است. روز بعد از آخرین تزریق در دوز دوم، 14 روز پیش. بله، آنها می توانند به این کشور سفر کنند.

قطر از سال 2017 روادید اتباع 80 کشور جهان را لغو کرده است، اما شهروندان ایرانی می توانند در هنگام ورود از فرودگاه ویزای سفر به این کشور را دریافت کنند (ویزا در بدو ورود). قیمت ویزای توریستی قطر 100 ریال و مدت اعتبار این ویزا 30 روز می باشد.

این کشور پیش از این اعلام کرده بود که تمامی مسافران بالای 12 سال در پروازهای آتی به قطر باید طی 72 ساعت پس از خروج در یکی از مراکز مورد تایید این وزارتخانه تحت آزمایش PCR قرار گیرند، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایران و پاسخ منفی به زبان انگلیسی. پیگیری. لیست مراکز تایید شده تست مولکولی برای مسافران خارج از کشور به آدرس https://health.behdasht.gov.ir موجود است.

قطر همچنین اعلام کرده است که اتباع و ساکنین قطری که کارت واکسیناسیون ندارند باید ظرف مدت هفت روز پس از ورود به کشور واکسینه شوند و کسانی که کارت واکسیناسیون دارند و 14 روز از دوز مصرفی گذشته است. آخرین تزریق دوم انجام نمی شود. گرفتن. انزوا

واکسن تایید شده قطر برای سفر به قطر Pfizer / Moderna / Johnson / Astrazenka / Sinofarm / Sputink 14 روز پس از معرفی آخرین دوز اعلام شد. همچنین نیاز به آزمایش آنتی بادی برای مسافران دارای کارت واکسیناسیون Sinofarm و Sputnik دارد.

همه مسافران قطری باید قبل از پرواز به آدرس WWW.EHTERAZ.GOV.QA ثبت نام کنند و یک کپی از تاییدیه نهایی را به همراه داشته باشند.

تکمیل فرم تعهد در لینک https://covid19.moph.gov.qa/EN/travel-and-return-policy/Pages/default.aspx الزامی است. برای اطلاعات بیشتر و قوانین روز و شرایط سفر به قطر نیز می توان از این لینک استفاده کرد.

تمامی مسافرانی که ویزا دارند، به استثنای ویزای خانوادگی از پیش تعیین شده، باید به مدت دو روز رزرو شوند.

قبل از مراجعه به http://www.discoverqatar.qa/welcome-home رزرو هتل الزامی است.

قطر که به دلیل شیوع ویروس کرونا از ورود گردشگران خارجی به این کشور جلوگیری کرده است، اخیرا مرزهای خود را به روی گردشگرانی که به طور قانونی واکسینه شده اند باز کرده است. این کشور از زمان باز شدن گسترده مرزهای خود به دلیل شیوع کرونا و واکسیناسیون تقریباً ماهانه قوانین ورود و سفر به قطر را بررسی می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا