برترین های ترند روزعلمی و پزشکی

موارد مهم در انتخاب چاپ دیجیتال یا چاپ افست

پیش بینی آینده چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست از نظر اقتصاد

تکنولوژی های چاپ برای فرآیندهای افست در حال توسعه است، اما عمده پیشرفت ها در چاپ دیجیتال و به ویژه جوهرافشان انجام می شود. سرمایه گذاری های عمده این بخش از تحقیق و توسعه در سرفصل های چاپ جوهرافشان هم، صرف کارهای نهایی و به زعمی فرآیندهای پس از چاپ اینگونه پرینترها می شود. در این باره تحولات قابل توجهی در زمینه فعال کردن تکنولوژی گردش کار به چشم می خورد که باز در آن اکثر فرآیندها متوجه به بخش و مباحثی چون نشستن جوهر بر روی کاغذ و گسترش طیف گرماژهای مختلف برای استفاده در چاپ دیجیتال می شود.

جهت سفارش این نوع چاپ بر روی جعبه سیب زمینی و دیدن تصاویر جعبه سیب زمینی پینترست و ویدئو جعبه سیب زمینی یوتیوب به سایت ایرانیان پک مراجعه نمایید.

 تحقیقات زیادی به منظور بهبود کیفیت چاپگرهای جوهر افشان که آنها عمدتا پایه آب هستند صورت گرفته است که باعث توسعه این بخش و ایجاد تحولاتی موفق در بحث کاهش هزینه چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست شده است. به طور کلی در بازار چاپ جهانی تقاطع اقتصادی یا تلاقی اقتصادی افزایش می یابد و این امر باعث می شود که تکنولوژی دیجیتالی جایگزین تکنولوژی های پیشین در بخش های لیتو، فلکسو و گرانول شود.

اسمیترز پایرا یک مدل هزینه ای را برای چاپ دیجیتال و افست مطرح می کند که در آن هزینه های واقعی تولید برای هر دو نوع چاپ (چاپ دیجیتال و افست ) محاسبه می شود. هزینه های استهلاک، تامین و نگهداری، تغییر شکل، نرخ کار، انرژی و زمان آماده سازی دستگاه برای کار، نصب و راه اندازی، هدر رفتن مواد (محاسبه ی باطله های کار در هر دو نوع چاپ)، سرعت چاپ، قیمت مرکب ها و میزان مصرف از شاخص هایی هستند که در این الگو واره به چشم می خورند.

باید توجه داشت که محصول نهایی چاپ می تواند بسیار متنوع باشد و بر همین اساس باید مدل هزینه های مطرح شده برای هر کار جداگانه و با توجه به ویژگی های آن صورت بگیرد. طبیعی است که برای رسیدن به یک برآورد صحیح باید تغییرات را مشخص و محاسبه را بر اساس نوع چاپ به انجام برسانیم تو اینگونه به یک جدول دو ستونی و یک تقارن اقتصادی میرسیم که در آن دو روند با هم مقایسه شده و شیوه کار ارزان تر خود را نشان می دهد. در این صورت است که با تغییر تکنولوژی قیمت ها تغییر می کنند و ضرر فایده کار در هر بخش مشخص می شود.

این مدل برای شرکت ها نیز مفید است، آنها می توانند با تکیه بر یافته های خود مناسب ترین تکنولوژی را نسبت به بازارهای خاص خود انتخاب کنند. آنها همچنین می توانند از یافته های تحقیقاتشان برای تامین هر چه بهتر و دقیق تر تجهیزات و مواد مورد مصرفشان استفاده کنند و در کنار آن جایگاه تکنولوژی و کاری را که مجموعه شان به بازار عرضه می کند را فهمیده و برای ارتقای آن برنامه ریزی مدون انجام داده و با تدبیر عمل کنند.

پیش بینی آینده چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست از نظر برنامه های کاربردی

بی شک فروش محصولات دیجیتال در بیشتر فروشگاه های چاپی در سراسر جهان ادامه خواهد یافت و توسعه مشابهی را هم تجربه خواهد کرد و الکتروفتوگرافی توسط چاپگرهای جوهر افشان ترویج می شود. مطمعنا حجم و ارزش الکتروفوتوگرافی همچنان افزایش می یابد چرا که کاربرد رنگ ها رشد می کند و این نکته تاثیر مستقیمی در روند آن خواهد داشت. کاربرانی که از نوآوری استقبال می کنند بیشتر به سمت استفاده از برنامه های کاربردی سوق پیدا کرده و با درک مزایای آنها استفاده و بهره وری از چاپ دیجیتال افزایش پیدا می کند.

این تکنولوژی به سرعت در حال رشد همه جانبه است و به زودی فرصت های جدید و بازارهای بکری برای کار پیش می آورد. چاپ دیجیتال می تواند متغیرهایی را ایجاد کند که باعث می شود تا آن از موانع استاتیک موجود در نسل های سنتی چاپ موثرتر باشد. کاربران چاپ دیجیتال عمدتا خود هم افراد نوآوری هستند و روشهای جدیدی برای ارائه توابع و ویژگی های نوین فراهم می آورند که طبق آنها ضمن به صرفه بودن کار برای مصرف کنندگان بازار، چاپخانه ها هم به فروش بیشتر و ارزش افزوده بیشتر برسند.

 اسمیترز پایرا در ژوئن ۲۰۱۵ یک برنامه ی تحقیقاتی را در بازار چاپ به انجام رساند تا آینده چاپ دیجیتال را در مقابل چاپ افست تا سال ۲۰۲۰ تعیین وضعیت کند. این تحقیق بر روی کاربران مطرح و صاحب کسب و کارهای موفق با انجام رسید و دلایل جلوگیری آنها از پذیرش چاپ دیجیتال مورد بررسی قرار گرفت. عواملی مانند زمان اجرا، نوع فناوری، هزینه های راه اندازی و مسائل زیست محیطی از جمله عواملی بودند که عمده ی آنها اطلاع درستی از آن نداشتند و این باعث عدم استقبال آنها از چاپ دیجیتال شده بود.

پیش بینی آینده چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست از نظر مدل تجاری

در سال های آتی بر اساس تغییر نیازهای بازار، روش های اتخاذ شده توسط چاپخانه ها در زمینه های چاپ دیجیتال و افست تغییر پیدا خواهد کرد، انتخاب بین دیجیتال و افست همیشه یک تصمیم نیست و گاهی نیاز ما را به تغییر روند کار مجبور می کند. بسیاری از چاپخانه ها امروز چاپگرها و دستگاه های دیجیتال را به عنوان ابزارهایی برای بالا بردن ظرفیت کسب و کار خود به کار می گیرند می توان گفت که چاپ دیجیتال بیش از اینکه رقیب افست باشد می تواند به عنوان تکمیل کننده فرآیند چاپ یک چاپخانه افست در آن حضور پیدا کند.

در چاپ دیجیتال انعطاف پذیری بیشتری وجود دارد و چاپخانه ها و کاربران می توانند تیراژهای پایین را به سرعت و با کیفیتی قابل قبول به این دستگاه ها بسپارند و از هدر رفتن زمان جلوگیری کنند و به این وسیله راندمان و کارایی کل چاپخانه را تا حدود زیادی افزایش دهند  (در واقع منظور این است که نمونه گیری با این دستگاه ها به سادگی قابل انجام است، مثلا سفارش کتابی به سمت شما می آید که تیراژی ۱۰ هزارتایی دارد اما سفارش دهنده ی آن ۲۰۰ عدد از آن را به سرعت نیاز دارد و اینجا است که چاپ افست به صرفه نیست و یک چاپگر دیجیتال به راحتی قابلیت رفع این مانع را دارا است.

باید توجه داشت که احترام به نیاز مشتری در بازار رقابتی امروز می تواند به راحتی او را به شما وابسته کرده و همکاری های آتی را برای شما تضمین کند(. ترجیحات و نیازهای مشتری علی الخصوص در بخش های نهایی کار  (بخش پس از چاپ) در حال تغییر هستند و تعداد کارهای نهایی به قدری زیاد شده که تنوع آنها در بخش نهایی سفارشات را به چند دسته متفاوت تقسیم کرده که چاپخانه ها هر کدام راه حل های دیجیتال و افست متفاوتی برای مشتریان دارند و برای او انتخاب سازی می کنند.

اسمیترز پایرا در تحقیق خود یک شرکت موفق را که با مدل کسب و کار جدید دیجیتال کار می کند مورد بررسی قرار داده است. طبق نتایج به دست آمده مشخص شد چگونه خریداران این مجموعه در بازار رقابتی به کار با این مجموعه مشتاق هستند، آنها حجم زیادی از تولیدات را با قیمتی ارزان و کیفیتی مقبول برای مشتریان خاص خود به انجام می رساندند.

این ارزش افزوده متنبه توسط تجهیزات دیجیتال جدیدی که به این رسته ( بازار چاپ ) اضافه شده است، به ارائه دهنده خدمات چاپی اجازه می دهد که خود را از دیگر رقبای سنتی بازار متمایز کند و تبدیل به یک تامین کننده ارزشمند شود که اولویت انتخاب مشتریان و مصرف کنندگان چاپی است. ساده انگارانه است که فکر کنیم تولیدکنندگان مجهز این چنینی که چاپ دیجیتال را با خط افست خود تلفیق کرده اند. تنها در مباحث قیمتی با رقبای خود رقابت می کنند؛ چاپ دیجیتال ظرافت های کاری و ترفندهای زیادی دارد که کاربران حرفه ای و هوشمند به خوبی از آنها استفاده کرده و به سود تضمین شده می رسند.

به عنوان نمونه یک کمپانی که با استفاده از مدل تجاری چاپ دیجیتال جدید به موفقیت دست یافته است در گزارش اسمیتر مورد تاکید قرار گرفت. مسئول یک شرکت متوسط تامین کننده خدمات چاپ توضیح می دهد که پیش از این ظرفیت چاپ افست آنها می توانست سفارشات با حجم بالای یک مشتری خاص با را با توجه به بازار قیمتی مقرون به صرفه تولید کند.

با استفاده از این تجهیزات دیجیتال جدید ارزش نوآوری به این دسته از مشاغل افزوده شده است که به تامین کننده خدمات چاپ اجازه می دهد جلوه متمایزی به خود بدهد و به یک عرضه کننده ارزشمند برای مشتریان تبدیل شود نه اینکه تنها بر سر قیمت با سایر رقبا رقابت کند. کارهای دیجیتال حاشیه های جذابی را به وجود می آورد که به معنای سوددهی بسیار بالا خواهد بود.

شرکت کداک برنامه تحقیقات عظیمی را در دست دارد که تمامی آن بر تکنولوژی جوهر افشان استوار است و آن ها واقعا می تواند همه چیز را تغییر دهد. کداک فقط یکی از غول های این صنعت است. در حال بررسی تلفیق ماشین آلات افست با هدهای دیجیتال جهت چاپ اطلاعات متغیر است. شرکت لاندا ماشین آلات چاپ دیجیتال در ابعات متداول افست را با فن آوری جوهرنانو پیگیری می کند. بنابراین دوباره می گویم در آینده نه چندان دور، شما شاهد این انقلاب تکنولوژیک صنعت چاپ خواهید بود.

برتری ها و کاستی ها چاپ دیجیتال در برابر چاپ افست

هر پروژه چاپی ویژگی خود را داشته و با هم متفاوت هستند. هنگامی که زمان تصمیم گیری نهایی فرا میرسد که کدام روش چاپ اقتصادی است، طراح یا تصمیم گیرنده می‌بایست توجه خود را به کیفیت، حجم کار، بودجه و برنامه زمان بندی معطوف کند. در صنعت چاپ دو چهارچوب اصلی بیشتر وجود ندارد، چاپ دیجیتال و چاپ افست متعارف که هر کدام برتری و کاستی های خاص خود را دارد. قبل از تصمیم نهایی می بایست برتری ها و کاستی های هر دو روش سنجیده و با در نظر داشتن خواست خود از کار چاپی، تصمیم آگاهانه گرفته شود.

برتری ها و کاستی های چاپ دیجیتال

هنگام انتخاب روش و انجام کار چاپی توجه به بودجه بسیارحایز اهمیت است . اگر حجم کار چاپی اندک باشد، چاپ دیجیتال به مراتب ارزان تر از چاپ افست است. اگر کار چاپی کم، در زمان کوتاه و محدودی مورد نیاز باشد، می بایست به سراغ چاپ دیجیتال رفت تا هم زمان و هم هزینه پایین بیاید. یکی از فواید کلیدی چاپ دیجیتال نمونه گیری دقیق از کار چاپی است.

این نمونه می تواند با سرعت و هزینه کم تهیه شود، که با در دست داشتن این نمونه می توان دقیقا آنچه که در نهایت چاپ می شود را پیش بینی کرد. یکی دیگر از دستاوردهای باارزش و غیر قابل انکار چاپ دیجیتال طراحی متن نوشتاری، تصاویر و رنگ است که به دلخواه بدون درنگ، قابل تغییراست. چنانچه لازم باشد در بخش هایی از کار چاپی متناسب با شرایط بازار محلی تغییراتی داده شود، چاپ داده های متغیر بسیار آسان و به سرعت شدنی است.

کاستی های چاپ دیجیتال چیست؟

علیرغم پیشرفت پیوسته چاپ دیجیتال، کیفیت رنگ و انعطاف پذیری چاپ افست متعارف از قبیل کاربرد متنوع کاغذ و مرکب و همچنین انطباق درجه بندی رنگ و مرکب (سیستم پانتون) ندارد. چاپگرهای دیجیتال همان چهاررنگ را استفاده می کنند ولی در واقع آنها را شبیه سازی می کنند که قابل رقابت با چاپ افست نیست. یکی دیگراز کاستی های چاپگرهای دیجیتال این است که مرکب کاملا جذب کاغذ چاپ نمی شود، بدین معنی که ترکهایی در رنگ نزدیک لبه ها دیده می شود که در مرحله پایانی چاپ خود را نشان می دهد.

در حالی که در چاپ افست متعارف چنین مشکلی بروز نمی نماید. همچنین در چاپ افست که بسیار مهم است و باید بخاطر داشت، در تیراژ بالای چاپ هزینه چاپ به مراتب کمتر از چاپ دیجیتال می باشد. با توجه به کیفیت برتر چاپ افست و چاپ با تیراژ بالا، چاپ افست گزینه بهتری نسبت به چاپ دیجیتال است.

برتری ها و کاستی های چاپ افست

همانطور که پیشتر گفته شد، در مصرف مواد اولیه در چاپ افست متعارف گزینه های بیشتری وجود دارد. بسیاری از کارهای گرافیکی نیاز به انواع کاغذهای غیر معمول با اندازه های مختلف دارند، همچنین مرکب های مخصوص و عملیات تکمیلی خاص دارند. از این رو اگر این موارد در کارهای چاپی مدنظر باشد، حتما باید به سراغ چاپ افست رفت. برای جلوه های ویژه مانند وارنیش موضعی در چاپ افست کیفیت به مراتب بالاتر است.

وقتی که در کارچاپی، کنترل کامل و دقت در رنگ مورد نیاز و برجسته باشد، ترکیب سیستم تطبیقی پانتون PMS و درجه بندی مرکب در چاپ افست امکانپذیر و چاپ افست بهترین گزینه است. فرآیند چهار رنگ اصلی مورد استفاده در چاپ دیجیتال به سادگی نمی تواند با چاپ افست رقابت کند. اگر حجم کار چاپی گرافیکی زیاد باشد، چاپ افست متعارف نه تنها اقتصادی است بلکه می تواند سریع تر هم باشد. بیشتر هزینه ها و زمان در چاپ افست صرف آماده سازی اولیه و آماده سازی دستگاه چاپ می شود. بنابراین اگر حجم کار بالا باشد و آماده سازی ها انجام شود، قیمت واحد به شدت پایین می آید و هزینه شمارگان اضافی نسبتا پایین است.

کاستی های چاپ افست چیست؟

وقتی دستگاه چاپی برای کاری آماده سازی و دستگاه به چرخش درآمد، بسیار مشکل خواهد بود که برنامه کاری آنرا مطابق تغییر شرایط جدید، تغییر داد، در حالی که در مقایسه با چاپ دیجیتال که تغییر برنامه کاری در زمان کوتاهی نسبتا آسان است، از نقاط ضعف چاپ افست می باشد. برای حجم کار چاپی کم، چاپ افست درمقایسه با چاپ دیجیتال، هم کندتر و هم هزینه بر است. بنابراین همانطور که گفته شد، چاپ دیجیتال برای حجم کاری کم هم سریعتر و هم کم هزینه تر است. انتخاب روش چاپ اقتصادی، بستگی به ملاحظات کیفیت، حجم تقاضا، بودجه و برنامه زمان بندی دارد. یادآور می شود که قبل از شروع به چاپ می بایست کلیه انتظارات از چاپ به دقت بررسی و نهایتا تصمیم گیری شود که کدام روش چاپی مناسب تر است.

چطور بین چاپ افست و دیجیتال انتخاب کنید؟

اگر هنوز از تصمیم خود برای چاپ افست یا چاپ دیجیتال برای پروژه ی بعدی مطمئن نیستید، سوال و پاسخ های زیر را مطالعه کنید.

حجم : پروژه چه اندازه است؟

اگر پروژه شما بزرگ و تیراژ زیادی دارد مناسب است که با ظاهری بهتر هزینه ی کمتری هم دارد.

زمان : آیا عجله دارید؟

اگر قصد چاپ در لحظه ی آخر را دارید از چاپ دیجیتال استفاده کنید، چاپ افست زمان نیاز دارد.

متریال : قصد چاپ بر روی چه متریالی را دارید؟

آیا قصد دارید کارت تجاری با متریالی خاص چاپ کنید؟ یا قصد دارید کار چاپی در اندازه و برشی خاص داشته باشید؟ چاپ دیجیتال از همیشه منعطف تر شده است اما هنوز هم به پای چاپ افست نمی رسد. چاپ افست توان چاپ بر روی متریال های مختلف در سایز و برش های مختلف را دارد.

آیا رنگ خاصی مد نظر است؟

اگر رنگی خاص برای پروژه شما لازم است و نیاز دارید که از سیستم تطابق پنتون استفاده کنید چاپ افست را انتخاب کنید زیرا دیجیتال تنها بهترین رنگ مشابه را به شما می دهد.

آیا باید نمونه های اولیه را ببینید؟

اگر قصد دارید که نمونه ی چاپی اولیه را قبل از اتخاذ تصمیم نهایی ببینید، چاپ دیجیتال برتری دارد. اگر در چاگر قصد خرید بروشور، تراکت، کارت‌های تجاری، پوستر و یا دیگر موارد این چنینی را دارید، حتما می‌دانید که طراحی مناسب، رنگ و چاپ باکیفیت از موارد بسیار مهم هستند. در این میان حتی اگر تمامی این موارد را هم با دقت بررسی کنید همچنان تصمیم مهم دیگری باقی می‌ماند و آن هم انتخاب بین روش‌های چاپ یعنی چاپ دیجیتال و چاپ افست محصول مورد نظر است.

چاپ دیجیتال و چاپ افست هرکدام دارای فرآیند مخصوص به خود، مزایا و معایبی هستند. بدین تریتیب در این مقاله به بررسی تفاوت‌های بین این دو روش چاپی و جزئیات هرکدام می‌پردازیم. چاپ افست، رایج‌ترین روش، برای چاپ محصولاتی است که دارای تیراژ بالا هستند. چاپ روزنامه بر روی رول‌های بزرگ کاغذ نمونه‌ای از چاپ افست است.

دکمه بازگشت به بالا