برترین های ترند روزعمومی

استانداردهای جهانی در چاپ کاتالوگ

کاتالوگ یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی است، به شرطی که استانداردهای جهانی در چاپ کاتالوگ رعایت شود و در این صورت می‌توان آن را به عنوان بهترین ابزار تبلیغاتی به جهت اطلاع رسانی و نمایش محصول دانست.  کاتالوگ از آن محصولات تبلیغاتی است که مشتریان همواره علاقه زیادی به داشتن آن دارند. زیرا  با اطلاعات کاملی که از طریق کاتالوگ به دست می‌آورند به صورت دقیق با محصولات آشنا می‌شوند.

در چاپ سایت takgift استانداردهای جهانی در چاپ کاتالوگ و کلیه محصولات چاپی از لحاظ چاپی و طراحی آن به طور کامل و اصولی رعایت می‌شود. در صورت نیاز به این عنصر تبلیغاتی و سایر ابزارها کافی است ثبت سقارش را انجام دهید.

مهم‌ترین استانداردهای جهانی در چاپ کاتالوگ

در این بخش از مطلب استانداردهای جهانی در چاپ کاتالوگ به بررسی مهم‌ترین استاندارها خواهیم پرداخت:

  • کاغذ

یکی از موارد مهم استانداردهای جهانی در چاپ کاتالوگ انتخاب نوع کاغذ است. برای این که چاپ شما دقیق و حرفه‌ای باشد باید متناسب با نوع طرح و هدف خود از چاپ کاتالوگ کاغذ مناسب را انتخاب کنید و یا از روکش‌های مناسب استفاده کنید.

  • محتوا

نخستین نکته پیش از چاپ در سایت vistaprint ، گرد آوری داده های لازم و مربوطه است. طراحی کاتالوگ به صورت حرفه‌ای را می‌توان بر اساس محتوا، نوع صحافی، ابعاد و جنس کاغذ مصرفی آن‌ها تقسیم بندی نمود. اما اصلی‌ترین و معروف‌ترین نوع طبقه بندی کاتالوگ‌ها برحسب محتوا است. این ‌دادها هستند که به صورت استاندارد و در جای درست قرار بگیرند قادر به خلق یک کاتالوگ استاندارد هستند.

  • زمینه رنگی

رنگ‌ها یکی دیگر از مواردی هستند که در استانداردهای جهانی در چاپ کاتالوگ باید با دقت و ظرافت کامل انتخاب شوند.  رنگ عکس را مد نظر قرار دهید. در پس زمینه اغلب باید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. نباید تضادی در عکس به وجود بیاید که دید مشتری را نسبت به محصول عوض کند.

  • تصویر

تصویری که انتخاب می‌کنید باید کاملا گویا بوده و باید قدرت برقراری ارتباط با مشتری را داشته باشد. بنابراین هسته اصلی هر کاتالوگ کیفیت عکس آن است اگر در فکر چاپ کاتالوگ هستید حتما از با کیفیت‌ترین عکس محصولات خود استفاده کنید تا جلوه خاصی به کاتالوگ شما بدهد.

  • زاویه

در هنگام رعایت استانداردهای جهانی در چاپ کاتالوگ، یه زاویه عکاسی از تصاویر نیز باید توجه داشته باشید. شما باید تصاویری که تهیه می‌کنید از بهترین زاویه آن باشد. هر تصویر یک زاویه مناسب برای عکاسی دارد که شما باید آن زاویه را پیدا کنید.

  • جلد کاتالوگ

جلد کاتالوگ مهم‌ترین بخش کاتالوگ و اولین عنصر ارتباط کسب و کار با مخاطب است. بنابراین فرقی نمی‌کند به چه میزان برای طراحی و چاپ کاتالوگ هزینه کرده باشید، بلکه در صورتی که طراحی جلد کاتالوگ حرفه‌ای نبوده و  استاندارهای جهانی در آن رعایت نشده باشد از جذابیت کافی برای مشتری برخوردار نیست. بنابراین معمولا جلد کاتالوگ باید حاوی مهم‌ترین مضامینی باشند که به صورت خلاصه وار در قالب متن، عکس و طرح بر روی جلد کاتالوگ تنظیم شود، به طوری که بیشترین میزان اثرگذاری را روی مخاطب داشته باشند.

 سایز استانداردهای جهانی در چاپ کاتالوگ

صحافی استاندار کاتالوگ

یکی دیگر از فاکتورهای استانداردهای جهانی در چاپ کاتالوگ صحافی آن است، که طبقه بندی کاتالوگ از لحاظ صحافی به سه دسته تقسیم می‌شود. صحافی چسبی که شامل نوع چسب گرم و چسب سرد است. صحافی سیمی که دارای دو نوع فلزی و پلاستیکی بوده و در نهایت صحافی مفتول یا منگنه که دارای دو نوع لوپ و تخت است. در طراحی و چاپ کاتالوگ کمتر از ۴۲ صفحه از صحافی منگنه استفاده می شود. برای صحافی کاتالوگ که تعداد صفحات آن‌ها بیش از ۴۲ صفحه باشد از صحافی چسب گرم استفاده می‌شود و در نهایت جهت صحافی کاتالوگ با تعداد بیش از ۱۰۰ صفحه دوخت انجام می‌شود تا در گذر زمان صفحات میانی کاتالوگ از داخل عطف خارج نشود.

 طراحی کاتالوگ

هدف نهایی هر شرکتی فروش محصول و کالای خود در تعداد زیاد است. این حس رقابتی در بین شرکت‌ها باعث می شود که در امر بازاریابی و تبلیغات فعالیت گسترده‌ای داشته باشید. کاتالوگ اگر  به صورت دقیق و مناسب . با رعایت استانداردهای جهانی در چاپ کاتالوگ طراحی و چاپ شود جذب و تعامل مخاطب بالاتری را رقم می‌زند. زیرا کاتالوگی که دارای اطلاعات جامع و عکس‌های مناسب از محصول باشد می‌‍‌‌تواند حس تعامل با کالا را در مشتری ایجاد کند. یک کاتالوگ مناسب می‌توانید جذب مشتری را تا 30 درصد افزایش دهد. در واقع طراحی و چاپ کاتالوگ به کسب و کار کمک می کند تا بتواند خدمات و محصولات خود را به بهترین نحو در اختیار مشتریان قرار دهد.

نکاتی که در کاتالوگ باید رعایت شود

کاتالوگ مهم‌ترین ابزار تاثیرگذار تبلیغات آفلاین برای مصرف کنندگان است. مصرف کنندگان و خریداران از روی کاتالوگ اطلاعات مورد نیاز خود را به دست می‌آورند و در واقع از روی کاتالوگ شما، به آنچه که هستید پی می‌برند پس نیاز است نکاتی مهم در آن رعایت شود تا بهتر و خاص‌تر به مخاطب معرفی شوید. در این بخش از مطلب استانداردهای جهانی در چاپ کاتالوگ به بررسی بیشتر این نکات خواهیم پرداخت:
• در کاتالوگ لازم است توضیحات کامل و مورد نظر در ارتباط با محصول ارائه شده و از توضیحات زیاد که باعث گمراهی مخاطب می شود دوری نمایید.
• از جمله موارد مهم دیگر در طراحی کاتالوگ قسمت اول آن است که مربوط به شرحی از سازمان و دستاوردهای آن است همیشه سعی کنید شروع کاتالوگ را تخصصی و تاثیرگذار انتخاب کنید.
• هنگام انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ، بهتر است که در اندازه‌های آن دقت شود. استفاده از دو یا سه اندازه متفاوت فونت، فونت بزرگ برای عنوان اصلی، فونت بعدی در عنوان‌های فرعی و فونت کوچک‌تر در نوشته‌های صفحات در کاتالوگ باعث ایجاد هماهنگی مناسب و افزایش میزان تاثیرگذاری آن بر روی مخاطبان می‌گردد.

  • جذابیت یک کاتالوگ بر مبنای رنگ بندی، نوع طراحی، جنس کاغذ، تصاویر به کار برده شده در آن معلوم می‌گردد. پس تا جایی که امکان دارد سعی کنید از این المان‌ها متناسب با استانداردهای جهانی در چاپ کاتالوگ استفاده نمایید تا مخاطب بتواند با نگاه اول جذب طراحی شما و محصول شما گردد.
    • متون کاتالوگ بهتر است علامت گذاری شده و موضوعات آن با نشانه‌ها و تیترهای مناسب دسته بندی شود تا بدین وسیله پاراگراف‌ها و متون طولانی‌تر کوتاه‌تر به نظر برسند، ابتدای متن‌ها با نقطه گذاری مشخص شود و حتماٌ فاصله بین خطوط رعایت شود تا خوانا و زیباتر باشد و بیننده علاقه بیشتری به دیدن و خواندن پیدا کند.
    • یک طرح تبلیغاتی باید به گونه‌ای باشد که مخاطب بتواند در کمترین زمان آن را مطالعه و مهم‌ترین اطلاعات را دریافت نماید. در طراحی کاتالوگ از نوشتن اطلاعات اضافی و غیر سازنده پرهیز شود و مطالب اصلی و مهم نیز به صورت خلاصه نوشته شود. پر کردن کاتالوگ با متن‌ها و مطالب خسته کننده و طولانی، تصاویر تکراری و سرد جذابیتی برای مخاطب ندارد.
    • برای توضیح هر محصول، بخشی جداگانه در نظر گرفته و به مزیت‌های محصول مورد نظر در این بخش اشاره گردد تا مشتری بتواند بین محصولات تمایز قائل شده و متناسب با نیاز خود محصول مورد نظر را انتخاب کند.
    • در طراحی کاتالوگ می‌بایست با رنگ سازمانی همسو بوده تا بتواند تداعی کننده سازمان و برند برای مخاطب باشد. این موضوع برای سازمان‌ها بسیار با اهمیت و پر رنگ بوده که علاوه بر شناخته شدن موجب می شود برند کسب و کار، دیرتر از یاد مخاطبان برود

منبع : amazon

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا