برترین های ترند روزعمومی

گیربکس ال۹۰ چند لیتر روغن میخوره؟

ال۹۰ یا تندر۹۰ با نام اصلی داچیا لوگان (به رومانیایی: Dacia Logan) خودرویی است که در ایران توسط شرکت رنو پارس که کنسرسیومی از شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو است، برای تولید تندر ۹۰ و ساندرو تشکیل شده‌است تولید می‌شود. ساندرو مدل هاچ بک داچیا لوگان است که بین مردم ایران به ال ۹۰ هاچ بک رایج است.

تندر ۹۰ نامی است که طرف ایرانی در قرارداد با رنو بر روی رنو لوگان گذاشته‌است اما عموم مردم به دلیل تکرار زیاد عبارت L90 در اخبار و حواشی مربوط به این خودرو، همین نام را برای لوگان در گفتارهای روزمره به کار می‌برند. L90 در واقع کد اتاق مدل سدان خانواده X90 بوده که معادل لوگان است. نسل اول این اتومبیل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ تولید شد. نسل دوم از اوایل سال ۲۰۱۳ آغاز به تولید نمود. خانواده لوگان (X90) یکی از معدود خانواده خودروهای ارزان قیمت در سطح جهان است.

How many liters of oil does the L90 gearbox consume

روغن مناسب موتور و گیربکس L90 (تندر)

  • حجم روغن موتور قابل تعویض با فیلتر روغن: 4.8 لیتر
  • حجم روغن موتور قابل تعویض بدون فیلتر روغن: 4.3 لیتر
  • روغن موتور مناسب L90 طبق دفترچه راهنمای خودرو 10W-40 SL نیمه سینتتیک می‌باشد
  • روغن موتور بهران سوپر رانا 10W-40
  • روغن موتور ادینول نیمه سنتتیک 10W-40
  • روغن موتور الف Evolution 700 FT 10W-40
  • روغن موتور توتال Quartz 7000
  • روغن موتور توتال Q 7000 Energy 10W-40
  • روغن موتور ایرانول رونیا Ronia 10W-40 5L
  • دیگر محصولات روغن موتور 10W-40 با سطح کیفی SN

روغن گیربکس دستی

  • مدل : SENTO
  • ویسکوزیته: 75W-80
  • سطح کیفی: GL-4 یا بالاتر
  • حجم:2.5 لیتر

لیست محصولات روغن گیربکس ویسکوزیته: 75W-80

  • روغن گیربکس اتوماتیک
  • با توجه به دفترچه راهنمای خودرو ATF DEXRON III می‌باشد.
  • حجم روغن گیربکس: 6 لیتر
  • دیگر محصولات روغن گیربکس اتوماتیک
  • روغن گیربکس اتوماتیک والوالین MAX LIFE
  • روغن گیربکس اتوماتیک ادینول XN Plus
  • روغن گیربکس اتوماتیک الف ELFMATIC IID
  • روغن گیربکس اتوماتیک آیسین AFW +
  • روغن بهران اتوماتیک MVLV

درباره گیربکس اتومات L90

گیربکس ال ۹۰، مؤلفه اصلی سیستم انتقال قدرت در خودروی ال ۹۰ می‌باشد. این گیربکس به طور کلی، نسبت دنده‌ های مناسب را برای خودروی ال ۹۰ ارائه می‌دهد. نسبت دنده‌ها برای تبدیل سرعت موتور به گشتاور استفاده می‌شود و گیربکس ال ۹۰ به منظور تقویت گشتاور موتور و در عین حال کاهش سرعت چرخش موتور، استفاده می‌شود. محور خروجی گیربکس ال ۹۰ با سرعت آهسته‌تر از سرعت چرخش میل‌لنگ موتور می‌چرخد.

این اختلاف سرعت باعث ایجاد قدرت و افزایش گشتاور موتور می‌شود. با این حال، باید توجه داشت که عوامل دیگری نیز به طور مستقل در افزایش قدرت و گشتاور موتور مؤثر هستند و نباید تنها به گیربکس ال ۹۰ برای بهبود عملکرد موتور اتکا کرد .

تعمیر گیربکس

البته میتوان گفت که تعمیر گیربکس ال 90 هم نیاز به تخصص بالایی دارد و یکی از کار های بسیار مهم است، زیرا امروزه اکثر تعمیر گاه ها این ادعا را دارند که با بهترین اجناس میتوانند ماشین را به بهترین شکل تعمیر کنند اگر شما نیاز به جای امن برای خرید اجناس دارید میتوانید به سایت مدرن گیربکس مراجعه فرمایید.

فروش گیربکس اتوماتیک ال نود با قیمت مناسب

در صورتی که می‌خواهید گیربکس ال 90 خودرو مدرن گیربکس را خریداری یا تعمیر کنید و در جستجوی تعمیرگاهی معتبر برای این منظور هستید، ما می‌توانیم به سوالات شما پاسخ دهیم. اگر گیربکس ال نود شما دچار مشکل شده و نیاز به تعویض یا تعمیر اساسی دارد، لطفاً همین حالا از طریق شماره‌های تماسی که در پایین همین صفحه قرار دارد، با ما تماس بگیرید. همچنین، برای اطلاع از قیمت و هزینه تعویض گیربکس تندر ۹۰ در ، می‌توانید با شماره داخل وب سایت تماس حاصل فرمایید.

عملکرد گیربکس ال نود

گیربکس مسئول برقراری تعادل بین قدرت موتور و سرعت خودرو است. گیربکس L90 به این شکل عمل می‌کند که یک دنده گرداننده به نام دنده محرک با یک چرخ دنده درگیر می‌شود. با حرکت دسته دنده توسط راننده و فشردن پدال کلاچ، دو دنده که یکی بزرگتر و یکی کوچک‌تر است، با یکدیگر درگیر می‌شوند.بنابراین، برای ایجاد قدرت بیشتر و عملکرد بهتر، دنده محرک به سمت عقربه‌های ساعت و دنده متحرک به سمت خلاف عقربه‌های ساعت گردش می‌کنند.

اگر گیربکس ال نود شما دچار عیب شود، ممکن است رانندگی برای شما و خانواده‌تان خطرناک شود و باعث ایجاد خسارت‌های بیشتری برای خودرو شما شود. بنابراین بهتر است قبل از وقوع مشکلات و آسیب به دیگر اجزای خودرو، به تعمیرگاه مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای سرویس دوره‌ای انجام دهید.

گیربکس یکی از قطعات اصلی خودرو است و برای انتقال قدرت موتور به چرخ‌های خودرو به کار می‌رود. گیربکس‌ها بر اساس نوع شیوه تعویض دنده، به دو دسته دستی و اتوماتیک تقسیم می‌شوند.گیربکس معمولی یا دستی: در این نوع گیربکس، تعویض دنده به صورت دستی و توسط راننده انجام می‌شود. در این نوع گیربکس، دنده بسته به سرعت خودرو و اختیار راننده، به صورت دستی انتخاب می‌شود. گیربکس معمولی به دلیل سادگی ساختار و کمبود قطعات الکترونیکی، از نظر هزینه‌ای ارزان‌تر از گیربکس اتوماتیک است.

گیربکس اتوماتیک: این نوع گیربکس توسط کامپیوتر خودرو کنترل می‌شود و تعویض دنده به صورت خودکار و بدون دخالت راننده انجام می‌شود. در این نوع گیربکس، ماشین خودکاراً دنده را تعویض می‌کند. گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ به دلیل پیچیدگی بیشتر ساختار و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، از نظر هزینه‌ای گران‌تر از گیربکس معمولی است.همچنین گیربکس‌ها بر اساس تعداد دنده‌هایی که دارند، به دو دسته ۴ دنده و ۵ دنده تقسیم می‌شوند. گیربکس با تعداد دنده بیشتر به انتقال قدرت بهتر کمک می‌کند و در عملکرد خودرو تاثیر بیشتری دارد.

روغن گیربکس رنو ال ۹۰

روغن گیربکس ال نود یکی از موارد حیاتی برای عملکرد صحیح خودرو است و تاثیر بسزایی بر عملکرد گیربکس، جعبه فرمان و دیفرانسیل دارد.علاوه بر روان سازی اجزای گیربکس، روغن گیربکس وظیفه خنک سازی و کاهش دمای گیربکس را نیز بر عهده دارد. با این حال، دمای بالا می تواند باعث خرابی گیربکس شود.

استفاده از روغن گیربکس مناسب ال نود برای بهینه سازی کارایی گیربکس بسیار حائز اهمیت است و در صورت استفاده از روغن بی کیفیت، عملکرد گیربکس دچار اختلال می شود و در نتیجه، موتور نیز ممکن است مشکل داشته باشد.بسته به نوع گیربکس خودرو، نوع و غلظت روغن متفاوت است و بهتر است در مورد نوع مناسب روغن با تعمیرکار خودرو مشورت کنید.با توجه به اینکه تعویض به موقع روغن گیربکس بسیار حائز اهمیت است، بهتر است دوره‌ای آن را بررسی کنید تا در صورت وجود هر گونه مشکل، روغن گیربکس را به موقع تعویض کنید.

سرویس دوره ای گیربکس ال نود

اهمیت سرویس دوره ای گیربکس ال نود را باید جدی بگیرید؛ زیرا جعبه دنده از مهم‌ترین اجزای خودرو است و بر عملکرد موتور تأثیر زیادی دارد.به موقع و به صورت دوره‌ای گیربکس خودرو را بررسی کنید تا از ایمنی و اطمینان در زمان رانندگی برخوردار باشید. به همین دلیل، باید زمان کافی را برای بررسی و تعمیر هر گونه مشکل و خرابی در جعبه دنده اختصاص دهید.

مشکلاتی که در گیربکس ال نود پیش‌می‌آیند می‌توانند به بسیاری از جوانب بر روی خودرو شما تأثیر بگذارند. اگر این مشکلات برای بلند مدت بی‌توجهی باقی بمانند، ممکن است باعث بروز مشکلات بزرگتری برای خودرو شما شوند.بهترین راه برای جلوگیری از خرابی بیش از حد خودرو و جلوگیری از آسیب رسیدن به اجزای آن، انجام سرویس‌های دوره‌ای منظم است. انجام این سرویس‌ها بسیار مهم است و حتماً باید توسط یک مکانیک قابل اعتماد و با تجربه انجام شود.

شما میتوانید انجام سرویس های دوره ای خودروی خود را در مجموعه انجام دهید.

  • مبدل گشتاور هیدرولیکی: این بخش وظیفه اتصال موتور به گیربکس را بر عهده دارد.
  • مکانیزم دنده: این بخش نسبت دنده‌ها را تنظیم می‌کند و برای تغییر دنده از واحد الکترونیکی با چند سنسور استفاده می‌شود.
  • مدار هیدرولیک: این بخش وظیفه روانکاری و کنترل پیستون را بر عهده دارد.
  • دیفرانسیل: این بخش به منظور تقسیم قدرت بین دو چرخ استفاده می‌شود.

در ، کامپیوتر با استفاده از سنسورهای مختلف پیام‌های مختلفی را دریافت کرده و شیرها و رگلاتور را کنترل می‌کند. برخی از سنسورهای مورد استفاده در این گیربکس شامل سنسور شتاب‌گیری، سنسور دور موتور، سنسور سرعت توربین، سنسور دمای روغن، سنسور انتخاب کردن دندگیربکس تندر ۹۰ به عنوان مؤلفه اصلی سیستم انتقال قدرت در این خودرو می‌باشد. گیربکس l90 به طور کلی نسبت دنده مناسب را ارائه می‌دهد. این موضوع برای تبدیل سرعت موتور به گشتاور استفاده می‌شود. گیربکس تندر ۹۰ برای تقویت گشتاور موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد و در عین حال سرعت چرخش موتور را کاهش می‌دهد.

مشاهده می‌شود که محور خروجی گیربکس ال ۹۰، آهسته‌تر از سرعت چرخش میل‌لنگ موتور می‌چرخد. این اختلاف سرعت باعث ایجاد قدرت و افزایش گشتاور موتور می‌شود.در صورتی که قصد خرید یا تعمیر گیربکس تندر نود را دارید و در جستجوی تعمیرگاه معتبر برای خودرو مدرن گیربکس هستید ما می‌توانیم به پرسش‌های شما پاسخ دهیم.

اگر جعبه‌دنده خودرو شما دچار مشکل شده و نیاز به تعویض یا تعمیر اساسی دارد، لطفاً همین حالا از طریق تلفن‌های تماس ما که در پایین همین صفحه نوشته شده است با ما تماس حاصل نمایید.همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت و هزینه تعویض گیربکس تندر ۹۰ در نمایندگی مرکزی و تخصصی مدرن گیربکس به آدرس تعمیرگاه ما که در سایت نوشته شده است مراجعه نمایید.

عملکرد گیربکس تندر نود

گیربکس برقراری تعادل میان سرعت و قدرت موتور را بر عهده دارد.اصول عملکرد گیربکس تندر ۹۰ بدین شیوه است که یک چرخ دنده با دنده گرداننده به نام دنده محرک با هم درگیر می‌شود. با حرکت دسته دنده از داخل اتاق خودرو توسط راننده و گرفتن پدال کلاچ، دو دنده که یکی بزرگ‌تر و دیگری کوچک‌تر هستند با هم درگیر می‌شوند.

بنابراین برای ایجاد قدرت بیشتر و عملکرد بهتر، دنده محرک در جهت عقربه‌های ساعت و دنده متحرک در جهت خلاف عقربه‌های ساعت گردش می‌کنند.اگر گیربکس ال 90 شما معیوب باشد این موضوع می‌تواند رانندگی را برای شما و خانواده‌تان بسیار خطرناک کند و منجر به ایجاد خسارت‌های بیشتری به خودرو شما شود. پس بهتر است پیش از آسیب رسیدن به سایر اجزای خودرو، برای سرویس دوره‌ای به تعمیرگاه مراجعه کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا