برترین های ترند روزعلمی و پزشکی

بهترین روغن برای تقویت ناخن چیست؟

بهترین روغن برای تقویت ناخن کدام است؟ ناخن‌ها یکی از حساس‌ترین اعضای بدن ما هستند که معمولاً به آن‌ها کمتر توجه می‌شود. البته توجه به ناخن در خانم‌ها به‌مراتب از آقایان بیشتر است و شاید به دلیل استفاده‌ی خانم‌ها از ناخن به‌عنوان فاکتوری در زیبایی، این مسئله بدیهی باشد؛ اما امروزه مراقبت ناخن و بهداشت ناخن برای همه مهم است.


شکستن ناخن و ترک خوردن ناخن یکی از نگرانی‌هایی است که همواره در مواجهه با ناخن مطرح است. این مسئله علاوه بر فاکتور زیبایی و بهداشتی برای برخی مسئله‌ای حیاتی است. برای کسانی که دست‌وپایشان ابزار کار آن‌ها است، سفت شدن ناخن مسئله‌ای حیاتی است. به‌عنوان‌مثال نوازندگان و ورزشکاران در زمره افرادی هستند که این مسئله برای آن‌ها حیاتی است.

درگذشته متداول‌ترین محلول تقویت کننده ناخن، آب‌لیمو بود. باور درستی در استفاده از آب‌لیمو وجود داشت و آب‌لیمو می‌توانست ناخن شکننده را ترمیم یا سفت کند؛ اما آب‌لیمو ترکیب کاملی نیست و به‌تنهایی باعث ترمیم ناخن و رشد ناخن آسیب‌دیده، نمی‌شود.
امروزه نقش روغن‌های طبیعی در استحکام ناخن‌ها ثابت‌شده است. روغن‌های طبیعی مختلفی امروزه وجود دارد که علاوه بر مصارف غذایی مصارف دارویی و بهداشتی هم دارند. در این مقاله تلاش شده تعدادی از روغن‌هایی که به استحکام ناخن‌ها کمک می‌کند، به‌صورت اجمالی به شما معرفی شود. با ما همراه باشید.

روغن آرگان لاکچری کوین برای چاقی صورت

یکی از مباحث مطرح درباره روغن آرگان لاکچری کوین برای چاقی صورت است که باید بگوییم در حال حاضر تحقیقات علمی تایید شده ای درباره تاثیر این روغن برای چاقی صورت وجود دارد که تاثیر آن را می توانید در چند ماه ببینید. 

علت ضعیف شدن ناخن‌ها چیست؟

ناخن درست مانند مو و سلول‌های پوست است. ناخن بیشتر از کراتین ساخته شده است، پروتئینی که بدن شما به طور طبیعی آن را تولید می‌کند. ناخن در واقع وظیفه محافظت از انگشتان دست و پا را بر عهده دارد. برای مثال، زمانی که با دستان خود کار می‌کنید، ناخن‌های دست به شما قدرت ‌بخشیده و خراشیدن سطوح سخت را آسان می‌کند. بنابراین مراقبت از ناخن‌ها به اندازه مراقبت از پوست و مو مهم است. ساختار ناخن می‌تواند به راحتی در اثر بی توجهی یا کمبود مواد مغذی ضعیف شود. این ضعف به صورت کندی یا توقف رشد ناخن، وجود لکه یا نقاط سفید در سطح ناخن و یا پوسته پوسته شدن و شکنندگی ظاهر می شود.

اینکه ناخن‌هایتان به صورت غیرطبیعی می‌شکنند و ظاهر خوبی ندارند، می‌تواند ناشی از یک یا حتی چند مورد از دلایل زیر باشد:

اختلالات تیروئید

ناهنجاری در هورمون تیروئید می‌تواند عوارضی مانند ناخن‌های شکننده داشته باشد. ناخن شکننده هم می‌تواند ناشی از پرکاری تیروئید باشد و هم ناشی از کم‌کاری تیروئید. با این وجود 90 درصد افراد مبتلا به تیروئید کم‌کار، ناخن‌های نازک و شکننده دارند.

سندرم رینود

در این وضعیت رگ‌های خونی تحت تاثیر قرار گرفته و دست‌ها و پاهای شما را از دریافت خون کافی باز می‌دارد. این شرایط باعث می‌شود که ناخن‌های شما نتوانند سلامت خود را حفظ کند. ناخن‌های شکننده یکی از علائم بسیار رایج سندرم رینود است.

کمبود آهن

به گفته سازمان بهداشت جهانی هشتاد درصد افراد با مشکل کمبود آهن دست و پنجه نرم می‌کنند. یکی از عوارض این کمبود، ناخن‌های ضعیف و شکننده است. کم خونی می‌تواند ناخن‌های شما را شکننده کند یا به شکل قاشق به سمت داخل منحرف کند.

خیس شدن زیاد

وقتی ناخن‌های شما خیس می‌شوند، متورم می‌شوند. وقتی خشک می‌شوند، جمع می شوند. این تغییر مداوم می‌تواند ناخن‌های شما را خشک و شکننده کند.

روغن‌های گیاهی برای استحکام ناخن

شاید شما هم به دنبال محصولاتی لوکس و درجه یک برای حفظ و نگهداری از ناخن‌های خود باشید. نکته جالبی که باید در این قسمت به آن اشاره کنیم، این است که بهترین تقویت کننده ناخن همین الان در منزل شماست. بدون اینکه هزینه گزافی خرج کنید یا به دنبال آن در فروشگاه‌های بزرگ داخلی و خارجی بگردید. بله! روغن‌های خانگی مثل روغن لاکچری کوین، روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن سیاه‌دانه و سایر روغن‌ها که حتی در طب سنتی ما نیز معروف و پرطرفدار هستند. در ادامه این مطلب هر کدام از این روغن‌ها را به صورت جداگانه برای شما شرح می‌دهیم و خواهیم گفت که چه فایده و نقشی در حفظ سلامت و زیبایی ناخن‌های شما دارند.

روغن نارگیل؛ برای استحکام ناخن‌هایتان

اولین روغنی که به عنوان بهترین تقویت کننده ناخن به شما معرفی خواهیم کرد، روغن نارگیل است. سال‌های متمادی است که اقوام و ملت‌های مختلف برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست، مو و ناخن خود از روغن نارگیل استفاده می‌کنند. یکی از خاصیت‌هایی که این روغن دارد، کمک کردن به استحکام ناخن‌ها و جلوگیری کردن از شکنندگی آنها است. بدون شک همه ما در طول زندگی حداقل چند بار با مشکل شکستن ناخن مواجه بوده‌ایم و این امر باعث شده که با شکستن یکی از ناخن‌ها بقیه ناخن‌ها را نیز کوتاه کنیم. به‌هرحال داشتن ناخن‌های بلند و زیبا برای تمام افراد خصوصا خانم‌ها اهمیت زیادی دارد.

روغن بادام برای محکم کردن ناخن

بیشتر افراد، روغن بادام را با خواص شگفت‌انگیزی که برای تقویت مو‌ها دارد، می‌شناسند؛ در صورتی که از این روغن برای تقویت ناخن‌ها نیز استفاده می‌شود. روغن تقویت کنده بادام، سرشار از ویتأمین‌های E و B است و باعث تقویت ناخن‌ها و افزایش دوام و استحکام آن‌ها می‌شود. همان طور که می‌دانید این روغن سرشار از ویتأمین E است. این ویتأمین با تأمین رطوبت مورد نیاز برای ناخن‌ها، از شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

همچنین این ویتأمین به خوبی از ناخن‌ها در برابر بیماری‌های مختلف مانند عفونت‌های قارچی، محافظت می‌کند. برای استفاده از روغن بادام، مقداری از آن را روی دست خود بریزید و به آرامی پوست و ناخن خود را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید تا به طور کامل جذب آن شود.

روغن بنفشه برای سفت شدن ناخن

روغن بنفشه یک روغن صددرصد گیاهی است که به سلامت و تقویت ناخن‌ها کمک می‌کند. این روغن حاوی ویتأمین C و اسید چرب‌های فراوانی است که به افزایش دوام و استحکام ناخن‌ها کمک می‌کنند.

در واقع روغن بنفشه، یک روغن قدیمی و سنتی برای تقویت ناخن‌هاست که از پوسته پوسته شدن و عفونت قارچی آن‌ها جلوگیری می‌کند. برای گرفتن نتیجه بهتر از آن، بهتر است هر روز مقداری از آن را روی ناخن‌های خود ماساژ دهید. بعد از گذشت مدتی می‌توانید تأثیرات فوق‌العاده آن را روی ناخن‌های خود ببینید.

روغن رزماری دکتر بیز برای پیشگیری از پوسته پوسته شدن ناخن

روغن جوجوبا از دانه گیاهی جوجوبا گرفته شده است و از آن برای مصارف دارویی مختلف استفاده می‌شود. ساختار این روغن، با روغن‌های گیاهی دیگر متفاوت است و در اصل روغنی است که با ایجاد یک لایه محافظ روی ناخن‌ها به حفظ رطوبت آن‌ها کمک می‌کند. ماساژ ناخن‌ها با روغن رزماری دکتر بیز سبب افزایش رطوبت طبیعی آنها شده و از شکنندگی و پوسته پوسته شدنشان جلوگیری می‌کند. همچنین این روغن، خاصیت ضد باکتریایی دارد و به درمان مشکلات کوتیکول ناخن نیز کمک می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا