برترین های ترند روزعمومی

خواص شگفت انگیز روغن کرچک برای مو، مژه و ابرو

روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک یا ریسینوس کومونیس یکی از روغن های گیاهی است و حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن است. اگرچه کرچک بومی مناطق گرمسیری آفریقا است، اما در هند و بسیاری از کشورهای دیگر نیز برای مصارف دارویی و آرایشی کشت می شود. این روغن بسیار شفاف و رنگ آن زرد روشن است. اما اگر برای کار خاصی پخته شود سیاه می شود. برای خرید روغن کرچک هیدروژنه حتما به فروشگاه های معتبر مانند اکسیر شیمی مراجعه کنید.

فواید روغن کرچک برای مو بسیار محبوب است زیرا حاوی اسیدهای چرب است. این اسانس ها پروتئین های ضروری، اسیدهای چرب و مواد مغذی را برای مو فراهم می کنند. و از سوختن موها جلوگیری کنید در نتیجه می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر رشد مو داشته باشد.

خواص روغن کرچک برای مو چه تاثیری بر مو دارد؟

بسیاری از مردم از روغن کرچک به عنوان یک درمان طبیعی برای انواع آسیب های مو استفاده می کنند. از آنجایی که روغن کرچک دارای خواص مرطوب کنندگی فوق العاده ای است، به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی می تواند به نرم و صاف شدن ساقه های مو، بهبود خاصیت ارتجاعی مو و کاهش احتمال شکستگی یا شکافتن انتهای مو کمک کند.

اگرچه برخی از افراد به طور منظم از روغن کرچک به عنوان بخشی از رژیم مراقبت از مو استفاده می کنند، در حال حاضر هیچ شواهد علمی مبنی بر اینکه روغن کرچک باعث سلامت مو، تقویت رشد مو یا کاهش ریزش مو می شود، وجود ندارد. بهبود کیفیت مو.

علاوه بر استفاده از خواص روغن کرچک برای مو و ابرو، می توانید از این روغن برای اثرات مشابه روی مژه نیز استفاده کنید، اما باید مراقب باشید که به چشم شما نرسد. برخی افراد از روغن کرچک برای تقویت رشد مژه استفاده می کنند. با این حال، هیچ مطالعه علمی نشان نداده است که این روغن واقعا موثر است.

روغن کرچک معمولا برای درمان آکنه استفاده می شود که مشخصه آن خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر است. اگرچه روغن نارگیل یکی از درمان‌های مؤثر مو برای درمان شوره سر است، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه روغن نارگیل به تنهایی در درمان شوره سر مؤثر است وجود ندارد. در واقع محصولات درمان آکنه بر پایه روغن کرچک برای این منظور طراحی شده اند و بهتر از روغن ها عمل می کنند.

در واقع، روغن ریخته گری می تواند منجر به وضعیتی به نام ریزش موی حاد در افراد دارای موهای بلند شود. این بیماری باعث می شود که موها به هم بچسبند و حالت لانه پرنده حساس یا خشک ایجاد کنند. بنابراین افرادی که موهای بلند دارند باید با احتیاط از روغن کرچک برای موهای خود استفاده کنند و حتماً قبل از استفاده آن را با یک روغن سبک مانند روغن نارگیل ترکیب کنند. اگرچه این وضعیت نادر است، اما ممکن است استفاده بیش از حد از روغن کرچک، به خصوص روی موهای بلند، باعث خشکی موها شود و گاهی اوقات تنها گزینه پرتاب مو است. بنابراین روغن کرچک و مقدار آن را با احتیاط مصرف کنید و در استفاده از این روغن زیاده روی نکنید.

روغن کرچک چه خواصی برای مو دارد؟

به طور کلی از خواص روغن کرچک برای مو و ابرو می توان به ایجاد درخشندگی و درخشندگی مو، افزایش نرمی و خاصیت ارتجاعی مو و ایجاد خاصیت ضد میکروبی اشاره کرد. اعتقاد بر این است که روغن کرچک فواید زیادی مانند تقویت تارها، تقویت رشد مو و تغذیه پوست سر خشک دارد. اگرچه این روغن به خودی خود نمی تواند باعث رشد مو شود، اما به دلیل توانایی آن در ایجاد یک محیط سالم تر برای پوست سر که باعث رشد بهتر مو می شود، می تواند در بهبود کیفیت مو مفید باشد. اگر بخواهیم بیشتر در مورد خواص روغن کرچک برای مو و ابرو صحبت کنیم، آنها عبارتند از:

الیاف را تغذیه و تقویت می کند

روغن کرچک مغذی است. متخصص پوست و مو راشل از گروه پوست شوایگر می گوید که برخلاف بسیاری از روغن های دیگر که می توانند کاملاً چرب باشند، روغن کرچک حاوی ترکیبی مغذی از پروتئین ها، ویتامین ها، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها است که همه آنها بهترین هستند. و همچنین برخی از محبوب ترین مکمل های تقویت کننده مو در بازار وجود دارد. بنابراین جای تعجب نیست که روغن کرچک برای مو راهی عالی برای تغذیه پوست سر و فولیکول های ظریف مو و تقویت رشد موی سالم و سریع است. به همین دلیل، روغن کرچک برای مو به طور فزاینده ای به یک عنصر کلیدی در محصولات مراقبت از مو تبدیل شده است.

می تواند به درمان ریزش مو کمک کند

هیچ مدرک علمی قطعی مبنی بر اینکه چرا روغن کرچک تا این حد برای مو مفید است وجود ندارد، اما مطمئناً در صنعت زیبایی محبوبیت دارد. بر اساس تئوری های موجود، روغن کرچک در واقع می تواند به برخی از موارد ریزش مو کمک کند.

خاصیت ضد میکروبی روی پوست سر دارد

برخی از متخصصان بر این باورند که روغن کرچک دارای خواص ضد عفونی کننده خوبی است که می تواند به مبارزه با عفونت های باکتریایی یا قارچی روی پوست سر کمک کند، اما یک چیز باید مراقب بود. درست است که سبوم اضافی می تواند باعث سردرد شود و روغن کرچک می تواند کمک کننده باشد، اما استفاده بیش از حد از روغن کرچک برای مو نیز می تواند مضر باشد.

به کاهش خارش پوست سر یا شوره سر کمک می کند

برای کسانی که به دلیل خشکی بیش از حد از شوره یا شوره سر رنج می برند، روغن کرچک می تواند کمک کننده باشد. روغن کرچک به عنوان یک روش خوب و ملایم برای پاکسازی پوست شناخته شده است. از آنجایی که روغن کرچک برای مو قطبی است، آلودگی ها را جذب کرده و پوست را به خوبی تمیز می کند.

محافظت در برابر شکستگی یا شکاف انتهایی

به دلیل محتوای اسید ریسینولئیک بالا، برخی از محققان بر این باورند که این روغن می تواند به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کند، که فولیکول های مو را تغذیه می کند و در نتیجه رشته های قوی تر و شکستگی کمتری ایجاد می کند. همچنین، روغن کرچک یک مرطوب کننده است، به این معنی که یک وسیله نقلیه عالی برای حفظ رطوبت و درخشش است. از طرف دیگر، همانطور که می دانیم، موهای هیدراته شده می توانند سریعتر رشد کنند.

جذب سایر محصولات مراقبت از مو را افزایش می دهد

علاوه بر فواید روغن کرچک برای موهای سر، از آنجایی که این روغن می تواند آلودگی ها را دفع کند و از ورود آن ها به سر جلوگیری کند، استفاده از محصولات دیگر و تاثیر بهتر آنها بر رشد مو را افزایش می دهد. بنابراین، اگر به طور منظم و متعادل از آن استفاده کنید، می‌توانید از سایر محصولات شما به طور موثرتری استفاده کنید که قطعا در دراز مدت به سلامت و رشد موهایتان کمک می‌کند.

برای ابرو و مژه نیز مفید است

همانطور که قبلا ذکر شد، علاوه بر روغن کرچک برای مو و ابرو، می توانید از روغن کرچک برای مژه نیز استفاده کنید. اگرچه این روغن برای خیلی ها محرک شناخته شده است و نباید بیش از حد روی ابروها یا مژه ها استفاده شود، اما مقدار بسیار کمی از آن که به صورت استراتژیک روی مژه ها یا ابروها استفاده شود می تواند باعث رشد مجدد در یک ناحیه خاص و موضعی شود. اگر نگران واکنش آلرژیک هستید، قبل از استفاده از این روغن در مناطق حساس، یک پچ تست را روی ناحیه کوچکی از پوست خود انجام دهید. بعد از 24 ساعت در صورت عدم واکنش می توانید برای ابرو و مژه نیز استفاده کنید.

رشد مو را تحریک می کند

اسید چرب موجود در روغن کرچک به نام اسید ریسینولئیک که 90 درصد این روغن را تشکیل می دهد، یک محرک گیرنده پروستاگلاندین E2 است که باعث گشاد شدن عروق خونی و در نتیجه افزایش جریان خون می شود. بنابراین هنگام استفاده از آن بر روی پوست، با افزایش جریان خون، میزان اکسیژن و مواد مغذی رسیده به فولیکول های مو را نیز افزایش می دهد. بنابراین می تواند رشد مو را هم روی سر و هم در ناحیه ابرو و پلک تحریک کند.

آیا استفاده از روغن کرچک برای ابرو و مژه خوب است؟

بله ریسک نداره باید مواظب باشید که در چشمتان نرود. همچنین بهتر است قبل از استفاده از آن مقدار کم به مقدار کم روی کل صورت داده شود و در صورت عدم واکنش مانند قرمزی، قرمزی، خارش و … بعد از چند ساعت روی کل صورت بمالید. و مژه ها.

چگونه از روغن کرچک برای مو استفاده کنیم؟

اگرچه روغن کرچک برای مو، تغذیه و کاهش آسیب مو به شدت توصیه می شود، اما باید این را نیز در نظر بگیرید که پوست هر فرد می تواند واکنش متفاوتی به مواد مختلف نشان دهد. بنابراین همانطور که برای ابرو و مژه گفتیم برای احتیاط بیشتر بهتر است ابتدا مقدار کمی از آن را پشت گوش یا روی بازو امتحان کنید و بعد از 24 ساعت اگر واکنش خاصی مانند قرمزی یا قرمزی مشاهده نکردید. تورم، شما می توانید آن را برای کل پوست سر استفاده کنید. . همچنین، به طور کلی بهتر است قبل از استفاده از روغن کرچک، موهای خود را کمی مرطوب کنید. اگر بخواهیم نحوه استفاده از فواید روغن کرچک برای مو را با جزئیات بیشتری توضیح دهیم، می‌توانیم دو روش زیر را معرفی کنیم:

روش استفاده از روغن کرچک برای مو

برخی از افراد از خواص روغن پاپایا برای رشد موهای بلندتر یا درمان ریزش مو استفاده می کنند که به نام آلوپسی نیز شناخته می شود. همانطور که قبلاً گفتیم این روغن برای درمان خشکی پوست سر و سایر مشکلات پوست سر نیز در بازار موجود است.

در حالی که میانگین موهای انسان بیش از یک سانتی متر در ماه رشد می کند، برخی افراد ادعا می کنند که استفاده از روغن کرچک به موهایشان یک بار در ماه می تواند سرعت رشد طبیعی را سه تا پنج بار تحریک کند. با این حال، هیچ مدرک پزشکی برای تأیید این موضوع وجود ندارد. از طرفی افزایش دفعات استفاده لزوماً قدرت آن را افزایش نمی دهد. اگر از روغن کرچک بیش از حد روی موهای خود استفاده کنید، موهای شما درشت و شکننده می شود.

دکمه بازگشت به بالا