اقتصادی

کاهش ۱۰ درصدی تقاضای ظرف پلاستیکی نسبت به محرم‌ سال‌های قبل

رئیس سابق و عضو انجمن تولیدکنندگان و خرده فروشان پلاستیک و نایلون از کاهش 10 درصدی تقاضا برای ظروف پلاستیکی در مقایسه با محرم سال گذشته خبر داد و گفت: کاهش عرضه مواد پتروشیمی بیش از دو برابر قیمت این مواد را افزایش داده است. مواد در ماه گذشته

به گزارش ترند روز ، هر ساله در ماه های محرم و صفر ، هنگامی که مراسم عزاداری در کشور برگزار می شود ، تقاضا برای خرید قرص های قابل فروش در بازار افزایش می یابد ، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا از پایان سال 2009 و تقاضا از مقاماتی که از مردم درخواست نذر کردند. انتظار می رود که تقاضا برای این محصولات در بازار باشد ، که سال گذشته وجود نداشت و امسال تقاضا کمی کاهش یافته است.

سید رحیم مقیمی اصل در گفت وگو با ترند روز ، اظهار کرد: دولت باید یک ماه پیش در آستانه ماه محرم مواد اولیه بیشتری را پیش بینی و توزیع می کرد. اما اکنون به دلیل کاهش عرضه مواد اولیه که یک ماه پیش هیچکس نمی توانست آن را با قیمت 40 هزار تومان خریداری کند ، کیلوگرم به 65 تا 70 هزار تومان رسیده است.

به گفته وی ، قیمت مواد اولیه در ماه گذشته نسبت به ماه گذشته با کاهش عرضه مواد اولیه دو برابر شده است. با این حال ، تنها 10 درصد از مواد پتروشیمی وارداتی است و مابقی در داخل تولید می شود. این مشکل در مورد همه محصولات پلاستیکی از جمله سفره ، کیسه های پلاستیکی و غیره ، نه تنها ظروف پلاستیکی صدق می کند ، بنابراین افزایش قیمت را نمی توان به محرم نسبت داد. اما به دلیل این مشکلات ، اکنون در بازار ظروف پلاستیکی شکاف ایجاد شده است.

فعالان خرده فروشان پلاستیک و نایلون می گویند تقاضا برای میزهایی که می توان در شب محرم استفاده کرد در مقایسه با سال گذشته تنها 10 درصد کاهش یافته است و افزودند که این میزان به میزان قابل توجهی تغییر کرده است.

وی همچنین سedال کرد که چرا جملات در جملات گنجانده نشده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا