علمی و پزشکی

پیام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در آستانه نوروز: سهل انگاری شود، خطر بزرگی در کمین خواهد بود

رئیس حوزه علوم پزشکی کشور ، که بر لزوم نظارت بر بیماری عروق کرونا ویروس قلب تأکید کرد ، این سفر را تهدیدی برای انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و از مردم خواست با بررسی دقیق تر ، دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از سفرهای غیرضروری.

به گزارش ترند روز ، براساس بیانیه وزارت بهداشت ، پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی به شرح زیر است:

درود بر مردم عزیز کشورمان

بیش از یک سال از رنج جامعه جهانی و ایران می گذرد. در آن زمان ، شما بزرگواران با وضعیت دشواری روبرو بودید ، اما به لطف خدای مهربان و مبارزات فرزندانتان با سیستم بهداشت ، شدت این مشکل تاکنون کنترل شده است. در طول یک سال گذشته ، مدافعان بهداشت تمام تلاش خود را برای بهداشت عمومی به کار گرفته اند ، و آنها را واداشته است تا با تقدیم صدها شهید حماسه ایثار و فداکاری را ایجاد کنند ، که این امر مورد توجه همه قرار گرفته است. در شب سال نو و نوروز ، ما فرزندان دانشگاه ها و دانشکده ها در زمینه علوم بهداشتی و خدمات بهداشتی درمانی کشور از فرا رسیدن بهار طبیعی استقبال می کنیم و از طرف سلامت برای مردم عزیز ایران آرزوی بهترین زندگی را داریم طرفداران ، من از همه شما می خواهم توجه داشته باشید که مهم است:

الف) پشتیبانی بی نظیر شما ، در طول یک سال گذشته ، قابل ستایش است. ما می دانیم که تحمل محدودیت ها در طولانی مدت بسیار دشوار است و همشهریان ما خسته شده اند. اما با به یاد آوردن تأثیر محدودیت ها در پیشگیری از بیماری و مرگ یکی از عزیزان ، تحمل سختی ها برای شما آسان تر خواهد بود وقتی که “دعایی” که قبل از هر چیز دیگری برای همدیگر خواندید همیشه “سلامتی” بود. علاوه بر این ، رعایت محدودیت ها به معنای این است که شما در کنار ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی هستید و دیدن این کمک و شفقت فرزندان شما را ترغیب و ترغیب می کند تا سخت روی سیستم بهداشت کار کنند و با چالش ها کنار بیایند.

ب) فعالان ملی دائماً از خستگی کارگران بهداشت هشدار داده اند و از مردم خواسته اند که از اقداماتی که منجر به شیوع بیماری می شود خودداری کنند. اگرچه خستگی کارکنان یک مشکل اساسی و جدی است ، اما محدودیت ظرفیت و امکانات نیز نگران کننده است. در چند سال گذشته ، زیرساخت های بخش بهداشت در تمام نقاط کشور به خوبی توسعه یافته و تجهیزات زیادی فراهم شده است ، با این حال ، همه این زیرساخت ها ظرفیت دارند و اگر افزایش چشمگیری در تعداد عروق کرونا ویروس وجود داشته باشد بیماران قلبی در بسیاری از مناطق کشور زیاد نخواهند داشت. اگر هم خطرات ظهور مجدد را دست کم بگیریم و هم اجرای رهنمودهای پیشگیری را دست کم بگیریم ، خطرات و ترس قابل توجهی از ظهور مجدد انسان در کشور وجود دارد.

در روزهای آینده و به ویژه در تعطیلات نوروز ، مراقبت از شما برای جلوگیری از شیوع بیماری برای شما عزیزان بسیار مهم است. استفاده جدی از ماسک ، فاصله بدن از اجتماع ، جمع آوری نکردن در مناطق غیرضروری و پرهیز از تردد غیرضروری می تواند تعجب آور باشد. به ویژه در آستانه تعطیلات نوروز ، شیوع ویروس های ناشناخته جدید خطر بیماری را دو چندان کرده و ترافیک و ترافیک احتمال انتقال به مناطق جدید آلوده به ویروس جهش یافته را افزایش می دهد.

خوش اخلاقی نوروز زمانی برای یافتن خوشبختی و سلامتی برای خانواده های ایرانی است. به دلیل بی احتیاطی در بررسی حساب های سلامتی ، نباید بیش از آنکه فرزندانمان به حال و هوای خوش بهار بپردازند ، در تعطیلات نوروز شاهد اوج بیماری در میان خانواده و دوستان خود باشیم. ما بر این باوریم که اگر همه ما با دقت ریسک کنیم و در همه موارد مراقب باشیم ، می توان نوروز را با شادی و سلامتی سپری کرد. توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر پیروی از رهنمودهای بهداشتی و عدم مسافرت در تعطیلات سال نو و پیروی از این توصیه ها ، یک نمونه قابل ستایش برای همه است.

ج) مصاحبه های دیگر ما با مقامات محترم کشور است. ما به عنوان اولین مدافع مبارزه با بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، از تصمیم گیرندگان در این کشور می خواهیم که نگاهی دقیق به ادراکات خاص سیستم پزشکی در کنترل بیماری کرونا ویروس قلب داشته باشند. حتی مردم نجیب ایران نیز با همکاری سیستم بهداشت از همه توصیه ها پیروی می کنند. اما با توجه به شرایط موجود در کشور ، امیدواریم تصمیمات جدی اتخاذ و سریعتر و سریعتر آنها را اجرا کنیم. مردم خوب در ایران ، مطمئن باشید که ارائه دهنده خدمات درمانی از همه خدمات دریغ نمی کند و در این تعطیلات مانند 13 ماه گذشته ، به دور از قلمرو خانواده و درگیر جنگ با کرونا به خدمت خود ادامه خواهد داد. اما باید بدانیم که این خدمات زمانی مثر هستند که همه ما برای اجرای رهنمودها و تأیید مرکز ملی تاج همکاری کنیم. همانطور که کارشناسان پیش بینی کرده اند ، روزهای روشن سال آینده پیش روی شما ملت نجیب ایران خواهد بود که ورود آنها نیاز به صبر و رعایت محدودیت های بهداشتی دارد.

“ما صمیمانه امیدواریم که خداوند متعال ، در پاسخ به سختی ها و دشواری های دوری از خانواده اش ، صلح و رحمت خود را به عشق مجاهدین به قلب مجاهدین بفرستد ، و هدف والای آنها را حفظ سلامتی قرار دهد. و زندگی بهتر بزرگواران. “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا