علمی و پزشکی

وزارت بهداشت دنبال راه‌اندازی دانشگاه‌های علوم پزشکی اجتماعی است

ترند روز/ خراسان رضوی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت به دنبال ایجاد دانشگاه پزشکی اجتماعی برای رصد نیازهای جامعه و پاسخگویی به آن است.

یونس پناهی امروز در نشست سفارت‌خانه‌ها و دیپلمات‌های کشورهای آسیایی و اروپایی با حضور مقامات اکو، یونسکو، یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و بسیاری دیگر از سازمان‌های بین‌المللی در سالن شهید سلیمانی مجتمع شهدای سلامت مشهد، این خبر را اعلام کرد. Scientific and Referral از سال 2010 رتبه اول در منطقه و شانزدهمین رتبه جهانی را دارد که مکان قابل قبولی است.

وی با بیان اینکه در گذشته تحقیقات در جمهوری اسلامی ایران بر اساس نیاز کشور و همگام با دانشگاه های ابتدایی و متوسطه انجام می شد، افزود: حوزه سلامت پزشکی، اجتماعی نیز وجود دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد: در اجرای طرح‌های تحقیق و توسعه، ابتکار، حل مشکل و تمرکز بر نیازها؛ بنابراین، تمام تحقیقات در زمینه سلامت باید یک کاربر داشته باشد.

پناهی با بیان اینکه کشور از جایگاه خوبی در کنترل بیماری های قلبی در جهان برخوردار است، گفت: در زمان اپیدمی کرونا، 6 نوع واکسن مختلف با دامنه های مختلف توسط دانشمندان کشورمان ساخته شد. کرونا خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف باید در حوزه سلامت با یکدیگر همکاری کنند و از این رو ایجاد یک شبکه تحقیقاتی با همکاری کشورهای مختلف ضروری است.

وی افزود: بدون همکاری در زمینه پیشگیری از کرونا، کشور همچنان از این بیماری رنج خواهد برد. بنابراین، همه کشورها باید از تخصص یکدیگر در زمینه تحقیقاتی استفاده کنند و برای جلوگیری از ویروس کرونا با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: بیماری کرونا نشان داده است که تحقیقات سلامت باید جامعه محور باشد و تخصص کشورهای مختلف به اشتراک گذاشته شود. خوشبختانه ایران فرصت همکاری با سایر کشورها در زمینه آموزشی و پژوهشی را دارد و آمادگی کامل برای همکاری با کشورهای مختلف را دارد.

پناهی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بزرگترین و قدرتمندترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است و همواره از تخصص این دانشگاه در سیاست گذاری کلان کشور استفاده می شود، گفت: ارتباط با این دانشگاه برقرار شده است. . از سفارت های کشورهای مختلف ، بسیار موثر و مهم است. وزارت بهداشت برای توسعه روابط بین‌الملل در زمینه‌های آموزشی، پزشکی و پژوهشی از ظرفیت‌های همه کشورها استفاده خواهد کرد.

وی در خصوص فعالیت پژوهشکده نیماد در کشور گفت: در این موسسه شرایط انجام پروژه های تحقیقاتی با کشورهای علاقه مند، محققین و کارشناسان فراهم شده است. خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این مهارت به خوبی استفاده می کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: استفاده از روش‌های نوین مانند سلول‌درمانی، توانبخشی و طب نوترکیب کلید آینده، درمان است و کشور ما آمادگی دارد تا با سایرین پروژه‌های تحقیقاتی را آغاز کند. کشور. “

محمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش گفت: اتصال کشور در حوزه های علم و فناوری یکی از نیازهای کنونی کشور است.

وی افزود: کرونا به گسترش دیپلماسی در کشور برای حل بسیاری از مشکلات کمک کرده و نشان داده است که کشور می تواند در زمینه مدیریت بیماری، درمان، آزمایش، پیشگیری و واکسن همکاری کند زیرا دیپلماسی علمی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: همکاری با کشورها برای غلبه بر این بیماری جهانی، پتانسیل همکاری کشور و دانشگاه مشهد در زمینه پزشکی در حوزه علمی و تخصص گسترده پژوهشی در زمینه همکاری با سایر کشورها را نشان می دهد. دانشگاه ها و کشورها اقدامات خوبی انجام داده اند.آماده ارتقای این همکاری ها هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا