علمی و پزشکی

درخواست اجرای «پویش ملی سلامت» در دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با تاکید بر اجرای «پویش ملی سلامت» در دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، در نامه‌ای به معاونان این وزارتخانه خواستار همکاری دانشگاه‌ها در اجرای این پویش شد.

به گزارش ترند روز، دکتر محمداسماعیل مطلق با ارسال نامه‌ای به معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویان، معاون توسعه مدیریت و منابع و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار همکاری این وزارتخانه برای اجرای «پویش ملی سلامت» در تمام دانشکده‌ها و دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم شد.

در نامه دکتر مطلق با اشاره به اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر، مصوبه چهاردهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، آمده است: «پویش ملی سلامت» برای غربالگری بیماری‌های دیابت و پرفشاری خون در جهت ارتقای برنامه سلامت خانواده از تاریخ 20 آبان تا 15 دی ماه ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺷﻨﺎﺳﺎیی، ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻭ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﺑﻴﻤﺎﺭﺍﻥ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﻛﺸﻮﺭ آغاز شده است که نیازمند بسیج ملی و همکاری تمامی دستگاه‌های ذی‌نقش در کشور از جمله وزارت علوم با مجموعه وسیعی از دانشجویان و کارکنان که جمعیت هدف برنامه مذکور می‌باشند، است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت همچنین از معاونان وزارت علوم خواسته است دستورات لازم به دانشگاه‌ها و واحدهای متبوع برای همکاری لازم با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها و «اعطای مجوز جهت ورود به دانشگاه و انجام غربالگری دیابت و فشارخون» و همچنین آموزش و اطلاع رسانی درخصوص پویش ملی یاد شده، صورت گیرد.

انتهای پیام

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.
دکمه بازگشت به بالا