علمی و پزشکی

ویروس جهش‌یافته کرونا، کشنده‌تر است / طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری شود

به گزارش شفاف ، دکتر علیرضا زالی هنگام سفر به پردیس ، دماوند و فیروزکوه در جلسه ستاد مبارزه با تاج تاج ، گفت: ماسو. به نوعی در بیشتر شهرهای استان تهران ، اجرای این پروژه 75 درصد از اهداف از پیش تعیین شده را محقق کرد و شهر استان تهران از موقعیت بسیار خوبی برخوردار شد. انجام تست و ردیابی در شهرهای استان تهران آهنگ بسیار خوبی دارد.

وی افزود: در مورد ویروس جهش یافته که ویروس انگلیسی نامیده می شود ، پیش بینی ما این است که ویروس مدت زیادی است در حال شیوع است و کاهش سن بیماری با افزایش علائم همراه است. ویژگی ویروس جدید قدرت انتقال آن و افزایش تعداد مرگ و میر است.

وی ادامه داد: در روز اول جهش اعتقاد بر این بود که ویروس هیچ تاثیری در مرگ ندارد ، اما امروز مشخص شده است که ویروس جدید کشنده تر است.

وی تأکید کرد: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد. حمایت از کارکنان بهداشت نیاز به نظارت ویژه ای در این زمینه دارد. دلیل این امر آنست که ویروس جدید به دلیل شدت بیماری در ابتدا می تواند علائم شدیدتری را برای کارگران ایجاد کند.

در بخش دیگری از سخنان خود ، فرمانده عملیات مقابله با تاج در تهران ، با تأکید بر لزوم برنامه های دقیق تشخیصی و پیگیری ، گفت: آزمایش PCR و آزمایش سریع در روزهای اخیر بیشتر م whichثر بوده که نشانه ای از اپیدمی است. در تهران. بنابراین ما باید روش های درمانی بیشتری را دنبال کنیم. البته اعلام اینکه اکنون در آستانه یک بیماری جدید هستیم ، نیاز به نگاهی به آمارهای گذشته دارد ، اما آنچه در استان خوزستان می بینیم ممکن است با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باشد. سایر استان ها نیز ، و آن می تواند تکان دهنده باشد

وی ادامه داد: نباید از طرح شهادت سلیمانی کاسته شود. حمله به ویروس ویروس همراه با پیگیری و از بین بردن چرخه ویروس و قرنطینه باید کاملاً در این طرح دنبال شود.

وی تأکید کرد: تهران دارای ترافیک شهری ، روستایی و پرترافیک است که باید به این موضوع رسیدگی کند. هفته گذشته 30 درصد از خودروهای کشور که دارای ترافیک محلی بودند پلاک تهران داشتند. بنابراین مشکل انتقال ویروسی در تهران یک مشکل بسیار جدی است.

وی در مورد واکسن گفت: “امیدواریم که واکسن در اسرع وقت در تهران تحویل شود.” مقاله ملی واکسیناسیون سه هفته پیش تصویب شد. ما به معاونان سه دانشگاه اعتقاد داریم واکسیناسیون بصورت منظم و اداری انجام می شود و منتشر نمی شود.

زالی گفت: “ما باید بدانیم که ویروس جهش یافته قدرت بیشتری دارد.” این یک بیماری مسری ، کشنده و بی رحمانه است. مراقبت در منزل در برنامه شهید سلیمانی باید با معرفی آزمایشات همراه باشد و پیروی از روشهای بهداشتی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. زیرا وجود آن آسیب زیادی وارد می کند. پیشنهاد ستاد استان تهران در جلسه مرکز ملی ضد تاجگذاری با حضور رئیس جمهور ارائه شد که خلاصه دیدگاه های اعضای ستاد سپاه استان تهران بود.

زالی در حاشیه جلسه و در جمع خبرنگاران همچنین گفت: تشکیل تیم نظارتی در قالب طرح شهید سلیمانی با همکاری تیم نظارت پلیس انجام شد شاهد افزایش کنترل کلی هستیم. شهر و استان تهران از وسعت و جمعیت زیادی برخوردار است. بنابراین ، ما به همکاری مردم نیاز داریم.

وی ادامه داد: گزارش های جهانی تایید می کند که تغییرات ویروسی کشنده و کشنده هستند و علائم بیماری نیز بیشتر است. اما همه گزارش ها تأیید می کنند که استفاده از ماسک ، محرومیت اجتماعی و بهداشت دست همچنان در انتقال ویروس مثر است. از این پس ممکن است جهش های بیشتری در ویروس مشاهده کنیم و پیروی از قانون همچنان مهم است. بنابراین ، اگر این ویروس را ساده کنیم ، روز سختی را برای ما به همراه خواهد داشت. در طول سه بیماری همه گیر ، مرگ و میر و مرگ و میر همیشه با کاهش احترام به اقدامات بهداشتی همراه بود.

وی ادامه داد: تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب طی هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته و در 24 ساعت گذشته 7 هزار و 500 نفر به کلینیک های بیماری عروق کرونا ویروس قلب مراجعه کرده اند. البته ممکن است بیماران بیشتری داشته باشیم. زیرا بسیاری به مطب دکتر مراجعه می کنند. بطور کلی ما شاهد افزایش 23 درصدی در بخش پزشکی هستیم.

وی ادامه داد: پرونده در استان خوزستان می تواند آغازی برای سایر استانها و تهران باشد. در بیشتر استانها الگوی یادگیری تا حدودی همگن داریم و فقط زمان آن متفاوت است.

زالی تأکید کرد: واکسن در دو قسمت از تولید خانگی که محققان تمام زمینه های لازم را انجام می دهند ، به زودی انواع واکسن ها را دریافت خواهیم کرد و در واقع همه زمینه های تولید را خواهیم داشت واکسینه شده ایم. در حال حاضر سه واکسن در فیزیک بالینی و برخی دیگر در پایان توزیع حیوانات وجود دارد. البته تولید انبوه نیاز به بودجه و حمایت جدی دارد و به عنوان واکسن روسی در خارج از کشور دنبال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا