علمی و پزشکی

کاهش ۴۰ درصدی فوتی‌های کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی

طبق گزارش شفاف دکتر محمدمهدی گویا | وی افزود: برنامه استراتژیک شهید سلیمانی برای کنترل اپیدمی کوید 19 و گسترش برنامه های پیشگیری از بیماری در سراسر کشور برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: برنامه های اجرا شده در این طرح در این مدت کوتاه اثربخشی خود را نشان داده است ؛ در مدت کوتاه کمتر از یک ماه تعداد مرگ و میرهای ناشی از این بیماری 40 درصد کاهش یافته است.

گویا ادامه داد: همکاری نزدیک سازمان بسیج مستضعفین و نیروی بهداشتی تاکنون دستاوردهای چشمگیری را برای کشور به همراه داشته است. ایران در زمان سخت ترین ، ناعادلانه ترین مجازات و سرکوب ایران بود. از نظر بسیاری ، دشواری ایران در اجرای چنین طرحی غیرقابل باور است.

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها افزود: “هدف اصلی این پروژه مدیریت و کنترل اپیدمی کوید 19 از طریق مشارکت عمومی ، همکاری است. کار بر روی یک سکوی مشترک ، با استفاده از قدرت بسیج و داوطلبان برجسته. ”

گویا افزود: من به عنوان فردی که مدیر حزب وزارت بهداشت است ، بیشترین تجربه همکاری با بسیج در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری های میکروبی را دارم. در ارتباط با ریشه کنی فلج اطفال ، سالها با همکاری نیروهای مخالف بسیج به خانه های مردم می رفتیم و به کودکان زیر 5 سال واکسن فلج اطفال ارائه می کردیم. برای همه در مناطق شهری و روستایی کشور.

وی توضیح داد: نتایج مثمر ثمر این همکاری در سال اول متولد شد و از سال 1379 تاکنون حتی یک مورد فلج اطفال در کشور پیدا نشده است ، در حالی که ایران در فقط در دو کشور جهان ، افغانستان. ” و پاکستان هنوز گرفتار این بیماری است.

رئیس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ادامه داد: سال گذشته در سازمان بهداشت جهانی به من گواهی ریشه کن کردن سرخک اعطا شد ، این گواهی به این معنی است که هیچ موردی از سرخک وجود نداشته است. و روبلی که بیش از سه سال درباره آن صحبت کرده ایم.

گویا افزود: اگرچه در شرق مدیترانه هیچ كشوری نبود ، به جز جمهوری اسلامی ایران و دو كشور كوچك بحرین و عمان ، آنها به این موفقیت دست یافته اند ، شیوع سرخك سال گذشته در سراسر اروپا و منطقه ما گسترش یافته است. ”

وی افزود: دریافت چنین گواهی در چنین شرایطی باورنکردنی است ، این کار مهم به گونه ای انجام شد که تا سال 2003 ما جراحی حذف سرخک را به پایان رساندیم. واکسیناسیون 33 میلیون نفر در کمتر از یک ماه با همکاری و تعهد نیروهای بهداشت و بسیج.

گویا با اشاره به اینکه دنیا به این دستاوردها افتخار می کند ، نه تنها ایران ، گفت: رسانه های خارجی و رسانه های ضد انقلاب هر روز وانمود می کنند ما هستند ، این بیماری در سراسر کشور در حال گسترش است و فقط چند کشور زنده مانده اند.

وی خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته بروز این بیماری در کشورهای جهان قابل توجه و انکارناپذیر بوده و شاهد موج بیماری در سراسر جهان از جمله این کشور ماست. ” رسانه های جنجالی وانمود می کنند که این بیماری در سراسر جهان در حال گسترش است و فقط ایران در Covid 19 قرار دارد.

گویا ادامه می دهد: مرکز تاجگذاری ملی کشور تصمیم گرفته است با همکاری مردم در زمینه کنترل بیماری ، با همکاری با سازمان بسیج برای بخش خصوصی و هماهنگی بین سازمان های دیگر همکاری می کند.

رئیس مرکز کنترل بیماری گفت: “هفت راهکار برای این منظور انتخاب شده است.” اولین استراتژی تقویت کنترل بر اجرای پروتکل های بهداشتی و اجرای قانون است. استراتژی دوم افزایش تعداد آزمایشات انجام شده در منطقه ای است که به نظر ما بیشترین تأثیر را در کنترل بیماری دارند. یک بیماری بسیار خفیف این به ما کمک می کند تا بیماری را سریعتر تشخیص داده و درمان کنیم و اجازه نمی دهد کسی ما را به بیمارستان منتقل کند.

وی افزود: در تلاش هستیم موارد بدون علامت و بدون علامت را تشخیص و تشخیص دهیم تا این افراد شناسایی ، مراقبت ، جدا و گسترش یابد تا بیماری به دیگران منتقل نشود ، به ویژه برای اعضای خانواده یا همکاران ” .

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ادامه داد: طرح شهید سلیمانی با آموزش و اطلاع رسانی ، نظارت بر بیمار در مناطقی که افراد مشکوک به کوید هستند ، در حال اجرا است 19 نفر بیشتر هستند و آنها ترافیک بیشتری دارند. “

گویا افزود: استراتژی بعدی این پروژه آموزش ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است. Covid 19 زندگی افراد و جوامع را تغییر داده است. با نگاه به گذشته ، بسیاری از آنها در نگرش ، رفتار و عادت تغییر کرده اند. بیشتر این تغییرات ممکن است سالها یا حتی یک عمر طول بکشد.

وی گفت: “استراتژی بعدی حمایت از گروه های آسیب پذیر است.” همکاری سه جانبه بین وزارت بهداشت ، بسیج و داوطلبان مردمی باعث شد کسانی که به دلیل بیماری یا سایر مشکلات قادر به رفتن به بیمارستان نیستند ، به خصوص افراد مسن و ارائه خدمات برای آنها. با استفاده از این استراتژی ما خدمات را به محیط زیست وارد می کنیم و از آنجا شروع به کنترل و جلوگیری از Covid 19 می کنیم.

گویا افزود: ششم استراتژی ما ایجاد یک سری محدودیت ها با مشارکت مردم است ، یعنی مردم باید باور کنند که این برای سلامتی خود ، خانواده و افرادی است که با آنها زندگی می کنند. آنها محدودیت هایی دارند. “

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ادامه داد: وقتی گفته می شود شما به تعطیلات نمی روید یا وقت شب یلدا ندارید ، ابتدا باید افراد را برای همکاری با یکدیگر آماده کنیم. یکی از بزرگترین استراتژی ها هدف گذاری محدودیت ها و جلب اعتماد بیشتر مردم است.

وی افزود: استراتژی نهایی ، درمان بیماران و جلوگیری از مراجعه همیشه آنها به بیمارستان ها و کلینیک ها است. برای افرادی که نیازی به خدمات پیشرفته بیمارستان ندارند و قادر به درمان آنها در خانه نیستند ، ما در یک مرکز خدمات تخصصی خدمات ارائه می دهیم. به عنوان مثال ، فرد مبتلا به بیماری است و علاوه بر دارو به اکسیژن نیز نیاز دارد. بنابراین ، فقط برای تأمین نیاز اکسیژن خود به بیمارستان مراجعه نکنید.

گویا افزود: من موظف شده ام مناطق سه کشور از جمله استانهای کردستان ، کرمانشاه ، ایلام و همدان را در بخش غربی کشور بررسی کنم و پروژه فعلی شهید سلیمانی را بررسی کنم.

وی افزود: هماهنگی نیروهای بهداشتی ، دانشگاه علوم پزشکی ، هلال احمر و بسیج در این استانها با حمایت استاندار ایجاد شد. سازمانها و فرمانداران مختلف در بخش غربی کشور وارد عمل شده و با موفقیت این طرح را اجرا می کنند.

گویا گفت: “همه چیز بهتر از آنچه ما تصور می كردیم پیش رفت.” تقسیم کار به خوبی انجام شد و هیچ مشکلی از نظر فنی وجود نداشت. به جز پروژه ، برخی از تجهیزات آزمایشگاهی و بودجه مشکلی وجود نداشت. روند مراقبت از بیمار به خوبی مشخص شده و با شاخص های مشخص ، منطقه غرب در حال حاضر به هدف خود رسیده است.

گویا افزود: نتایج برخی از شاخص ها به مرور زمان در دسترس است. اما تعداد بیماران و پیش آگهی بیماری در این استانها چهار برابر شده است و این همان چیزی است که ما می خواهیم.

وی افزود: بدیهی است وقتی چندین آزمایش انجام می شود ، تعداد پزشکان بیمار افزایش می یابد و تعداد مراجعه به کلینیک کاهش می یابد. دیدن سرپایی به معنای شیوع بیماری نیست ، بلکه نشان دادن کار موثر همکاران ما است که توانستند بیماران قبلی را شناسایی کنند.

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ادامه داد: یک شاخص بسیار مهم میزان مرگ و میر است که تقریباً 40٪ در سراسر کشور کاهش یافته است و در استان های غربی (منطقه 3) کمترین میزان مرگ و میر وجود دارد. در 10 روز گذشته ، در بعضی از استانها ، این تعداد حتی به تعداد انگشتان دست هم نرسیده است.

وی در مورد روابط عمومی معاون خود در پایت گفت: امیدواریم طرح شهید سلیمانی به همین منوال ادامه پیدا کند و روزی فرا برسد که در آینده اعلام کنیم که “بیماری کوید برای مدت طولانی تحت کنترل بوده است.”

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا