علمی و پزشکی

واکنش علوم پزشکی شیراز به خبر تولید داروی گیاهی کرونا

: فتابنیوز:

دکتر. عباس رضاییان زاده با تأکید بر اینکه انتشار اطلاعات کشف یا تولید داروها باید به درخواست معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی باشد ، گفت: در تاریخ 14 اسفند 1377 ، معاون وقت بهداشت و فناوری وزارت بهداشت ، هنگامی که به کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی ارسال شد و جنبه های علمی را مطالعه کرد ، یک کد اخلاقی و دسترسی به دست آورد راهی برای تحقیق ، اما فقط در حال حاضر. تحقیقات لازم است و نه تأیید نتایج به دست آمده.

به گزارش ترند روز ، به نقل از اظهار نظر عموم درباره علوم پزشکی شیراز ، رضاییان زاده ادامه داد: فقط با رضایت کتبی برای مباحث آزمایشی و گروهی مجاز است. ” هدف این است که شما نیز بخشی از یک بیمار به شدت بیمار باشید و مجبور به استفاده از داروهای خاص با عوارض جانبی ثابت نشده باشید.

وی خاطرنشان کرد: با تأیید کمیته اخلاق تحقیقات انجام شده برای معاینه پزشکی از محصول گیاهی موسوم به “راجدا” ، این موضوع به دقت مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام بررسی 42 بیمار در یک گروه از محصولات گیاهی و 42 بیمار دیگر مانند گروه کنترل و در مجموع 84 نفر.

این مقام مسئول گفت: “با توجه به مسئله منتشر شده در گزارش مطبوعات (در IRIB) ، نتایج سی تی اسکن از بیماران گروه هدف که محصول گیاهی ذکر شده را دریافت کرده اند ، در مقایسه با از گروه نظارتی که این نتیجه را دریافت نکرده است ، روند بهبودی لازم به ذکر است که داده های آماری دقیق مربوط به سی تی اسکن در دو گروه مطالعه و چگونگی طبقه بندی شدت تغییرات در جدیدترین گزارش ارائه شده توسط مقامات اجرایی ، بیماری در تصاویر سی تی اسکن گزارش نشده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: البته با نتیجه گیری از همه امتحانات و آزمایشات پزشکی ، باید توجه داشته باشیم که هر آزمایش بالینی در تعداد محدودی از بیماران انجام می شود و محدودیت های خاص خود را دارد.

رضاییان زاده اظهار داشت: اثربخشی دارو هرگز به تحقیقات فردی و نیاز به بسیاری از مطالعات مشابه در مناطق مختلف جهان و به صورت گروهی نیاز ندارد. افراد مختلفی از نظر جنسیت ، سن ، نژاد و همچنین موقعیت جغرافیایی در صورت لزوم. و محیط متفاوتی دارد. سرانجام ، تجزیه و تحلیل آماری دقیق و تجزیه و تحلیل آماری مطالعات متعدد ، تأثیر یک دارو یا محصول را تعیین می کند.

وی ادامه داد: اختلافات آماری نشان داده شده توسط شاخص مقدار P همان اختلافات بالینی نشان داده شده توسط شاخص هایی مانند ریسک و عوامل خطر نیست و نباید اشتباه گرفته شود. این سردرگمی در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در مورد این محصول گیاهی گزارش شده است.

رضاییان زاده گفت: کلیه بیماران شرکت کننده در این مطالعه داروهای پیشنهادی در پروتکل ملی کرونا را قبلاً دریافت کرده اند و این فرآورده گیاهی به درمان استاندارد بیماران اضافه شده است و هیچ بیماری داروی معمولی دریافت نکرد. “

وی گفت: برای تبدیل محصولات گیاهی به محصولات تجاری ، پس از تحقیقات بهداشتی کافی و اطمینان از اثر بخشی آنها و عدم وجود عوارض جدی و تأیید مراجع علمی صالح ، لازم است که درخواست آنها را به روشی رسمی بنویسید. سپس اجازه تولید را به سازمان غذا و دارو ارسال کرده و قبل از تولید مجوز مربوطه را اخذ کنید.

مقامات افزودند: در مورد افشای نتایج تحقیقات در شبکه های اجتماعی و سایت های آنلاین ، در پاسخ به تحقیقات مدیر پروژه ، گفته می شود که باید مشاهده و تأیید شود. معاون پژوهش و فناوری قبل از انتشار یا اعلامیه عمومی. با ورود به علوم پزشکی شیراز ، اما متأسفانه بدون همکاری این نماینده مجلس و ایده خوبی ، مصاحبه ای با صدا و سیما انجام شد و پاسخ عمومی منتشر شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهداشتی شیراز خاطرنشان کرد: در مورد فوق ، این دانشگاه نمی تواند صحت گزارش منتشر شده را تأیید کند.

رضاییان زاده گفت: “با توجه به شرایط اجتماعی موجود و نگرانی عمومی در مورد همه گیری ، انتشار این مطالب در رسانه ها ضروری است ، با ‘با مشاهده شخصی و با در نظر گرفتن موضوع محافظت از سلامت مردم در ملا public عام به طوری که God Next حتی آن را دنبال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا