استان ها

شب اول جشنواره فیلم فجر شیراز؛ رضایتمندی حاصل نشد

ترند روز/فارس در نخستین شب جشنواره فیلم فجر در شیراز، اولین فیلم حاضر در جدول زمان‌بندی به جشنواره نرسید و دومین فیلم نیز با نقص فنی زیادی پخش و در نهایت نیمه‌کاره رها شد.

اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در سال جاری از شامگاه دوشنبه، ۱۶ بهمن در سه سالن شیراز آغاز شد. تالار حافظ مختص ورود خبرنگاران برای تهیه گزارش خبری از جشنواره امسال بود.

طبق جدول زمان‌بندی نخستین اکران مربوط به فیلم «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی بود اما این فیلم در زمان مقرر به دست برگزار کنندگان جشنواره شیراز نرسید تا فیلم دیگری از ساعت ۱۹ روی پرده برود.

فیلم سینمایی «شه سوار» به کارگردانی حسین نمازی، فیلمی کمدی بود که نتوانست آنطور که باید و شاید با مخاطب شیرازی ارتباط برقرار کند.

در جلسه نقد و بررسی نیز که پس از اکران فیلم در سالن غزل تالار حافظ برگزار شد، منتقدان از این فیلم به نیکی یاد نکردند.

منتقد شیرازی با بیان اینکه داستان فیلم، شبیه چیزی بود که در سال‌های اخیر در فیلم‌هایی مثل مهمان مامان یا یک حبه قند دیده بودیم، گفت: البته این نوع داستان مخاطب خاص خود را دارد اما این فیلم کمدی-درام، در نهایت نتوانست آنقدرها که باید و شاید از مخاطب خود خنده بگیرد.

شب اول جشنواره فیلم فجر شیراز؛ رضایتمندی حاصل نشد

مسعود احمدی افزود: فکر می‌کنم اگر بازیگران این فیلم که بازیگران خوبی هم بودند، بیشتر با یکدیگر تمرین کرده و هماهنگ شده بودند، در نهایت شاهد اثر بهتری بودیم.

وی نکته مثبت این فیلم برای شیرازی‌ها را حضور ناهید استواری، بازیگر شیرازی در نقش عروس عنوان کرد.

سایر مخاطبان نیز اظهارنظرهای مثبتی درباره فیلم “شه‌سوار” ارائه نکردند تا نارضایتی از نخستین فیلم جشنواره امسال، کاملا به چشم بیاید.

دومین فیلمی که در شب اول جشنواره فیلم فجر شیراز روی پرده تالار حافظ رفت، اثری از بهروز افخمی کارگردان نام‌آشنای سینما بود.

فیلم «صبح اعدام» که به برشی از لحظات پایانی زندگی طیب حاج‌رضایی و اسماعیل رضایی می‌پردازد. کسانی که در پی قیام ١۵ خرداد ۱۳۴۲ محکوم به اعدام شدند.

فیلمی که به شکل سیاه و سفید ساخته شده و به ‌نظر می‌رسید توانسته بود تا حدودی با مخاطب ارتباط برقرار کند. اما نکته آزاردهنده‌ای که از همان دقایق ابتدایی به چشم می‌خورد، اشکال فنی در صدا و تصویر بود که گهگاه به چشم و گوش می‌خورد.

اما در سی دقیقه آخر فیلم، مشکل فنی به اوج خود رسید تا جایی که پخش فیلم به طور کلی قطع شد. گوینده سالن نیز اعلام کرد که تصاویر به همین شکل از تهران به دست عوامل شیراز رسیده است و دست‌اندرکاران اجرایی شیراز، تقصیری از این بابت ندارد.

وی ضمن عذرخواهی از حضار، این قول را داد که صبح اعدام در شب‌های آینده مجددا اکران شود.

به گزارش ترند روز، در نخستین شب جشنواره فیلم شیراز، ۴ فیلم دیگر نیز به نمایش درآمدند. فیلم‌های رویاشهر و نبودنت در پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب و فیلم‌های آپاراتچی و ظاهر در سینما شیراز اکران شدند.

جشنواره فیلم فجر شیراز تا ۲۲ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا