اقتصادی

واردات واکسن توسط بخش خصوصی نهایی شد + جزییات

رئیس گروه واردکنندگان دارو از توقف خرید و واردات واکسن های شرایین کرونا توسط بخش خصوصی خبر داد.

ناصر ریاحی در مصاحبه با ترند روز گفت: “خوشبختانه ، در پیگیری ها ، بخش خصوصی بالاخره مجوز واردات واکسن کرونا را صادر کرد و بنابراین این شرکت مجوز را از شرکت دریافت کرد. دوشنبه او افتتاح خواهد کرد LC و منابع را برای واردات این واکسن منتقل کنید تا در کمترین زمان به کشور برسد.

وی در مورد انواع واکسن های خریداری شده توسط بخش خصوصی گفت: در مرحله اول ، یک میلیون واکسن Astranzka خریداری و به کشور وارد شد. در مرحله بعدی ، که بلافاصله پس از این توافق نامه دنبال می شود ، سه میلیون واکسن چینی Sinofarm ارائه می شود که البته با شرایط حمل و نقل کوتاه مدت مذاکره می شود.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: “با توجه به احتمال واکسن روده بزرگ ایران در آینده نزدیک ، ما شرایط واکسن چینی را تعیین کرده ایم که اگر دولت نظر خود را تغییر دهد یا سیاست های دیگری را اعمال کند ، یک کل است. واکسن وارد کشور نشود و فقط بخشی از آن را وارد کنید.

ریاحی در مورد زمان معرفی این واکسن در کشور گفت: “ما آماده هستیم که یک میلیون واکسن Astraznka را بطور همزمان در کشور سفارش دهیم ، اما این به ظرفیت بستگی دارد.” این وزیر بهداشت است … ” اگر اقدامات در چند مرحله انجام شود ، ما ابتدا 100000 دوز سفارش می دهیم و سپس 200000 تا 250،000 دوز از این واكسن ها را حمل می كنیم.

به گزارش ترند روز ، چند هفته پیش ، بخش خصوصی خاتمه خرید شش میلیون نسخه واکسن کرونا و واردات آن به کشور را اعلام کرد که پس از صحبت های زیاد در مورد عدم صدور مجوز و غیرجراحی ، رسماً متوقف شد. روند آن

پیش از این ، مقامات اتاق بازرگانی توصیه کرده بودند که این واکسن به کارگران و فعالان خطوط تولید کشور داده شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا