علمی و پزشکی

ناگفته هایی از ابرچالشی به نام «کرونا»

جشن روز جهانی ارتباطات رنگ و بوی دیگری دارد که بسیار آشفته است ، رسانه ها به سمت این موضوع گرایش پیدا می کنند و مردم از اخبار رسانه ها در مورد … و کرونا منحرف می شوند. اخبار زیادی در مورد ویروس و اخبار مربوط به واکسن ها و افرادی که منتظر پایان این پرونده غم انگیز هستند اخیراً منتشر شده است.

کنار هم قرار دادن این شرایط از ابتدای ورود کرونا تا به امروز فرآیندی است که رسانه ها را شوکه کرده است. معمولاً تصور می شد که این روند به زودی پایان می یابد و مانند سایر بحران ها ، در تاریخ رو به زوال است. اما این ویروس از بین نخواهد رفت و نخواهد رفت ، هنوز در تلاش برای تأمین معاش است و مانند هرگز بحرانی برای بشریت و رسانه ها ایجاد کرده است. کرونا را باید یکی از بزرگترین چالش های پیش روی رسانه ها در طول تاریخ خواند.

یک سال و نیم از ظهور کرونا در این کشور می گذرد. ویروسی کشنده که بیشترین قدرت رسانه ای کشور را به خود اختصاص داده و همچنان در راس خبرهاست.

***

محمد سلطانی فر ، استاد ارتباطات ، در روز جهانی ارتباطات در مصاحبه ای با ترند روز شرکت کرد و در مورد زمان آن و همچنین ظهور رسانه ها طی یک سال و نیم گذشته صحبت کرد.

این استاد ارتباطات در مورد وضعیت رسانه ها یک سال و نیم پس از فوران کرونا اظهار داشت: رسانه ها مانند بسیاری از شرکت های دیگر فراز و نشیب و تغییراتی را تجربه کرده اند. متأسفانه ، در رسانه های چاپی ما به آرامی ثابت می شود که دولت آنها بر روی کاغذ مانند گذشته جایی برای اعراب نخواهد داشت ، و آنها باید بر انتشار نسخه های جدید فضا تمرکز کنند. آنها سایبر هستند و این مناطق باید در آنجا کار کنند. .

سلطانی فر در ادامه به بیان دستاوردهای رسانه ها در عصر کرونا پرداخت: «همه رسانه ها ، از جمله رسانه های اجتماعی و رسانه های سایبری ، مطالعه کرده اند اما اولویت آموزش و آموزش مخاطبانشان یکی از مهمترین کارهایی است که می توانند انجام دهند. “؛ زیرا اگر آموزش های ارائه شده توسط رسانه ها در مبارزه با اپیدمی تاج و همچنین نحوه برخورد با تاج در مسیر جهانی شدن نبود ، آنها نمی توانستند این جو را شکل دهند.

سپس استاد ارتباطات گفت: یکی از اتفاقاتی که از این طریق برای رسانه ها افتاده ، ورود به عرصه جهانی است. شعار “جهانی فکر کن و محلی عمل کن” واقعاً در زمان تاج گذاری اتفاق افتاده است و همه آنچه در دنیای خارج در این منطقه تجربه شده با داستان رو به تاج و دنبال کردن همان مسیر ایجاد شده است.

به گفته وی ، در زمینه کرونا و اطلاعات در این منطقه ، مخاطبان احساس کردند که چگونه می توانند اخبار جعلی را منتشر کنند ، با بررسی نقاط مثبت و منفی اخباری که در فضای سایبری تبادل می کنند ، و خوب و بد را از یکدیگر تشخیص دهند. در واقع ، آموزش تجربی و غیرمستقیم در این زمینه پدید آمده و تغییر شکل داده است.

سلطانی فر با اشاره به برش دادن فضای عکس و فیلم هنگام نوشتن و ضبط در زمان کرونا ، گفت: “این یکی از حوادثی است که گفته می شود در گذشته اتفاق افتاده است ، اما در تاریخ کرونا می بینیم که فضای داخلی ، که در قالب فیلم ، فیلم متحرک و حتی عکس ارائه می شود ، چیزی فراتر از یک متن است ؛ یعنی تسلط تصویر در متن یکی از آثاری است که در این زمینه رخ داده است.

سرانجام ، سلطانی فر روز جهانی ارتباطات را به دست اندرکاران این حوزه تبریک گفت و گفت: “من امیدوارم که در مکان و مسیری که همیشه طی کرده است ادامه دهم و در این زمان بار پیام و پیشگویی را به دوش می کشد. درست مثل آخرین سال ناامید نشوید که حوادثی مانند کرونا توانسته اند به شدت بر بدن ارتباطات ضربه وارد کنند. ما امیدواریم که رسانه ها و رسانه ها را ببینیم. مانند هر شغلی است که به تدریج خود را پیدا می کند و به سطح قبلی خود باز می گردد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا