برترین های ترند روزعلمی و پزشکی

قهوه گانودرما برای اگزما

مقدمه

در این مقاله قصد داریم تا در مورد تاثیرات درمانی قارچ گانودرما بر بیماری اگزما صحبت کنیم. در یک تعاریف و مفاهیم طب سنتی ، بیماری به معنای به هم خوردن تعادل بدن می باشد.

متخصصین طب سنتی اعتقاد دارند که ایجاد تعادل در بدن سبب می شود تا سیستم های عملکردی بدن به گونه ای کارکرد داشته باشند که سبب ایجاد بهترین وضعیت در افراد شود. از نظر طب سنتی بهترین وضعیت هر فردی متفاوت از فرد دیگر می باشد. شاید بد نباشد در همین ابتدا در مورد فاکتورهایی اثر گذار بر ایجاد تعادل در بدن صحبت کنیم.

فاکتورهای ایجاد تعادل در بدن

ورود مواد غذایی متناسب با طبع بدن

از مهم ترین فاکتورهایی که اثر گذار بر تعادل بدن هستند، مصرف مواد غذایی می باشد که تناسب با طبع افراد دارد.

از نظر طب سنتی، عملکرد اندام هایی چون کلیه و کبد در افرادی که داری طبع گرم هستند متفاوت از افراد دارای طبع سرد می باشد. مهم ترین نکته استفاده از مواد غذایی به گونه ای است که تعادل و یا همان هموستاز را در بدن این افراد ایجاد کند.

برخی مواد غذایی این ویژگی را دارند که سبب ایجاد تعادل در بدن می شوند. از جمله مهم ترین مواد غذایی، استفاده از منابع گیاهی می باشد. اگر به دنبال این منابع گیاهی هستید، پیشنهاد ما استفاده از مواد گیاهی پروتئین دار چون قارچ ها می باشد. در این میان قارچ گانودرما، به دلیل متعادل بودن آن و داشتن مواد مغذی مورد نیاز بدن بسیار مورد توجه است.

برابر بودن سطح اکسیدان ها و آنتی اکسیدان های بدن

یکی از مهم ترین نکاتی که اثرگذار بر عملکرد صحیح و ایجاد هموستاز در بدن می باشد، برابر بودن سطح اکسیدان ها و آنتی اکسیدان های بدن می باشد. اگر دوست دارید که اهمیت این برابری را در بدن بدانید. شاید بهتر باشد که آن را با یک مثال برایتان توضیح دهم.
برخی از افراد تصور می کنند که رسوب کلسترول در بدن به دلیل مصرف قند و چربی بالا است. البته در اینجا ما منکر مصرف درست قند و چربی نیستیم. اما می خواهیم به شما بگوییم مشکل اصلی در ایجاد رسوب کلسترول در بدن چیست.

لیپوپروتئین ها

از نظر بیوشیمی کلسترول ها در داخل بسته بندی هایی به اسم لیپوپروتئین ها هستند. در صورتی که میزان اکسیدان ها در بدن افزایش یابد. این موا د اکسیدانی به درون لیپوپروتئین ها نفوذ کرده و سبب اکسید شدن و رسوب آن ا در دیواره رگ ها می شود. با توجه به این موضوع برابری نسبت اکسیدان ها به آنتی اکسیدان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

به همین منظور همواره توصیه می شود که از مواد غذایی استفاده کنیم که آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن را تامین کنند. طبق مطالعات انجام شده قارچ گانودرما داری سطح بالایی از مواد آنتی اکسیدانی متفاوت می باشد که از این نظر تاثیر بسیار زیاد بر عملکرد اندام های بدن دارد.

خواص و ارزش غذایی قارچ گانودرما

 

قارچ گانودرما سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. آنها همچنین منبع فیبر غذایی و کربوهیدرات های پیچیده هستند. فعال ترین ترکیبات موجود در قارچ گانودرما تری ترپن ها هستند که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود شناخته شده اند. قارچ گانودرما همچنین حاوی پلی ساکاریدهایی است که اعتقاد بر این است که اثرات تنظیم کننده ایمنی و ضد تومور دارند.

اگزما چیست؟

 

اگزما نوعی بیماری پوستی است که با لکه های پوستی خشک، خارش دار و ملتهب مشخص می شود. این یک بیماری بسیار شایع است و می تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. علائم می تواند شامل لکه های قرمز و پوسته پوسته روی پوست باشد که می تواند خارش، دردناک باشد و گاهی اوقات می تواند مایع ترشح کند. اگزما می تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله آلرژی، استرس و هورمون ها ایجاد شود. درمان اگزما معمولاً شامل مرطوب‌کننده‌ها و استروئیدهای موضعی و همچنین تغییر سبک زندگی برای مدیریت محرک‌ها است.

علت بروز اگزما

 

علت دقیق اگزما ناشناخته است، اما اعتقاد بر این است که نتیجه ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی است. تصور می‌شود که ژن‌های خاصی می‌توانند افراد را مستعد ابتلا به این بیماری کنند، در حالی که محرک‌های محیطی می‌توانند باعث شعله‌ور شدن این بیماری شوند. محرک های رایج شامل صابون ها، مواد شوینده، کنه های گرد و غبار، گرده، شوره حیوانات خانگی و پارچه های خاص است. استرس همچنین می تواند محرک اگزما باشد.

انواع اگزما و راه‌های درمان آن

 

انواع مختلفی از اگزما وجود دارد، از جمله درماتیت آتوپیک، تماسی، نومولار و سبورئیک. درمان اگزما معمولاً شامل کنترل علائم و جلوگیری از شعله‌ور شدن آن است. این را می توان از طریق استفاده از مرطوب کننده ها، استروئیدهای موضعی و تغییر شیوه زندگی برای جلوگیری از محرک ها انجام داد. در برخی موارد، نور درمانی و داروهای خوراکی ممکن است برای کنترل علائم استفاده شود.

قهوه گانودرما یک پودر قهوه است که معمولاً از قهوه فوری به اضافه عصاره پودر شده ی قارچ گانودرما لوسیدوم که یک نوع قارچ دارویی است و به آن “رِیشی” یا “لینگژی” هم می گویند درست شده است

قهوه سوپریم دکتر بیز گانودرما مناسب ‌ترین و بهترین داروی گیاهی است که می‌تواند ریه را پاکسازی کند، قوای جسمی و جنسی را تقویت کرده، باعث کاهش وزن و جلوگیری از پیشرفت بیماری MS شود

فروشگاه دکتر بیز ارائه دهنده انواع محصولات دکتر بیز ارگانیک و طبیعی است که در تولید آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است

دکمه بازگشت به بالا