برترین های ترند روزعمومی

سردرد بخاطر نخوردن قهوه

اگرچه بسیاری از افراد ترک کافئین را با مصرف زیاد آن مرتبط می‌دانند، اما طبق گفته پزشکی جان هاپکینز، وابستگی می‌تواند پس از نوشیدن یک فنجان کوچک قهوه – حدود 100 میلی گرم کافئین – در روز شکل بگیرد.

علت بروز سردرد

کافئین منجر به باریک شدن عروق خونی در مغز می شود؛ و بدون مصرف آن عروق خونی فرد مصرف کننده گشاد می شود. افزایش جریان خون منجر به سردرد یا علائم دیگر ترک کافئین می شود.

  1. مسکن های بدون نسخه مصرف کنید

چندین مسکن می توانند به تسکین سردرد کمک کنند، از جمله:

  • ایبوپروفن (ادویل)
  • استامینوفن
  • آسپرین

این داروها معمولاً هر چهار تا شش ساعت یک بار مصرف می شوند تا زمانی که سردرد شخص کاهش یابد. دوز مصرفی شما به نوع و قدرت مسکن بستگی دارد. یکی از راه‌های کاهش سردرد ناشی از ترک کافئین – و همچنین سایر سردردها – مصرف مسکن‌هایی است که شامل کافئین به عنوان یک ماده است. کافئین نه تنها به بدن شما کمک می کند دارو را سریعتر جذب کند، بلکه این داروها را 40 درصد موثرتر می کند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که مصرف کافئین از هر نوعی به وابستگی بدن شما کمک می کند.

این که اجازه دهید مصرف کافئین به پایان برسد یا مصرف آن را از سر بگیرد، به شخص بستگی دارد. اگر مسکن مصرف می کنید، مصرف خود را به دو بار در هفته محدود کنید. مصرف بیش از حد این داروها می تواند منجر به سردردهای عود شونده شود. با افزایش دمای هوا در تابستان نیز شایع میشوند. در این باره بیشتر بخوانید.

  1. روغن نعناع را بصورت موضعی روی محل درد بمالید

برخی تحقیقات نشان می دهد که منتول موضعی – ماده فعال نعناع – ممکن است با کاهش التهاب و شل کردن عضلاتی که سفت و منقبض شده اند، به تسکین سردرد کمک کند. در واقع، طی انجام یک مطالعه که در سال 2016 انجام شد، روغن نعناع ممکن است به اندازه استامینوفن در تسکین سردردهای تنشی موثر باشد. اگر می خواهید آن را امتحان کنید، دو تا سه قطره روغن نعناع را به آرامی روی پیشانی یا شقیقه های خود ماساژ دهید. این روغن را می توان با خیال راحت و بدون رقیق شدن استفاده کرد، اگرچه می توانید آن را با روغنهای پایه (مانند روغن نارگیل) مخلوط کنید. را بخوانید.

  1. هیدراته بمانید

اگر به طور منظم قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز یا سایر نوشیدنی های کافئین دار می نوشید، افزایش مصرف آب می تواند به کاهش خطر ابتلا به سردردهای مرتبط با آن کمک کند. کافئین می تواند شما را وادار به ادرار بیشتر کند و میزان مایعاتی که از دست می دهید را افزایش دهد. مایعات بسیار کم در بدن یا کم آبی بدن می تواند حجم مغز شخص را کوچک کند. مقدار مایعاتی که هر فرد برای هیدراته ماندن نیاز دارد می تواند متفاوت باشد. یک قانون خوب این است که روزانه هشت لیوان آب بنوشید. نیز یکی از سردرد های متداول است برای مطالعه بیشتر در این زمینه این مقاله را بخوانید.

  1. کمپرس یخ بمالید

کمپرس یخ برای بسیاری از افرادی که به میگرن مبتلا می شوند، یک راه حل درمانی ست. قرار دادن کمپرس یخ روی سر می تواند با تغییر جریان خون یا بی حس کردن ناحیه به کاهش سردرد کمک کند. گزینه دیگر قرار دادن کمپرس یخ در پشت گردن است.

  1. کمی استراحت کنید

برخی افراد متوجه می شوند که چرت زدن می تواند به تسکین سردرد کمک کند. در یک مطالعه کوچک در سال 2009، 81 درصد از شرکت کنندگان با سردرد تنشی مداوم، خواب را موثرترین راه برای یافتن تسکین ذکر کردند. ارتباط بین خواب و تسکین میگرن نیز مورد توجه قرار گرفته است. گفته می شود، خواب ارتباط عجیبی با سردرد دارد. برای برخی افراد، خواب یک محرک سردرد است و برای برخی دیگر، یک درمان موثر است. شما بدن خود را بهتر می شناسید.

قهوه و میگرن چطور روی هم اثر می گذارند؟ | آیا قهوه تسکین دهنده است؟ | کافی استور

  1. میل به کافئین خود را رفع کنید

 اگر سایر اقدامات تسکین دهنده نبود، می توانید میل خود را به کافئین رفع کنید. اگرچه این یک راه مطمئن برای تسکین علائم شما است، انجام این کار به وابستگی شما کمک می کند. تنها راه برای شکستن این چرخه این است که کافئین را به طور کامل کاهش دهید یا به طور کامل کنار بگذارید.

سایر علائم ترک کافئین

علائم ترک کافئین ممکن است در عرض 24 ساعت از آخرین مصرف شما شروع شود.

همراه با سردرد، علائم ترک می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خستگی
  • خواب آلودگی
  • انرژی کم
  • احساس ناخوشی
  • مشکل در تمرکز

چگونه وابستگی خود را به کافئین کاهش دهیم؟

بهترین راه برای تسکین سردرد های ناشی از ترک کافئین این است که، باید هر هفته حدود 25 درصد از مصرف خود را کاهش دهید. به عنوان مثال، اگر معمولاً چهار فنجان قهوه در روز می نوشید، در هفته اول به سه فنجان در روز کاهش دهید. کاهش را ادامه دهید تا زمانی که به یک فنجان یا بدون فنجان در روز برسید. اگر هوس طعم قهوه دارید، به قهوه بدون کافئین روی بیاورید. این امر به شما کمک می کند تا سایر منابع کافئین مانند چای سیاه، نوشابه و شکلات را کاهش دهید. روی آوردن به جایگزین های بدون کافئین مانند چای سبز و آب میوه می تواند کمک کننده باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره این مقاله را بخوانید.

اکثر مردم می توانند وابستگی به کافئین را کنترل کنند یا اتکای خود را بدون مداخله پزشکی کاهش دهند.

جهت مطالعه : قیمت سیر سیاه دکتر بیز

اگر سردرد شما با موارد زیر همراه باشد باید حتما به پزشک مراجعه کنید:

  • حالت تهوع
  • ضعف
  • تب
  • دوبینی
  • سرگیجه

در انتها می توانید سوالات خود را درباره انواع سردر و درمان های آن از در بخش نظرات این مقاله از متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد بپرسید.

وقتی تلاش کنید این ماده را ترک و مغز خود را از دریافت آن محروم کنید علائمی در بدن شما و سیستم عصبی ایجاد می‌شود.

سندرم ترک کافئین شامل مجموعه علائمی است که در اثر ترک این ماده به وجود می‌آید. البته این علائم در مدت زمان کوتاهی بروز می‌کنند و ماندگاری ندارند و تنها پس از چند روز صبوری از بین خواهند رفت.

کافئین چگونه کار می‌کند؟

کافئین یک محرک فعال است که گیرنده‌های آدنوزین در مغز را مسدود می‌کند. این گیرنده‌ها، با فرآیند خواب و بیداری فرد مرتبط است و مسدود کردن آن‌ها موجب بیداری موقت و انرژی بیشتر در فرد می‌شود.

کافئین همچنین باعث ترشح هورمون‌های آدرنالین و دوپامین در بدن می‌شود به همین علت بعد از نوشیدن قهوه احساس بهتری دارید.

سندرم ترک کافئین چیست؟

سندرم ترک کافئین معمولا بین 2 الی 9 روز به طول می‌انجامد. این حالت به این علت به وجود می‌آید که کافئین موجب وابستگی فرد می‌شود و قطع ناگهانی آن، با نشانه‌های آزاردهنده همراه است.

بدیهیست که هرچه میزان مصرف کافئین شما بالاتر باشد و دوز بیشتری از این ماده را دریافت نمایید، شدت علائم ترک آن بیشتر و دشوارتر خواهد بود.

با این همه نوشیدن تنها یک فنجان قهوه در روز به صورت منظم، می‌تواند وابستگی ایجاد کرده و ترک آن را با علائمی همراه نماید.

علائم ترک قهوه و کافئین

در سال 2014 یک مطالعه بر روی ژن‌های پاسخ‌دهنده به کافئین ثابت کرد که تمایل افراد به قهوه و استفاده از کافئین تا حدی ژنتیکی است.

به همین دلیل سندرم ترک کافئین در افراد مختلف، با شدت و ضعف متغیری بروز می‌کند و مصرف و قطع مصرف آن تاثیر یکسانی بر همه نمی‌گذارد.

علائم ترک کافئین

علائم عمومی ترک کافئین می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • اضطراب
  • اختلال عملکرد شناختی
  • خستگی
  • سردرد
  • تغییر خلق و خو
  • افت انرژی
  • و خواب آلودگی

چرا بعد از ترک کافئین دچار سردرد می‌شویم؟

سردرد ناشی از ترک کافئین یکی از شایع‌ترین عوارض ترک این ماده است. این حالت به این علت رخ می‌دهد که پس از قطع مصرف کافئین جریان خون به مغز افزایش پیدا می‌کند و مغز در تلاش است تا عملکرد خود را با افزایش جریان خون تطبیق دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که مصرف قهوه فوری سوپریم برای زود انزالی می‌تواند به تحریک جنسی کمک کند.

این سازگاری و تلاش مغز برای تطبیق با حالت جدید، موجب سردرد خفیف یا بعضا شدید می‌گردد. این سردردها به زودی متوقف شده و بسته به میزان وابستگی فرد به کافئین نهایتا پس از چند روز بهبود خواهند یافت.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا