اقتصادی

عرضه مواد اصطکاکی بدون مس برای تولید لنت ترمز

رئیس مرکز فناوری نوآوری و توسعه در دانشگاه محقق اردبیلی از ثبت اختراع فیلم بدون مس برای تولید پد خودرو ساخته شده توسط یکی از اجزا خبر داد. فناوری موجود در وسط.

به گزارش ترند روز، دکتر. برومند صلاحی با اعلام اینکه این محصول پس از ثبت برند در زمینه تولید تجاری قرار دارد ، گفت: با حمایت مستمر این مرکز و سایر سازمانهای مرتبط ، این امر باعث افزایش تولید این محصول در آینده نزدیک و از نظر فنی می شود. دانش تولید تجهیزات دوخت در کشور توت فرنگی تقویت می شود.

دکتر. آیدا معزی پور ، مدیرعامل شرکت ، موسس و خالق این محصول نیز گفت: “این شرکت توانست الزامات مورد نیاز این محصول را تولید کند و همچنین دانش فنی را در طراحی مجموعه دستگاه ها ایجاد کند. اجزای مورد استفاده در خودروهای پلاستیکی – از فعالیتهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی گرفته تا تولید صنعتی. ”در مرکز نوآوری و توسعه فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی.

دکتر. معزی پور افزود: تیم کارشناسی این گروه تحقیقاتی متشکل از اساتید دانشگاه و محققان صنعتی و دانشگاهی در زمینه های مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع سلولز هستند که در اعتیاد موفق بوده اند. با دانش فنی و همچنین تجربه صنعت ، با توجه به نیاز بازار و تولید و عرضه مطابق با استانداردهای زیست محیطی.

وی افزود: در محفظه موتور ، از طریق نیروی مواد به کار رفته در آن ، انرژی جنبشی به انرژی حرارتی تبدیل می شود و سرعت چرخش را کاهش داده و چرخ ها را متوقف می کند. خودرو.

معزی پور بیان می کند: ساختار به کار رفته در چمدان متشکل از بسیاری از مواد مختلف با طبیعت متفاوت است (10 تا 30 عدد وجود دارد) و مواد به کار رفته در آنها در 4 گروه اتصال دهنده ، پرکننده ، تعویض اصطکاک و فیبر طبقه بندی می شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: این ترکیب باید ضریب مناسبی برای تلاطم و ثبات باشد و میزان سایش معیاری برای طول پد است. باید مطلوب باشد و سختی آن نباید آنقدر زیاد باشد که به پد آسیب برساند و آنقدر پایین نباشد که باعث شود پد جذابیتی نداشته باشد.

معزی پور اظهار داشت: لنت های ترمز باید مقاومت خوبی در برابر دمای بالای ناشی از ترمز داشته باشند و ضریب اصطکاک نیز باید در محدوده نرمال باشد.

سازنده لنت های ترمز غیر مسی افزود: یکی از موادی که خواص مکانیکی لنت ترمز را بهبود می بخشد ، برنج است که به دلیل انتقال حرارت زیاد ، باعث انتقال سریع حرارت می شود و مانع از افت ضریب لنت ترمز بالا نمی شود. . درجه حرارت. “

وی ادامه داد: مطالعات اخیر نشان داده است که مس و سایر فلزات سنگین باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می شوند و با محیط زیست سازگار نیستند ؛ بنابراین ، طبق قوانین مربوطه ، مصرف پد پادری آن تا سال 2020 باید 5 درصد و زیر 1 درصد باشد. تا سال 2025 ، و همچنین می خواهید آن را به طور کامل حذف کنید.

معزی پور ادامه داد: “پس از سالها تجربه و تحقیق ، محققان این شرکت توانستند ترکیبی از مس و آزبست (مواد سرطان زا) را ارائه دهند که همه آنها در محدوده قابل قبول هستند. و طبق استاندارد بسیار مورد نیاز است. بدون سر و صدا در هنگام ترمز. ضرایب اصطکاک در دمای بالا مناسب است و قیمت و کیفیت بسیار خوبی دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا