اقتصادی

چاپ مستقیم روی مواد غذایی با دستگاه ایران‌ساخت

توسعه فناوری دیجیتال در کشور امکان چاپ مستقیم روی مواد غذایی با استفاده از جوهرهای خوراکی را فراهم کرده است.

به گزارش ترند روز، با این کار استفاده از کاغذ روغنی که در حال حاضر مرسوم است حذف می شود و واردات آن کاهش می یابد. از ویژگی های این محصول می توان به کارتریج قابل شارژ و سر قابل شستشو اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود که سطح کیفی نهایی کار این چاپگرها با کیفیت تصویر برابری کند.

مهمترین جنبه از نظر کیفیت فاصله چاپ است که نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. زیرا خطای یک میلی متری باعث از کار افتادن پرینت می شود. دقت بالای این محصول ایرانی باعث شده تا محصول نهایی باکیفیت باشد، گویی از کاغذ و شیشه ساخته شده است.

این چاپگر بدون در نظر گرفتن ارتفاع و شکل هندسی، مستقیماً تصاویر یا متون را در قالب های مختلف غذایی مانند کیک، خامه، فوندانت، پاستا، بیسکویت، نان، شکلات، نوقا، آب نبات و شکر چاپ می کند.

چاپخانه های مواد غذایی هیچ شریک داخلی ندارند و از نظر فنی با شرکای خارجی خود رقابت می کنند. البته قیمت مدل خارجی مشابه این محصول 5000 دلار است که حدود یک سوم محصول ایرانی است و خدمات پس از فروش دارد.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، این دستگاه که تنها ۶۷ کیلوگرم وزن دارد، قابلیت اتصال به شبکه های داخلی و شبکه های وای فای را دارد و در صورت پشتیبانی از اپلیکیشن های موبایل، استفاده از آن از طریق غذای ایرانی آسان است. این محصول در حال حاضر علاوه بر پوشش بازار داخلی به کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

طرح چاپ مواد غذایی با دریافت زیرساخت های مصوب معاونت نوآوری و فروش فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب پروژه های فناوری در حوزه چاپ حمایت شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا