علمی و پزشکی

تولید مواد نانوکربنی با پسماند ماهی!

در این راستا «کربن نانو پیاز» (کربن نانو پیاز/CNO) از این قاعده مستثنی است. این مواد که برای اولین بار در سال 1980 معرفی شدند، نانوساختارهایی با پوسته های متحدالمرکز از فولرن ها هستند که ویژگی های جذابی مانند مساحت سطح بالا و هدایت حرارتی و الکتریکی بالا را نشان می دهند.

در عین حال، روش سنتی تولید نانو یون‌ها بر پایه کربن دارای یک نقطه ضعف بزرگ است، اما اکنون در مطالعه جدیدی که در مجله “شیمی سبز” منتشر شده است، گروهی از دانشمندان موسسه فناوری ناگویا در ژاپن آن را ساده دریافتند. و آن را راحت یافت. با تبدیل ضایعات ماهی به نانو یون های کربن بالا.

تبدیل ضایعات ماهی به مواد نانو کربنی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار

در این روش با تغییر شیمیایی ناشی از پیرولیز مایکروویو، ضایعات ماهی در چند ثانیه از روش سنتز به پیاز نانو کربن تبدیل می شود.

این روش مصنوعی همچنین سازگار با محیط زیست است و راهی مستقیم برای تبدیل ضایعات ماهی به مواد مفید فراهم می کند. این گروه تحقیقاتی بر این باور است که کار آن به تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد کمک خواهد کرد.

علاوه بر این، اگر این نانو یون های کربنی به نسل بعدی چراغ های LED و نمایشگرهای QLED راه پیدا کنند، به کاهش هزینه های تولید کمک می کند.

46

دکمه بازگشت به بالا