اقتصادی

راهی برای بازگشت ارزهای صادراتی به خانه!

امروز ، در حالی که بازده های ارزی توجه مدیران را به خود جلب کرده است ، صادرکنندگان را مجبور به بازگشت ارز خود با انتشار نام های دروغین و تعلیق کارت ویزیت می کنند ، برخی از کارشناسان و مقامات راه هایی برای بازیابی این وجوه پیشنهاد می کنند.

به گزارش ترند روز ، دو سال پیش و با افزایش مبادلات در بازارهای ایران ، بانک مرکزی برای اطمینان از بازگشت ارز به کشور از طرف دیگر برای صادرکنندگانی که صادرکنندگان آن را تعهد آشکار برای مبادلات ارزی می دانند و از طرف دیگر صادرکنندگان را اعلام کرده اند در صورت بازگشت پول به موقع ، می توانند از مشوق های صادراتی استفاده کنند.

در اوایل سال جاری ، بانک مرکزی اعلام کرد صادرکنندگان باید تا پایان ماه ژوئیه بدون توقیف بسته بندی ، موافقتنامه صادرکنندگان را در سال 2009 انجام دهند. بررسی ترتیبات ارزی و نحوه اجرای موافقت نامه های ارزی. ، برای این گروه صادراتی انجام خواهد شد.

در پی افزایش دلار ، نوسانات در تجارت اسلحه به عنوان یکی از دلایل نوسانات در بازار ارز ذکر شده است. رئیس جمهور گفت: امن ترین راه برای آرامش در بازار ارز ، انجام تعهد صادرکنندگان برای بازگرداندن پول به رکود اقتصادی و انجام تلاش موفق برای بازیابی درآمد حاصل از کشورهای خارجی و همچنین صادرات ارز خارجی.

همچنین در همین راستا ، طبق اتاق بازرگانی ، دارندگان کارتهای اعتباری که تعهدات ارزی خود را انجام نداده اند ، در دو برنامه مجازات می شوند و واحدهای غیر تولیدکننده که کارت های اعتباری صادر می کنند ، تجارت اما پول آنها برنگشته است. آنها اکنون دستور 7 ژوئیه را صادر و نامه خود را بسته اند.

علاوه بر این ، شرکت های تولیدی که تعهدات ارزی خود را انجام نداده اند ، قرار است اواخر تیرماه امسال این کار را انجام دهند ، در غیر این صورت کارت تعلیق می شود.

حال بیایید نگاهی به عکس العمل های مسئولان بیندازیم که فکر می کنند رئیس جمهور باید بداند دولت پول دارد و موظف است پول را برگرداند ، و کسانی که می خواهند آن را نقض کنند دادگاه ها و بانکهای مرکزی مداخله خواهند کرد

22 میلیارد دلار هرگز برنگشت

همتی همچنین گفت: در دو سال گذشته ما 72 میلیون دلار صادرات غیرنفتی صادر کرده ایم که از این تعداد تقریباً 45 میلیارد دلار بازپرداخت شده است و 22 میلیون دلار صادرات هم برای آن فراهم شده است. ما ماه ژوئیه هستیم

وی گفت: “اخیراً با موفقیت با صادرات بزرگ مانند صنعت نفت و فولاد ارزش خود را به کشور بازگردانده ایم و امیدواریم سایر صادرکنندگان نیز پول صادرات خود را برگردانند.” “او گفت.

علاوه بر این ، صدبوم رئیسی ، رئیس انجمن توسعه تجارت ایران ، از صدور 20،000 کارت ویزیت خبر داد که به گفته وی ، وارد معادل 15 300 کارت نمی شوند ، نرخ ارز 8 میلیارد دلار است

ما بیش از 16 164 صادر کننده داریم

و صمد کریمی ، مدیر گروه صادرات بانک مرکزی گفت: ما 19 176 صادرکننده در کشور و 16 هزار و 445 صادرکننده فعال داریم که بسیاری از آنها اینگونه نیستند. پول خود را در رکود جمع کرد. 8 میلیارد یورو به اقتصاد بازگشت.

به گفته پیمان مولوی ، تحلیلگر اقتصادی که گفته است انتشار اسامی صادرکنندگان مبنی بر بازده ارز ، در پی مذاکرات ، اقتصاددانان نسبت به نظارت بر بازده ارز واکنش نشان دادند. او می تواند سیگنال عدم موفقیت در بازار صادرات را ارسال کند. فشارهای اقتصادی آمادگی صادرکنندگان برای صادرات را کاهش می دهد. بنابراین در این شرایط بهتر است مشخص شود که چرا پول از طریق مذاکرات بازگردانده نمی شود و دولت باید در خدمات صادراتی و تولید باشد.

صادرکنندگان را نکشید

یک اقتصاددان دیگر استدلال می کند که راه حل فقدان ارز خارجی کشتن صادرکنندگان نیست و در کشوری که قرار است ثروت اجتماعی از بین برود و عملیات استخراج معادن از قبیل انرژی. همچنین باید مالیاتی مانند سایر شرکت ها به صادرکنندگان پرداخت شود و از این طریق خواهید دید که کشور صادرکننده برای پرداخت درآمد مشمول مالیات خود به این کشور باز می گردد.

علاوه بر این ، حسین صلاحروزی ، نایب رئیس اتاق بازرگانی ، در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور درباره بازار ارز گفت: نظر آقای رئیس جمهور مبنی بر اینکه صاحب پول نتیجه صادرات بوده است یک حالت خاص این برخلاف حقوق مالکیت فردی است و می تواند عاملی مخرب باشد که بر رشد کشاورزی و رشد اقتصادی تأثیر منفی بگذارد.

همچنین انتظار دولت از بخش خصوصی در این رابطه باید مطابق با شرکت های دولتی مانند نفت باشد و آنها باید در بخش خصوصی چشم به راه آن باشند.

با این تفاسیر ، حتی اگر معاملات ارزی به وطن منتقل شود ، به گونه ای که وقتی می توان رویکرد ایمن تری در این زمینه بکار برد ، فشار و فشار بر بخش خصوصی برای بازیابی پول است. شکست

پیام تمام شد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا