اقتصادی

عدم بازگشت ارز، صدرنشین پرونده‌های قاچاق

در صورت اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در بخش تأمین ، حداکثر مقدار ریالی کالای قاچاق کشف شده مربوط به عدم بازگشت است صادرات صادرات حاوی بیش از 700 میلیارد تومان ، اجزای سازنده و سوخت به ارزش 100000 میلیارد دلار. و 845 میلیون تن روغن معدنی.

به گزارش ترند روز ، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای اجرای طرحی برای مبارزه با قاچاق کالا در بخش عرضه ، در دسامبر سال جاری در این سال 46،334 بازرسی از بنگاههای تجاری و تجاری انجام شده و 772 مورد تخلف کشف شده است و پرونده هایی نیز علیه آنها تشکیل شده است.

ارزش کل پرونده های قاچاق مربوط به قاچاق بیش از 2900 میلیارد تومان است که به طور متوسط ​​در هر پرونده حدود 3 میلیارد و 800 میلیون تومان است.

همچنین در آذرماه امسال استان تهران 7404 مورد بازرسی و 112 پرونده تنظیم شد و در نهایت استان کرمانشاه با بیش از 27000 میلیارد کالای قاچاق از آمار بالایی برخوردار شد. به ویژه در 31 استان کشور.

در این میان ، بالاترین ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده مربوط به عدم بازگشت ارز در صادرات با مبلغ بیش از دو هزار و 700 میلیارد تومان ، لوازم 100 میلیارد تومانی ، روغن و روغن معدنی حاوی 845 میلیون تومان ، غذا و فرآورده های صنایع غذایی با 328 میلیون تومان و کالای قاچاق ، 514 میلیون تومان موضوع تبصره (4) ماده (18) است ) در مبارزه با قاچاق و ارز.

در این طرح ، تمرکز بر روی موارد اولویت دار مانند روغن های خوراکی ، ورودی دام ، طیور زنده و گرم ، سیمان ، لاستیک سبک و سنگین ، برنج ، لوازم جانبی ، محصولات بهداشتی و غیره

از سال 1397 ، بانک مرکزی به مشکل ارز در صادرات پرداخته و سیستمی را برای بازگرداندن این ارزها به کشور ایجاد کرده است ، اما در ماه اکتبر اعلام کرد که 27 میلیارد ارز به کشور بازگشت و 70 صادر کننده کیسه خواب را محکوم کرد. این موضوع بیشتر مطرح نشد و اعضای اتاق بازرگانی اظهار داشتند که علی رغم درخواست آنها ، بانک مرکزی اسامی یا مشخصات این افراد را در اختیار مجمع قرار خواهد داد. تحویل نداد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا