علمی و پزشکی

افزایش آمار اعمال جراحی‌ و درخواست خون/ذخایر خون استان تهران در شرایط شکننده‌

به گزارش شفاف ، دکتر محمدرضا مهدی زاده اظهار داشت: با توجه به کاهش تعداد کرونا ، تعداد عمل های جراحی و درخواست خون افزایش یافته است.

وی افزود: “من از شهروندان تهرانی مانند همیشه دعوت می کنم تا از بیماران نیازمند به خون حمایت کنند و با شرکت در اهدای خون به اوضاع کمک کنند تا وضعیت به حالت متعادل برسد.”

وی با ابراز خرسندی از کاهش تعداد بیماران قلبی در نتیجه واکسیناسیون های دسته جمعی ، گفت: امیدواریم با تعداد بیشتری از شهروندان که خون تزریق می کنند ، شرایط بهتری را ایجاد کند. در بانک خون در استان تهران.

وی گفت: کسانی که واکسن استرازنکا و اسپوتنیک دریافت کرده اند ، واجد شرایط اهدای خون به مدت دو هفته نیستند و واجد شرایط اهدای خون پس از 14 روز هستند ، اما سایر رژیم های واکسن کرونا از اهدای خون منعی ندارند. رگهای خونی می توانند یک ماه پس از بهبود خون را تأمین کنند.

به گزارش انجمن مردم برای انتقال خون در تهران ، مهدی زاده تأکید کرد: اهدای خون باعث کاهش واکسن کرونا نمی شود و اهدای این مقدار زیاد خون هیچ اثر منفی بر حفاظت اهداکنندگان پس از پیوند بای پس عروق بیماری کرونا ندارد. بنابراین اهدا کننده می تواند با خیال راحت خون اهدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا