علمی و پزشکی

آیا کوچک کردن بینی بدون عمل امکان دارد؟

آیا بستن بینی بدون جراحی امکان پذیر است؟

در فضای مجازی و سایت های مختلف، روش های مختلف کوچک کردن بینی با ماساژ، با ابزار و یا با غذا و تکنیک های دیگر شرح داده شده است. اما برای اطلاع از خواص علمی و قابل اعتماد این دستگاه از پزشک مشاوره گرفتیم.

دکتر. آرش نجف بیگی، متخصص جراحی پلاستیک، بازسازی و آرایشی، ایده های علمی و مهم در مورد روش کوچک کردن بینی را تشریح کرد که در ادامه می خوانید.

برای مشاهده نمونه جراحی زیبایی بینی توسط دکتر اینجا کلیک کنید. نجف بیگی.

قبل و بعد از جراحی بینی توسط دکتر.  آرش نجف بیگی

چرا به جراحی بینی نیاز داریم؟

دکتر توضیح داد. نجف بیگی با بیان اینکه رینوپلاستی یک جراحی علمی و قابل اعتماد است که اثرات طولانی مدت دارد. برخلاف روش های غیرجراحی که هیچ اثر ماندگاری ندارند و گاهی اوقات به هیچ وجه شکل بینی را تغییر نمی دهند. در عوض، آنها می توانند مشکلات بینی بیشتری ایجاد کنند.

سوال اینجاست که آیا دستگاه کوچک کننده بینی کار می کند؟ برای دریافت پاسخ خود اینجا را کلیک کنید.

برای چندین دهه، مقامات ارشد جهان تحقیقاتی را در مورد تکنیک های مختلف جراحی بینی و کاهش بینی انجام داده اند. مطمئن باشید اگر روشی غیر تهاجمی و غیرجراحی برای کوچک کردن بینی وجود داشت، مسئولان علمی روی آن تحقیق می کردند و به عنوان یک روش رایج در دانشگاه های علوم پزشکی تدریس می کردند.

اما متاسفانه تنها راه واقعی، علمی و ماندگار برای کاهش آبریزش بینی، جراحی با تکنیک های مختلف است. لازم به ذکر است که اندازه بینی ممکن است نیازهای متفاوتی داشته باشد و هر بینی با تکنیک و روش خاص خود عمل می کند.

آیا واقعا کوچک کننده بینی تاثیری دارد؟

گرفتگی بینی با ابزار یا سایر روش های غیر جراحی

دکتر. نجف بیگی جراح فوق تخصص خاطرنشان کرد: کلکسیونرهای بینی منتشر شده توسط پلتفرم دیجیتال مبنای علمی ندارند و توسط پزشکان متخصص ایجاد نشده اند. در واقع هیچ مطالعه علمی و غیرعلمی مبنی بر تاثیر موثر این روش ها بر احتقان بینی با مدت زمان مشخص و بدون عوارض جبران ناپذیر انجام نشده است.

نه تنها ابزارهای کوچک کننده بینی نمی توانند زیبایی و شکل بینی شما را تغییر دهند. آنها می توانند آسیب جدی به ساختار یا حتی پوست بینی وارد کنند. شایعات زیادی در مورد درمان های خانگی و دستگاه های کاهش دهنده بینی بدون جراحی وجود دارد. با کمی دقت و پرسش متوجه نادرست بودن این اطلاعات خواهیم شد.

برخی حتی تا آنجا پیش می روند که با کارهای مختلف ورم و تورم بینی را کاهش می دهند. دقیقا چگونه می توان با یخ و خمیردندان از دست دادن استخوان و استخوان را کاهش داد؟! اینها نشان می دهد که سازندگان این اطلاعات نادرست هیچ اطلاعی از آناتومی و ساختار بینی و حتی نوع بینی و علت بزرگی یا تغییر شکل آنها ندارند.

متاسفانه بسیاری از دستگاه های کوچک کننده بینی گاهی عوارض و مشکلات جبران ناپذیری برای بینی ایجاد می کنند. شامل:

  • فشار بر غضروف و استخوان های بینی و در نهایت شکستگی، کج شدن و شکل نامنظم بینی که جز با جراحی قابل ترمیم نیست.
  • ایجاد فشار در مجرای بینی و در نهایت مشکلات راه هوایی. به دنبال آن کاهش اکسیژن در خون و سایر عوارض جانبی در هنگام خواب و بیداری رخ می دهد.
  • آسیب به پوست بینی و لکه ها یا لکه های دائمی ناشی از فشار و گرمای دستگاه
  • خارش و آلرژی یا عدم تحمل مزمن به پوست بینی
  • خشکی یا آسیب به مخاط بینی که باعث مشکلات تنفسی، بو یا مشکلات دفاعی بدن در برابر ویروس ها و عوامل بیماری زا می شود.

آیا مشکل بینی بعد از استفاده از اسپری بینی قابل حل است؟

دکتر توضیح داد. نجف بیگی گفت: برای رفع مضرات استفاده از این روش های غیر علمی و غیر علمی باید وضعیت بینی و ساختار آن به دقت مورد توجه قرار گیرد. گاهی اوقات این مشکلات با گذشت زمان بهبود می یابند، اما اغلب نیاز به جراحی و ترمیم دارند.

به خصوص اگر استفاده از این دستگاه ها مدت زیادی است که وجود داشته و باید بر ساختار و ساختار بینی تاثیر بگذارد. اگر استخوان بینی آسیب دیده باشد، روش دیگری غیر از جراحی بینی وجود ندارد. اگرچه غضروف را می توان با حرکت یا حرکت به جای خود بازگرداند، اما آسیب وارده به بینی به طور خودکار بهبود نمی یابد.

لازم به ذکر است که بینی عضوی حساس است و در صورت عدم درمان مشکل به مرور زمان رشد می کند.

آیا دستگاه کوچک کننده بینی کار می کند؟

جراحی بینی معمولی چگونه انجام می شود؟

رینوپلاستی یا رینوپلاستی عملی است که باعث ایجاد تغییرات دائمی در بینی می شود. رینوپلاستی می تواند نتیجه تغییر در شکل و کوچک شدن بینی، مشکلات ساختاری و بهبود تنفس یا هر دو باشد.

جراحی بینی بسته به میزان تغییرات مورد نیاز در ساختار بینی به دو روش بسته و باز انجام می شود. در جراحی بینی بسته میزان قوس و بخیه های بینی کاهش می یابد و نقصی در بینی ایجاد می شود و کمتر قابل مشاهده است. اما اغلب کسانی که نیاز به تغییرات زیادی در بینی دارند باید با تکنیک بینی باز جراحی شوند.

باید بدانیم که قسمت بالایی ساختمان بینی استخوانی و قسمت پایینی آن از غضروف تشکیل شده است. جراحی بینی می تواند به استخوان، غضروف، پوست یا هر سه آسیب برساند. به این ترتیب می توان شکل و اندازه بینی را برای همیشه تغییر داد.

برای کاهش از دست دادن استخوان بینی، اندازه و شکل بینی تنها با کاهش اندازه و حرکت استخوان و غضروف قابل تغییر است. به این ترتیب تغییر کمی در پوست بینی ایجاد می شود و پس از اصلاح ساختار بینی پوست سر به حالت اولیه خود باز می گردد.

اما برای گرفتگی بینی که پوست ضخیمی دارد و پر از غدد چربی است، باید تغییرات ساختاری بیشتری انجام داد تا پوست بینی به حالت اولیه خود برنگردد. بنابراین عمل جراحی دشوارتر خواهد بود.

حرکات بینی

دکتر. نجف بیگی در مورد جراحی بینی گوشتی و اینکه آیا بعد از مدتی به حالت عادی برمی گردد یا خیر توضیحات بیشتری داد:

رینوپلاستی بینی نوعی جراحی زیبایی بینی است که در آن لایه ضخیمی از پوست دارای سوراخ های باز در پوست و غدد چربی زیادی در بینی است. به این ترتیب نوک حفره بینی بیمار بالا می رود، اندازه مخاط بینی کاهش می یابد تا بینی باریک شود و در نهایت غضروف بینی تقویت می شود. تی

حفره بینی معمولاً غضروف ضعیفی دارد و بیشتر در مردان دیده می شود. علاوه بر این، یک نوک گوشتی بزرگ در بینی وجود دارد که به سمت پایین می چرخد ​​و کج می شود. با بال های بینی (Alae) که معمولاً باز و ضخیم هستند.

در مورد عود جراحی بینی باید توجه داشت که از چه جراحی صحبت می کنید و آیا او مهارت کافی دارد یا خیر؟ از آنجایی که ما جراح پلاستیک و جراح ترمیمی هستیم از تکنیک های خاصی در جراحی بینی استفاده می کنیم تا شکل بینی تغییر نکند و پوست دوباره بزرگ و متورم نشود.

نمونه ای از کار رینوپلاستی توسط دکتر.  آرش نجف بیگی

برای اطلاع از نحوه انجام عمل جراحی احتقان بینی می توانید به ادامه مطلب مراجعه کنید. این مقاله نجف بیگی است.

عملکرد حفره بینی در مقایسه با سایر انواع جراحی بینی چگونه است؟

دکتر نجف بیگی که در گذشته جراحی حفره بینی معمولاً برداشتن مغز استخوان بود. با این حال، گاهی اوقات می تواند منجر به زخم و زخم روی پوست شود و تقریباً غیرممکن است که بیمار ظاهری متعادل و طبیعی داشته باشد. اما اکنون با استفاده از تکنیک های پیشرفته، بیماران می توانند تا سال ها پس از جراحی شکل جدید و بینی کوچکتر خود را بدون نگرانی در مورد بازگشت محصول حفظ کنند.

در روشی جدید به جای کاهش غضروف کلی حفره بینی، با قرار دادن غضروف اضافی در نوک بینی و تقویت ساختار آن، شکل و فرم بینی حفظ می شود. این غضروف اضافی به موارد زیر کمک می کند:

  • نوک بینی را بالا نگه دارید و کیفیت بینی را حفظ کنید
  • پوست فضای کافی برای تشکیل غدد سباسه جدید و تورم مجدد ندارد

گاهی اوقات این غضروف اضافی از قسمت های دیگر ساختار بینی می آید و گاهی اوقات می توان آن را از گوش، قفسه سینه یا سایر قسمت های بدن خارج کرد.

تفاوت اصلی بین جراحی بینی و بینی میزان تغییراتی است که می توان در بینی ایجاد کرد:

  • گوشت بینی را نمی توان به هر اندازه ای کوچک کرد، اما استخوان بینی به دلیل تغییر در استخوان ها و استخوان ها می تواند تغییر یا کاهش یابد.
  • بینی گوشتی به هیچ شکلی قابل ترمیم نیست. به عنوان مثال، برای گرفتگی بینی امکان عمل عروسک یا عمل بینی وجود ندارد.

به همین دلیل، افرادی که بینی گوشتی دارند، باید منتظر کاری باشند که انجام می دهند. در نهایت باید به دقت در نظر داشته باشند که با انجام عمل جراحی بینی طبیعی می توان فرم بینی را با سایر نواحی صورت تنظیم و هماهنگ کرد.

* گزارشات تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا