علمی و پزشکی

۱۲ روش برای برطرف کردن خشکی بینی در فصل سرما

خشکی بینی می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کم آبی بدن، عوارض تنفسی و عوارض جانبی برخی داروها باشد و علائمی مانند التهاب، خارش، خارش، تورم و خونریزی را ایجاد کند.

به گزارش ترند روزاگر در مراحل اولیه درمان نشود، خشکی بینی می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند حملات سینوسی، سردردهای شدید و غیره شود.

به گفته وزارت بهداشت، درمان و ارتقای سلامت، خشکی بینی با 12 درمان خانگی موثر قابل درمان است:

1. مایعات فراوان بنوشید. ماهیچه های شما به دلیل کم آبی خشک می شوند. مطمئن شوید که مایعات کافی دریافت می کنید تا مجرای بینی شما به درستی کار کند. شما باید 8 تا 10 لیوان آب در روز بنوشید.

2. از مرطوب کننده ها استفاده کنید. خشکی هوا یکی از دلایل خشکی بینی است. استفاده از تقویت کننده های صوتی تاثیر بسزایی در پیشگیری از این عارضه دارد. استفاده از مرطوب کننده می تواند محیط را مرطوب نگه دارد.

3. بینی خود را به طور مرتب با محلول نمکی بشویید.

4. خوب روغن کاری کنید. یک کرم یا پماد نرم کننده را در قسمت جلوی بینی خشک یا ترک خورده بمالید. مراقب باشید روغن به داخل ریه ها کشیده نشود.

5. از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل از خشک شدن سوراخ های بینی جلوگیری می کند و با پرکردن شکاف بین سلول های بینی باعث تسکین درد ناشی از خشکی بینی می شود.

6. بخار را در آب داغ خیس کنید. بخار اثر شگفت انگیزی در تسکین خشکی بینی دارد.

7. برای رفع خشکی بینی از حمام سونا استفاده کنید.

8. روغن کنجد می تواند خشکی بینی را نیز درمان کند.

9. سوپ و نوشیدنی گرم بنوشید و از کافئین پرهیز کنید.

10. فعالیت بدنی منظم و سبک زندگی سالم برای شما بسیار مهم است.

11. دارو را کنترل کنید. اگر داروی ضد حساسیت یا دارویی حاوی آتروپین مصرف می کنید، خشکی بینی خود را به پزشک اطلاع دهید تا بتواند دوز را کاهش دهد یا دارو را تغییر دهد.

12. بهتر است فهرستی از تمام داروهایی که مصرف می کنید به پزشک نشان دهید. شاید علت خشکی بینی داروی دیگری باشد.

اگر داخل بینی بسیار خشک است و ترک می خورد و خونریزی می کند، باید به پزشک مراجعه کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا